Nápad na obnovení školních osnov není dobrý. Ale poučit se ve Finsku bychom se mohli. Tam aspoň vědí, co a jak a proč děti učit.
Z komentáře Petra Honzejka v Hospodářských novinách vybíráme:
Nic takového po českých školách nyní chtít nelze. Není ani možné předpokládat, že se něco změní rychlým zásahem svrchu, jak si mysleli inženýři učitelských a dětských duší ministři Josef Dobeš a Marcel Chládek. Jejich recepty, jako povinná maturita z matematiky "teď hned", byly jen pokračováním starého systému jinými prostředky. Šlo pouze o další křečovité tahy, stále hlouběji ukotvující české děti ve zmatku a nedůvěře v to, co se dá od státu čekat. Není divu, že se v mezinárodním srovnání úrovně kompetencí nelepšily, a pokud ano, tak spíše školám navzdory. Je proto dobře, že ministryně Valachová kombinuje kritiku nynějšího stavu se soft přístupem k řešení. Rok na expertní debatu o změně kurikula je nezbytné minimum.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
...Byla − jako řada jiných změn v Česku − nadirigována autoritativně svrchu, bez diskuse s učiteli, rodiči, odbornou veřejností. Navíc k ní došlo ze dne na den, na rozdíl od západoevropských zemí, kde změna nabíhala postupně. České školy sice nyní povinně zpracovávají vlastní vzdělávací programy, ale učitelé ve většině případů postrádají metodické vedení, jakož i odpovídající finanční ohodnocení za práci navíc. Výsledkem je, že se postupně zhroutily standardy toho, co mají děti znát, vědět, umět.....
Ano ,svatá pravda. Ale pokračuje to dál. Nařízená inkluze, nařízený vstup do MŠ, nařízený hloupý kariérní řád. Jenže se operuje těmi vyspělými státy a tak to musíme mít taky. Že v těch vyspělých státech nikdo nikomu nic nevnucoval, vše se vyvíjelo tak nějak přirozeně a hlavně, učitelům se pomáhalo a ne, že je stále někdo buzeruje a pomlouvá, jako tady, to je věc vedlejší.
Místo ,aby se hovořilo především se zainteresovanými stranami, mluví do toho experti, kteří jsou experti samozvaní. Rozumí všemu jak koza petrželi, ale s velkým podivem se jejich názory stávají skoro Biblí.
Pak to vypadá, jak to vypadá.A změna v nedohlednu. Příkladem může být prováděcí vyhláška k novele školského zákona (paragraf 16), jejíž vznik je střežen jak státní tajemství. Co kdyby k tomu něco chtěli říci učitelé,že? To by fakt byla drzost.!!!!
Na co vlastně pan redaktor reaguje? O přímém návratu osnov mluví sice novináři, ale nemluví o něm paní ministryně. Pan redaktor píše o ZŠ, diskutuje se však hlavně o sjednocení požadavků na výuku matematiky a češtiny na SŠ pro státní maturitu.
Kritika reformy je ovšem případná.
Okomentovat