Akční plán inkluzivního vzdělávání na období 2016–2018 navazuje na Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2020 a na Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v ČR na období 2015–2020. Akční plán je také podkladem pro zacílení výzev Operačního programu výzkum, vývoj a vzdělávání.
Akční plán obsahuje opatření na podporu rovných příležitostí a spravedlivého přístupu ke kvalitnímu vzdělávání, včetně prevence a nápravy předčasných odchodů ze vzdělávání. Dokument dále reflektuje navržené legislativní změny v novele školského zákona. Pro léta 2016 až 2018 se jedná o zavedení podpůrných opatření pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami, zavedení přesné evidence a statistiky žáků vzdělávaných v inkluzivním prostředí, o zpřesnění a sjednocení diagnostiky tak, aby byla žákům s jakýmkoli znevýhodněním či postižením nabídnuta adekvátní podpora v rámci vzdělávacího systému, a také o zavedení nového revizního systému v rámci diagnostiky poradenských zařízení.
APIV při svém zpracování vychází z priorit stanovených ve Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2020 a podrobněji definovaných opatření v Dlouhodobém záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v ČR na období 2015-2020.
Celý materiál zde: www.vzdelavani2020.cz (PDF).
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
Po prostudování mi z toho vychází toto:
-plán tak, jak je nastaven nelze realizovat za danou dobu. Všechny požadavky, které klade na školský systém, jsou tak na 10 - 15 let. Viz třeba požadavek na vzdělávání absolventů pedagogických fakult, dalšího dovzdělávání pedagogů, materiální zajištění škol, půjčovny pomůcek v každém (nelépe) okrese atd.
-naprosto nepřípustné je rušit RVP pro děti s LMP. Tím se poruší nejzákladnější pedagogická,ale i humanistická podmínka - přiměřený a individuální přístup. Jestliže bude možné tyto děti vzdělávat podle normálního RVp ,jen nějak upraveného (jak???), IVP apod., proč se tedy nezruší plány pro speciální školy (pomocné)? Tam by to taky mělo "stačit" ne? Zde je vidět už jasná snaha o zrušení praktických škol. Znovu píši o svém přesvědčení, že praktické školy jsou rušeny ne kvůli své nahraditelnosti,ale kvůli stížnostem ohledně romského etnika, které je v hojném počtu navštěvuje. Budoucnost ukáže, jak že se skvěle toto etnikum zapojí do běžného vzdělávání, konečně začne ve velké míře maturovat a získávat diplomy na univerzitách. To bude ta pozitivní stránka. Co bude s dětmi mentálně postiženými, které budou na základkách trpět psychicky (jak se to již mnoho let děje a setkáváme se s tím zcela běžně)? Bude jejich příprava také více zaměřena na jejich větší schopnosti pracovat rukama než hlavou? Jak, když počet hodin v RVP základní školy je jen jedna hodina týdně na úkor nauk?
Kde je využitelnost speciálních pedagogů ve velké míře, jak se o tom v plánu píše? Jeden spc. ped. na 400 dětí a ještě spíše v administrativní funkci je blbost. Jinak se to nazvat nedá. Kde je využití zkušeností z těch vyspělých finských,belgických atd školství, kde ve třídě pracují DVA pedagogové, z toho jeden speciální plus asistenti? Jó ono by to bylo drahé?! Tak budeme tvrdit, že asistent stačí.
Kde nám zůstal demokraticky možný výběr rodičů a právo na volbu školského zařízení pro děti. To smí jen rodiče těch "normálních". Ti postižení budou mít smůlu. po pláštíkem nádherné humanity a rovnosti budou muset povinně do základky, i když rodiče si budou přát něco jiného. Ať žije........
Ministerium školství to ve svém akčním plánu bere skutečně hákem. Něco už je prý dokonce splněno. Například:
A3. Diagnostické nástroje
Jsou již zavedeny diagnostické nástroje a systém diagnostiky a evidence speciálních vzdělávacích potřeb pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí, které slouží k identifikaci podpůrných opatření, které žák potřebuje, a dále metodické dokumenty pro práci s těmito nástroji.
Je to sice lež jako věž, ale na papíře to vypadá jako pravda. Na hromadě každoročně publikovaných analýz NÚV bývalého IPPP lze sice dokumentovat, kolik diagnostických nástrojů ve školní a poradenské praxi stale chybí, ale to nebrání vizionářům ve výstavbě nové a krásné inkluzivní vize.
Ale vždyť je to jen snůška blábolů a frází doplněná tím, že se to prakticky všechno bude financovat z evropských fondů.
Jediná pro školy použitelná informace je zpráva o plánovaných šablonách pro příští rok na str. 52-53. Z té vyplývá, že se zase budeme školit jako zběsilí. Jediná použitelná věc snad bude šablona na doučování žáků, kteréžto na školách probíhá, ale ředitelé ho nemají kantorům z čeho zaplatit. No a po skončení projektů ho zase nebudou mít z čeho zaplatit, jak jinak.
Zbytek pamfletu doporučuji v rámci zachování duševního zdraví nečíst.
Připadá mně to ve stylu: I dělník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále.
Tedy rušit RVP pro děti s LMP je absolutní blbost. Jednoduše to byla překážka inkluze. Opravdu to bude docela slušný problém, protože žáci s IQ 70 a méně nedají ani s hromadou asistentů a speciálním pedagogem základní učivo obsažené v RVP. Mám dojem, že se do hrnce o objemu jednoho litru snažíme nalít více a to s představou, že ho nepřelijeme.
A nezapomeňme na další zásadní rys ministerské činnosti: opět bez debaty se širokou učitelskou obcí. Zjevně to tak dopadne i s kariérním systémem.
Omyl.Ruseni RVP pro LMP neni kvuli inkluzi.Je to legalni a nenapadna cesta k uplnemu ruseni Praktickych skol.Kdyz preci bude moci ucit tyto deti kazdy,neni nutne mit spec. skoly a ucitele.O jak proste a vynalezave. Jedna diskriminace bude nahrazena druhou.
13. srpna 2015 20:49
Myslel jsem to v tomto duchu, asi jsem se špatně vyjádřil
13. srpna 2015 19:33
Kariérní řád je již vytvořen. Dle mého dojde již jen ke kosmetickým úpravám. Je to projekt z evropských peněz a MŠMT přece nebude tyto peníze vracet. A to i kdyby to byl absolutní nedodělek. A že je to zmetek, o tom nemusíme pochybovat. Ono již jen to, že na trojku a čtverku dosáhne maximálně 20% učitelů je diskriminační. Už i jenom to, že budou mít snížený úvazek a 5000 k tomu dozajista zaujme ten zbytek učitelů - otroků na škole. A také to, že do trojky potom může postoupit nový pedagogický "lídr" jedině tehdy, když dotyčný umře nebo půjde v 80 letech do důchodu. A to může být klidně za 20 - 30 let. To je tedy nástin "kariéry" ve školství a to ještě chtějí lákat mladé ke studiu na PdF. Ti se potom do trojky dostanou tak v důchodu. Samozřejmě, pokud na to budou peníze.
Pane Moudrý, tady nám mohou být útěchou jenom slova jednoho moudrého rabína, který krátce před svojí smrtí řekl: všechno je jinak. Při frekvenci výměn ministrů školství a jejich náměstků, rádců a poradců nikdo netuší, co se stane do Vánoc.
Naštěstí každý projekt jednou skončí.
Naštěstí každý projekt jednou skončí.
To už ale inkluzí proleze i můj pes. Občas mám dojem, že má IQ vyšší jak 70.
Tak šup s ním na gymnázium.
Pár softích skilsů určitě zvládne. Třeba si vyštěkat nějakou tu výhodičku.
To je nádhera( Akční plán, ha ha, no líp se to už ani jmenovat nemohlo. Tak kvůli tomuhle pamfletu proběhla ta náhlá výměna ministrů....Klemente, Antoníne vstávejte, jdeme do toho Více píce republice....
Poslední zbytky zdravého rozumu je třeba vymýtit.
Prosím pěkně nejvíce mě zaujalo to vytvoření kulturního prostředí pro toho inkluzovaného žáka. takže třeba táboráček z parket uprostřed třídy a podobně?
A co bude, když škola nakuopí "podpůrné prostředky" za tisíce a žáček odkočuje na jinou školu do tramtárie?
Zdendislav
To je taková Orwelovština, že se začínám bát více našeho ministerstva, než islamistů.
Okomentovat