Osmnáctero ministrů školství se vystřídalo na horké židli, pomalu každých 17 měsíců jeden. Kdyby u nás vlády nepadaly jako hrušky ze stromu, dalo by se říci, že za jedno volební období se vystřídali tři ministři. Nevím, jestli je to moc nebo málo, jen mě překvapuje, že první akcí každého z nich, přestože je ze stejné politické strany jako ten předchozí, je, že se od svého předchůdce distancuje a tvrdí nám, jak bude dělat vše jinak a co přinese do resortu nového a pokrokového. Pokud to je dokonce i změna vlády z pravicové na levicovou nebo naopak, tak dokonce ruší to, co zavedl ministr předchozí.
Z článku Jaromíra Bílka v NeviditelnýPes.cz vybíráme:
Měl bych jednu myšlenku a přiznám se, že když jsem ji kdykoliv řekl před nějakým vedoucím pracovníkem ve školství, tak se z ní osypal a hned tvrdil, jak to nejde. O co se jednalo, co mě napadlo? Co zkusit platit školy ne podle kvantity, ale podle kvality. Prostě v páté a deváté třídě udělat celostátně testy a zjistit, na jaké úrovni žáci v jednotlivých školách jsou. Střední školy a učiliště hodnotit podle státních maturit a učňovských zkoušek. Systém se už připravoval za ministra Dobeše, dvakrát, možná i třikrát se konalo celostátní testování žáků základních škol a bylo docela slušně připraveno. Dnes má každá škola aspoň jednu počítačovou učebnu, takže nebyl problém v krátkém čase děti vyzkoušet - a nebyly to pouze otázky typu a, b, c, d, ale i otázky, kde žáci museli odpovědět nejméně jednou větou. Tak kde je problém? Problém je v tom, že toto testování, do kterého se investovaly peníze, pan ministr Mládek zrušil. Sice to byl projekt, který se rozjížděl, ale nebyl špatný. Nová paní ministryně ho pravděpodobně neoživí, ona je to spíš dobrá úřednice, tak se bude starat, aby do vzdělání přišly další peníze, ale jak efektivně budou vynaloženy, to asi není zas tak důležité, stejně jako vše, co řídí levicová vláda. Vzpomeňme na ministra Špidlu „Zdroje jsou“, což vlastně opakuje dodnes.
Přečtěte si: Osmnáctero ministrů...
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Dovolím si okopírovat jeden příspěvek z NeviditelnéhoPsa:
Jen naprostý debil si může myslet, že kvalitu školy zjistím zaškrtávacími testy, které vytvořila ČŠI.
Názor jistého Janka na Neviditelném Psu je toliko názorem Janka. Stejně jako tvrdit, že testovat lze jen testovatelné. Ano - to je velké moudro, které se snaží podsunout, že NĚCO testovatelné není. Ale tak tomu není. Je to jen o tom, jestli test umím nebo neumím sestavit a vyhodnotit. Vše, co škola žákovi během prvního nebo druhého stupně poskytne jako přidanou hodnotu, lze testovat.
Paní Simono, viděla jste někdy žáky při nějakém neznámkovaném testování? Jak dopadnou, je jim s prominutím u prdele. To by byl nástroj pro hodnocení škol?
Osmnáctero ministrů, devatenáctná bída.
"Prostě učíme špatně. Slyšel jsem mnohokrát na pedagogických poradách, že jsou děti hloupé, že na to nemají a mnoho dalších výmluv. Nezlobte se na mě, ale podle mě to tak není. Děti jsou líné a líní jsme byli i my, jen je třeba je donutit pracovat, učit se. Teoreticky to zvládáme, bohužel praxe je jiná, moc nám to nejde a nic nás k tomu nenutí."
Jéžiši, další popírač Gaussovy křivky rozdělení inteligence na obzoru. Ještěže připouští možnost existence Gaussovy křivky rozdělení lenosti, i vlastně ani to ne, když tvrdí, že všechny děti jsou líné. No jsou asi tak všechny stejně líné, jako jsou všechny stejně inteligentní.
A jak by to bylo prosím s přidělením peněz podle kvality výuky na naši školu, když v ČJ jsme ve SCIO testu za sebou nechali 90 % škol a v AJ jen 15 %. To bychom jako na výuku AJ nedostali peníze? No aspoň by to přinutilo ředitele trochu na neschopné angličtináře kleknout, ale to by bohužel musel kleknout i sám na sebe.
Každý ministr se chce nějakým způsobem zapsat do historie. Ta současná přichází s myšlenkou inkluze a kariérním řádem (pochází z dílny pana Chládka)! Je to fakt bída! Což tak nechat učitele jen učit, trochu lépe je finančně ohodnotit a zbavit zbytečné administrativy. Zde si dovolím slovo administrativa zaměnit za byrokracie.
Kariérní řád je naopak fůra zbytečné byrokracie. A dobré koryto pro byrokraty.
Okomentovat