Učení, to není jen škola. Jak ale propojit živý okolní svět s nudnou výukou před tabulí? Na to odpoví konference Inovace výuky, největší akce svého druhu v Česku, jež se uskuteční 19. listopadu 2015 ve Slovanském domě v Praze. O své příběhy se zde podělí ti, jimž se daří svým inovativním přístupem posouvat české školství kupředu. Na konferenci jsou srdečně zváni nejen učitelé a zřizovatelé mateřských, základních a středních škol, ale i rodiče a vůbec všichni, jimž záleží na budoucnosti a vzdělání nejmladších generací.
Cílem konference s podtitulem Učíme se z příběhů okolního světa je přinést inovativní přístupy do vzdělávání na všech úrovních od mateřské po střední školu. Leitmotivem vystoupení hostů a řečníků bude příběh jako odvěký zdroj a nositel poznání. Společně budou hledat odpovědi na otázky, jak prolomit zaběhlé rutiny ve vyučování a vtáhnout do školních tříd skutečný svět, jak čerpat inspiraci z firem, divadel, filmů, historických i moderních zdrojů či třeba volnočasových aktivit.
„Všichni jsme si jistě vědomi toho, že vzdělávání neprobíhá jen ve škole, ale s tím propojováním nemáme moc praktických zkušeností. Víme dobře, jak učit Archimédův zákon, ale zdaleka tak jistí si nejsme v tom, jak ve škole učit děti vyznat se v nepřeberném množství podnětů přicházejících ze světa mimo školní budovu a poznávat jej,“ říká Ivo Jupa, člen správní rady AISIS, o. s.
Akci již počtvrté pořádá Inovace výuky, o. p. s. Jako spolupořadatel se letos poprvé připojuje organizace AISIS, jež se pohybuje na poli vzdělávání pedagogů a rozvoje škol již 16 let. „Chceme dělat věci jinak, nově. Proto u nás neuvidíte žádné grafy, žádná nudná čísla. Přijďte s námi strávit den a načerpat inspiraci a energii do své další práce,“ zve nejen učitele Ivo Jupa. Podrobný program a přihlašovací formulář najdete na webových stránkách konference www.inovacevyuky.cz, kde se budou v následujících týdnech také postupně odkrývat. jména vystupujících a hostů.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
23 komentářů:
Učíme se z příběhů okolního světa
To bude ale pěkně pestrá výuka. Viz
http://bit.ly/JNmIaO
Tohle je typická akce. Tři měsíce předem už vědí, že za to budou chtít 990 Kč, ale ještě nevědí, do a co tam bude říkat. http://www.inovacevyuky.cz/
Tuhle jsem byl na podobné akci pořádané jednou z našich největších softwarových firem, které také chtějí počítače využívat ve vzdělávání jinak. Benefit akce v poměru odborné a frelaxační složky byl asi 20:80.
Stav, kdy nějaký tým vyhlásí konferenci a nenapíše zcela jasně:
o čem konference bude,
jaká jsou hlavní témata,
zda mohu na konferenci přihlásit příspěvek,
kdo je hlavním řečníkem (řečníky),
kdo jmenovitě je v organizačním výboru konference,
kdo jmenovitě je odborným garantem konference (programový výbor),
zda z konference bude nějaký hmatatelný výstup typu sborník příspěvků nebo videozáznam vystoupení,
vzbuzuje hned od počátku pochybnosti o serióznosti celého podniku. To je matení pojmů odborná konference https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C4%9Bdeck%C3%A1_konference a volnočasový mejdan často podpořený z peněz ESF projektu.
Nihil novi. Oblíbené (eduinské) klišé o tom, že školy a především učitelé jsou zkrátka někde na Marsu, někde mimo reálný svět. Vždyť ti nejhorší vlastně celý život jen učí.
A co takhle žáky vyhnat do skutečného světa, aby tam ty "příběhy" poznávali sami. Nebo dokonce - nedejbože - prožívali?
Aha, tohle na "odbornou konferenci" asi nestačí...
Rekl jim nekdo, ze dnesni deti nesmi zazit zivot v jeho vsech podobach, ale jen v tech ruzovouckych barvach? vzdyt ony musi byt stastne, radostne, hrajici si.To bych se na to podivala, aby jim nekdo predvadel ty drsnarny!!!!
Těším se, velmi se těším, až diplom z pedagogické fakulty obdrží první skutečné plody reformy. Nastoupí do škol a křísne to. Právo proti právu. Pocit proti pocitu. A hlavně nárok na šťastný růžový svět plný her a zábavného dobrovolného dobrodružství. I od katedry.
Nikdo s nimi nic nezmůže, vždyť jsme je tak vychovali. A třeba svá práva prosadí. A my, staří, hloupí a bez nároku na šťastný růžovoučký svět se rádi svezeme s nimi.
Hodím si nohy na stůl, pustím si notebook a prohlásím, že dneska na učení zvysoka. A mám právo, aby mě škola bavila, tak ať se snaží. Nebo si v přinejhorším třikrát během hodiny odskočím na WC.
Juchů!
Pane Hrabáči kapský, máte pravdu, velkohubé ideje se lehce hlásají a ještě lépe se o nich za poplatek přednáší, pokud je nemusíte provádět v praxi. Nicméně, je asi potřeba říci, že převládající způsob výuky na mnoha českých školách, kopíruje principy minulého století a to prakticky beze změny, což je evidentní například na hrůzostrašně snadném přejímání názorů prezentovaných médii či "kapacitami" většinou české populace. Typickým příkladem je pohled na uprchlíky. Lidé se nenaučili ve škole kriticky přemýšlet o informacích, které se k nim dostávají a stávají se tím snadno manipulovatelnou masou. Stačí, aby T. Okamura v televizi uvedl neověřenou "bombu"o znásilňovačích z Afriky a velká část české populace tuto informaci poslušně polkne i s navijákem. Dnešní dospělí se ve škole naučili stádovitosti a skupinovému vědomí, stejně jako jejich rodiče za socialismu. Z tohoto hlediska se nic se nezměnilo, spíše došlo ke zhoršení, jelikož informací je násobně více a metody mediální manipulace rafinovanější. Je potřeba vést děti (NEJEN) ke kritickému pohledu na svět, k individualitě projevu, k altruismu, ke schopnosti zdravé orientace v informacích apod. Tohoto nelze docílit 45 minutovým monologem učitele před tabulí ani metodou výkladu, procvičení a zkoušení. Je potřeba s dětmi diskutovat, mluvit, naslouchat a klást otázky. Jinak zanedlouho stádovitost socializmu vystřídá stádovitost xenofobního kapitalizmu.
1. Uprchlíky vynechte
2. Podívejte se do Francie
3. Sami představitelé "západních" států, které si multikulturalisticky "užívají" se nechali slyšet, že multikulti končí...
4.Uprchlíci, kteří vyhrožují svým živitelům, že je podřežou, ať táhnout zpět.
I ty, Brute... Nevynechám. Uprchlíci, toť reprezentativní příklad hrubé manipulace části české veřejnosti pomocí neexistujícího pseudoproblému.
ke schopnosti zdravé orientace v informacích
V rámci zdravého zdravotního stylu, jsem se se zdravým sebevědomím zdravě zorientoval. Zdá se, že ekonomika i společnost ozdravuje. Zdravý rozum mi ale říká, že je to pořád ještě dost na hovno.
Ani si nevzpomenu, kdy naposled se mi podřilo z žáka vydobýt nějaký názor. Na cokoli. A dnes už ani lstí ne.
Myslím si, že každý občan čr, který se nenechal hrubě zmanipulovat, měl by si vzít jednoho uprchlíka na starost. K vyřešení pseudoproblému by jich stačilo tak deset tisíc. I s výhledem do budoucna.
Pseudoproblém? Takže vnitro chce pseudomiliardu?
Ja, genau. Pseudo-problém. Těch několik set ubožáků bez mobilů a bez peněz, zavřených v lágrech a krmených knedlem vepřem nikoho neohrozí. Jediné, co chtějí, je z Čech vypadnout a to prontissimo. To není problém. Problém z toho vytvoří deficit v oblasti kritického myšlení a schopnosti vnímat a analyzovat geopolitické, environentální a ekonomické souvislosti přesahující českou kotlinu. Tento deficit pramení ze zaběhlé metody českého vzdělávání. Tuším se tomu v RVP vzdáleně blíží průřezová témata, či interdisciplinární souvislosti. Pak přijde politik s vidinou šťavnatého politického potenciálu uprchlíků a problém je na světě.
Takže navrhujete na hranice s Rakouskem a "Maďarskem" postavit autobusy a vlakové soupravy a všechny uprchlíky naložit a dovézt na hranice s Německem?
Multikulturní obohacení plavčíka:
http://olomouc.idnes.cz/plavcik-na-koupalisti-vykazal-skakajici-dite-jeho-rodice-ho-napadli-1fy-/olomouc-zpravy.aspx?c=A150807_125002_olomouc-zpravy_stk
Všimněte si korektního označení "místní komunity nepřizpůsobivých" alias cikáni.
Pokud postavíte plot, půjdou lidé přes něj, kolem něj nebo pod ním. Pokud je dopravíte zpátky domů, podpoříte pašeráky lidí. Lze mít lidem za zlé, že chtějí lepší život v bezpečí? Možná je načase začít splácet dluh za naší prosperitu a čím větší prosperita, tím větší dluh. Dobré téma k probrání se žáky v rámci "inovativních metod výuky a přivádění skutečného světa do našich školních tříd".
Možná je načase začít splácet dluh za naší prosperitu a čím větší prosperita, tím větší dluh.
A jak se daří Vám? Splácíte mocli? Kolika bědným spoluobčanům jste už k lepšímu živobytí dopomohl. A nebo jako že, mělo by se, ale za mnou s tím nechoďte, mám svých starostí dosti?
'Velkohubé ideje se lehce hlásají' zejména tehdy, není-li vidět, jak nám máslo po lebce teče.
Jeden známý bratrance Hodějovického hrobníka vyprávěl o spolupracovnici, která byla až nezřízeně lidumilná. Když za ní přišli, aby padesátikorunou přispěla na drobnou pozornost propuštěným kuchařkám ze školní jídelny, držela opakovaně přednášku o tom, jak jim už v květnu jedné každé koupila větrník. Že to bylo proto, jak se domýšlel ten hrobník, aby i nadále mohla fasovat porce do nosičů na večeři pro celou rodinu, již neprezentovala.
"Typickým příkladem je pohled na uprchlíky."
Nějak jsem zažil vzpouru v Paříži v roce 2005. Ona mně ta druhá a třetí generace imigrantů v pařížském předměstí Clichy-sous-Bois zničila nové a poměrně drahé auto. Současné pojetí multikultury je mrtvý projekt. Viz. Londýn 2011, 2013 - Stockholm, vraždy ze cti v Německu,..
"Lze mít lidem za zlé, že chtějí lepší život v bezpečí?" NE. Pak se nedivte obavám domorodců. Viz Fanda 6:18.
No ja, jen jestli on ten nával migrantů na Evropu není Boží trest za hříchy spáchané v minulosti, kdy se Evropané jako kobylky sesypali na Ameriku a i z Afriky vytěžili v době kolonizace, co se dalo.
násilí,drogy,hazard,rasismus.....to bude prima inovativní a budou i workshopy?
9. srpna 2015 9:09
tedy ECB, MMF,...
Nejen minulost, ale bohužel i současnost. Je to dozajista jedna z příčin.
Na tuto akci se těším- Marek Herman a jeho "Marťan" je skvělá literatura nejen pro učitele předškolních dětí, ale pokud by si přečetli i rodiče, možná by se dalo i něco z jejich systémů přesvědčení o výchově změnit k lepšímu:-) Z mé praxe v nové metodice, založené na výchově předškoláků ke zdravému životnímu stylu, vytvoření prostředí ve škole, které poskytuje dětem zájem o ně, učí je uvědomění si sama sebe, vyjádřit svůj pocit a umět se za sebe postavit, jasně vyplývá, že to jde. Díky za to, že se vůbec slovo "inovativní metoda" v oblasti školství vůbec objevilo a že jsou lidé, kteří mohou sdělit k tomuto tématu své zkušenosti. Pak záleží na každém učiteli, jak naloží s možností něco ve výchově dětí změnit k lepšímu.
Okomentovat