Ministryně školství Kateřina Valachová je právnička a v oblasti vzdělávání se bude muset do značné míry spoléhat na rady odborníků. Jenže jakých? Bohumil Kartous ze společnosti EDUin například říká, že Strategie 2020 je kvalitní dokument.
Z článku Kateřiny Perknerové v Deník.cz vybíráme:
„Spoustu věcí se děti naučí jinde než ve třídě a s tím je třeba počítat. Školy žijí v nějaké falešné představě, že když se to děti nenaučí u nich, tak se to nedovědí nikdy, což je absurdní hloupost," míní Ondřej Šteffl. Neobává se přitom, že žáci
z jeho školy neobstojí při přijímacích zkouškách nebo jiném testování. Sází totiž na studijní autonomii a autokoncepci, tedy na to, že děti jednak samy nejlépe vědí, co se chtějí naučit, a jednak, že se zvládnou připravit na předepsané zkoušky, bude-li to třeba.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Poslední šetření školské inspekce přitom ukázalo, že ve znalostech fyziky a chemie jsou na tom žáci devátých tříd a třetích ročníků SOŠ mizerně i proto, že jejich výuka je příliš propojena s matematikou a jsou zaměřeny teoreticky."
To slovo příliš mne vcelku nadzvedlo. Chce tím snad autor říct, že kdyby byla výuka fyziky a chemie propojena s matematikou méně, byly by děti v testu úspěšnější? Jenže ono to propojení jaksi vyvěrá z podstaty obou těchto přírodovědných předmětů a přestřihnout ho by bylo jako přestřihnout pupeční šňůru a přerušit spojení plodu s placentou.
Dále mne dost dostalo, že na základě jednoho nepříliš kvalitního testu se dozvídáme, že neumíme učit nejenom matematiku, ale ani fyziku a chemii. Já tedy při pozorování děti na základce začínám mít pocit, že neumíme učit češtinu. Čtenářská gramotnost žáků začíná být totiž tak zoufalá, že přečtení jen trošku delšího zadání úkolu začíná být nepřekonatelným problémem. Většina žáků ho ani nedočte, natož, aby mu rozuměla. Velkým problémem začíná být i verbální komunikace žáků zoči voči. Děcka nerozumí otázce, nejsou schopna zformulovat odpověď, nejsou schopna o problému mluvit, přemýšlet a diskutovat. Jen jestli o ten problém fyziky, chemie a koneckonců matematiky nemá původ úplně někde jinde než u učitelů těchto předmětů. Naopak mám pocit, že právě v těchto předmětech jsou učitelé s dětmi v největším kontaktu, snaží se či musí s nimi při výuce dokonce i komunikovat. Vždyť výuka literatury, dějepisu i zeměpisu mnohde vypadá tak, že se látka odvykládá a zapíše se zápis, všichni zúčastnění jsou spokojení. Samozřejmě jsou spokojené i děti, protože jim stačí se nahustit zápis ze sešitu a nikdo je při výuce neotravuje trapnými dotazy, tak jak to mají ve zvyku matikáři, fyzikáři a chemikáři.
Paní Adamová, já mám zkušenost, že je velmi těžké, ne-li nemožné, naučit někoho něčemu proti jeho vůli.
Jj. Je to tak. Koně můžete dovést k řece, ale pít už ho nepřinutíte.
Okomentovat