Otázky k šablonám 3 a 4 - Individualizovaný rozvoj ústních komunikačních dovedností učitelů v anglickém/německém/francouzském jazyce a Rozvoj individuálních ústních komunikačních dovedností žáků v anglickém/německém/francouzském jazyce formou blended learningu.
Šablona 3 - Individualizovaný rozvoj ústních komunikačních dovedností učitelů v anglickém/německém/francouzském jazyce
Jakým způsobem má vzdělávací systém splnit tuto podmínku: "možnost plnohodnotného vzdělávání kdykoli a kdekoli bez jakéhokoli omezení (on-line i off-line)."Podmínka bude splněná, pokud bude mít žák/učitel přístup do systému na základě svého osobního klíče nejen ze školního zařízení, ale i ze svého vlastního zařízení (domácí PC, notebook, tablet, telefon a pod.).
Šablona 4 - Rozvoj individuálních ústních komunikačních dovedností žáků v anglickém/německém/francouzském jazyce formou blended learningu
Může být jeden žák podpořen v šabloně č. 4 jak v anglickém jazyce, tak v německém jazyce? Neboli byl by podpořen dvakrát ve dvou šablonách č. 4, protože studuje dva cizí jazyky.Ano je to možné. Žák bude tedy podpořen jednou při výuce anglického jazyka a podruhé při výuce německého jazyka. Předpokladem je zvolení si dané šablony minimálně 2x.
V šabloně č. 4 se mluví o skupině 20 žáků. Je myšleno minimálně 20 žáků nebo přesně dvacet? Máme v rámci tříd studijní skupiny po cca 15 -18 žácích. Jak máme tedy postupovat, lze nějak studijní skupiny spojovat?
Ano, skupinou 20 žáků se skutečně myslí skupina přesně 20 žáků. Není však nutné skupiny spojovat, není nutné zapojovovat pouze žáky z jedné třídy/jedné studijní skupiny, lze pořídit licence pro 20 žáků napříč třídami/studijními skupinami (při zachování jednoty jazyka, tzn. např. 20 licencí/žáků pro AJ, 20 licencí/žáků pro NJ apod.)
Blended learning daný příjemce již ve škole realizuje. Je možné realizovat nákup dalších licencí , jestliže byla již výuka zavedena a jedná se o navazující výuku, která samozřejmě vede k dalšímu stupni vzdělání, nebude se jednat o shodný stupeň výuky jazyka, ale o navazující stupeň, tak aby jednotlivci (pedagogové i žáci) pokračovali v rozvoji komunikačních dovedností v anglickém jazyce. …nebo by bylo nutné, aby se účastnili ti žáci a pedagogové, kteří se do formy této výuky doposud nezapojili?
Je to možné. Metodický výklad nehovoří o stupni jazykového vzdělání, který musí být na vstupu do projektu. Smyslem projektu je zavést takový typ jazykového vzdělávání, prioritně na bázi blended learningu, který vede ke zvyšování ústních komunikačních dovedností bez ohledu na vstupní úroveň cílové skupiny. Požadavky jsou stanoveny pouze na parametry vzdělávacího systému, který musí splňovat kritéria dle Metodického výkladu výzvy. V žádném přpadě však nelze z projektu financovat již existující licence školy.
Lze blended-learning aplikovat i na dálkaře? Máme na SŠ organizovanou výuku tak, že studenti v dálkovém studiu dochází pravidelně každý týden vždy na jeden celý den do školy, metoda blended-learningu se nám tak zdá úplně ideální.
Výzva č. 57 je vyhlášena v prioritní ose 1, oblasti podpory 1.1, jejímž globálním cílem je „zvýšení kvality počátečního vzdělávání“. Zároveň mohou být v této oblasti podpory cílovou skupinou i žáci, jejichž věk je vyšší než 18 let. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem, je podpora dálkového studia z OP VK způsobilá.
Prosím o výklad možnosti zapojení do dohledu a pomoci žákům v rámci šablony č. 4, Výzvy 57, prostřednictvím osoby, kvalifikovaného pedagoga - důchodce, který ale není kmenovým zaměstnancem školy, ale je využívám při suplování a placen dohodou o provedení práce.
Obsahem aktivity je využití blended-learningu pro výuku a domácí přípravu pro rozvoj individuálních ústních komunikačních dovedností žáků v cizím jazyce. Kombinovaná forma výuky musí být začleněna do běžné výuky a podpořena stávajícím učitelem cizího jazyka. Možné je, aby se do realizace klíčové aktivity zapojil ve formě podpory žákům i jiný pedagog.
Zdroj: OP-VK.cz
Často kladené dotazy k Výzvě 57: šablony 1 a 2
4 komentářů:
Bomba: "Ano, skupinou 20 žáků se skutečně myslí skupina přesně 20 žáků."
Ony samotné šablony 3 a 4 jsou bomba, přímo atomová, a to zejména vzhledem k tomu, že základní učebnice pro jazyky jsou oproti učebnicím do jiných předmětů předražené a školy na ně nemají peníze, natožpak, aby měly peníze na pracovní sešity pro žáky, které jsou nedílnou součástí učebnice, takže by si je neměli žáci platit sami. Jenže ouha, školy nedostanou peníze na učebnice, ale dostanou peníze na blended learning, dostanou desetitisíce na roční licence, na které, budou-li chtít blendovat i v příštích letech, už penízky nebudou. Kupte hladovému bezdomovci televizor, aby se mohl rok dívat na pořady o vaření, vyloženě se mu zavděčíte.
12. srpna 2015 9:18
Jak vidím, tak vláda začíná mít problém s čerpáním evropských peněz. Výzva 56,57 v oblasti školství tento trend jedině potvrzuje. Už by to konečně chtělo vymyslet na MŠMT něco vskutku kvalitního. Je to bída.
Okomentovat