Najít volné parkovací místo, zjistit aktuální polohu tramvaje nebo vybrat vhodnou školu podle její kvality. To vše umožňují aplikace, které vznikly během akce Prague Hacks. Jejím cílem bylo s pomocí volně dostupných dat vylepšit fungování hlavního města.
Z článku Evy Hníkové v Ekonom.cz vybíráme:
Počet hodin cizích jazyků, šance na přijetí na gymnázium, vzdálenost od domova. Takové údaje lze o jednotlivých základních školách nějakým způsobem dohledat. Ale mít je na jedné hromadě? Přehledně a třeba v mapě? To už je horší.
Přesně o to se nyní pokusil projekt Naše školy. Zatím analyzoval pouze situaci v městských částech Praha 7 a Praha 8, které poskytly svá data. Jejich plošné uvolnění by však usnadnilo výběr vhodné školy žákům i jejich rodičům po celém Česku.
Poznámka redakce: Autorka nezmínila aplikaci ČŠI portal.csicr.cz, která ale zřejmě požadavky uživatelů nesplňuje.
Přečtěte si: Trable s výběrem školy pro vaši ratolest jsou passé. Pomůžou otevřená data
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Naklikat si školu podle parametrů jako automatickou pračku v e-shopu je jedna ze zaručených cest do pekel. Máloco se dá tak neúspěšně nacpat do bodové škály jako "dobrá škola".
Zařazení do jednoho projektu spolu s mapou psích hovínek je docela... symptomatické.
Hlavně, že bude tenhleten... coworking. (Je to jedno slovo s předponou, nebo výraz složený ze tří slov?)
Pevně doufám, že výsledek bude stejný jako u zmiňovaného portálu ČŠI, tedy nulový.
Protože pokud by se rodiče při výběru školy měli začít řídit "počtem hvězdiček" v nějaké aplikaci, dopadnou školy jako ty automatické pračky - všechny stejné, všechny s papírově skvělými parametry, všechny s miliónem zbytečných funkcí a všechny na prd.
Především bych rád řekl, že celý projekt zavání žebříčkováním škol, a to je opravdu cesta do pekel. Mám určitou obavu, že pro rodiče by v takovéto aplikaci byl velmi posvátný údaj úspěšnost v přijímacím řízení na SŠ. (Při výběru SŠ, tedy o stupeň výš, je úspěšnost v přijímacím řízení na VŠ rozhodující faktor, jak ukazuje zpráva z letošních přijímaček Scio.) A kvalitu školy fakt nejde poměřovat podle toho, kolik procent žáků se dostalo na gympl, jestliže neznáme nic o vstupní úrovni.
šance na přijetí na gymnázium
To je pro budoucího prvňáčka při volbě školy zásadně nezanedbatelný ukazatel.
Kdo by nechtěl mít z dítěte úspěšného skládače testů.
"... úspěšnost v přijímacím řízení na VŠ..."
Je úsměvné, jak se tahle rodičovská otázka s železnou pravidelností opakuje při všech dnech otevřených dveří. Spolu s dotazem na "úspěšnost při státních maturitách".
Naše odpověď je vždycky stejná: Pokud student chce, pak stoprocentní.
Co se přijímaček týká, rodiče pořád žijí někde v 80. letech, kdy se na vysokou dostala jen malá část populace. V době, kdy ještě neexistovaly obory (a dokonce celé školy), které klidně i v září přijímají každého a beze zkoušek. A hlavně v době, kdy nejít "po gymplu hned na vysokou" bylo považováno za neúspěch. I mě samotného překvapuje, kolik studentů si po úspěšné maturitě místo "vejšky" dobrovolně volí například rok na brigádě v zahraničí, práci v nějaké neziskovce nebo klidně i někde "v mekáči". Skutečně dobrovolně, nekecám. Po roce pak levou zadní udělají nějaké přijímačky a začnou cosi studovat. A pak to třeba na čas přeruší a dodělají později. Hlava mi to nebere (za nás bylo jakékoliv oddálení co nejbližší promoce ostudné), ale prostě je tomu tak. Takže "úspěšnost v přijímacím řízení na VŠ" je u nás nesmírně nepřesný a velmi variabilní údaj, který nijak nesouvisí s kvalitami absolventa.
O tom, že škola nemá žádnou šanci, jak požadovaný údaj hodnověrně zjistit, ani nemluvě.
konečně jsem pochopil, co je to ten cowworking,za našich časů jsme říkali hezky česky kravina
Okomentovat