Výzvu Individuální projekty systémové vyhlašuje v rámci Prioritní osy 3 – Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Řídicí orgán Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV).
Po zkušenostech z předchozího programového období jsou jednotlivé výzvy vyhlašované v rámci OP VVV plánovány tak, že nejprve budou realizovány systémové intervence, na které pak naváží další individuální projekty. Důraz je přitom kladen zejména na oblasti, které je potřeba posílit pro úspěšné dokončení kurikulární reformy: komplexní systém hodnocení škol propojený s jejich podporou, podporu ředitelů škol při vedení škol ke zlepšení kvality vzdělávání a výchovy, inkluzivní vzdělávání, přímou podporu učitelů a zavádění aktivizujících metod učení se žáků.
Výzva je připravena jako průběžná s alokací 2 miliardy korun. Minimální výše finanční podpory na jeden projekt představuje 40 milionů korun, maximální výše činí 510 milionů korun.
Podrobnosti o výzvě najdete zde: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/vyhlasene-vyzvy.
Text výzvy - IPS.pdf (577kB PDF)
Text výzvy IPS - podepsaný.pdf (307kB PDF)
Příloha č. 1 - Indikátory - Výzva IPS.pdf (492kB PDF)
Příloha č. 2 - Metodický výklad - Výzva IPS.pdf (1,18MB PDF)
Příloha č. 3 - Hodnoticí kritéria - Výzva IPS.pdf (363kB PDF)
Pravidla pro žadatele a příjemce jsou k dispozici zde: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/dokumenty-pro-zadatele-a-prijemce-1.
Pravidla pro žadatele a příjemce – část specifickou pro prioritní osu 3 OP VVV pro překládání Individuálních projektů systémových naleznete na tomto odkaze: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/pravidla-pro-zadatele-a-prijemce-specificka-cast.
MŠMT: OP VVV vyhlašuje výzvu na individuální systémové projekty
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
K inkluzi: "Doufám, že to děláte jenom pro peníze, jesli ne, tak vám přeji dlouhý život, aby ste se dočkali zúčtování."
"Po zkušenostech z předchozího programového období jsou jednotlivé výzvy vyhlašované v rámci OP VVV plánovány tak, že nejprve budou realizovány systémové intervence"
Takže, pokud tomu dobře rozumím, vyhodí se dvě miliardy za hromadu nesystémových keců.
Většina výrobků, které vzešly ze systémových projektů, jsou kvalitní a použitelné. Problém je v tom, že stát některé výstupy z projektů ignoruje, ač je těžce zaplatil. Příklad: Za víc jak 1 miliardu jsme s pomocí ESF vytvořili tzv. Národní soustavu kvalifikací. Jsou tam i kvalifikace Projektový manažer, Administrátor projektu, Asistentka, Lektor dalšího vzdělávání a několik dalších. (Však se podívejte na www.narodnikvalifikace.cz.) V nových výzvách, jejichž součástí jsou i kvalifikační předpoklady pro realizační týmy projektů, ale o NSK... ani zmínka! Člověk tak přemýšlí, zda jsou systémové projekty slepou uličkou, šlendriánem, habaďůrou, bublinou nebo tunelem na vyvedení peněz. Fakt nevím, jsem zklamaný. Tolik peněz to stálo a je z toho pár publikací pro pamětníky...
Pane Veleto, mám k dispozici audit vašeho projektu, ze kterého jednoznačně vyplývá, že šlo de facto o tunel. To samozřejmě neznamená, že výstupy nejsou použitelné.
Ten audit znám, slovo tunel bych však nepoužil. Nabízí se ale otázka, zda je vůbec rozumné platit novou generaci systémových projektů, když ty předešlé obsahují tolik problémů. Asi by měly stávající projekty doběhnout, být vypořádány a pokud vše dopadne dobře, můžeme jet dál. Osobně si myslím, že ty přímo řízené organizace MŠMT, které v projektech mají desetimiliónové nezpůsobilé náklady, jsou v tuto chvíli nezpůsobilé jako příjemci dalších nákladných projektů. Za odvoláním p. Hořejšího z místa ředitele NÚVu asi stály finanční potíže ve velkých projektech typu NSK2 a UNIV3, lepší vysvětlení nemám. Do NÚVu bych po osobních zkušenostech jako bývalý zaměstnanec poslal peníze už jen pod podmínkou, že jeho řízení převezme silný krizový manažer nezávislý na původních vazbách.
Mám k auditu i tlustou složku dalších dokladů a slovo tunel je zcela na místě, podobně jako u dalších projektů NÚV (resp. dřívějšího NÚOV). Manažersky neschopný Hořejší dosazený Dobešem bez výběrového řízení na základě osobních vazeb s těmito projekty nemohl mnoho udělat, všechny byly připraveny dávno před jeho nástupem do funkce. Pokud nové vedení MŠMT nevyčistí své PŘO a nechá je realizovat další projekty z OP VVV, dopadnou stejně s mizivou efektivitou.
slovo tunel je zcela na místě
A není to už náhodou na trestní oznámení?
...
Takhle se navážet do aspoň nějakého čerpání, čerpání, čerpání...
Lidi z projektu Národní soustava kvalifikací osobně znám. Nejsou to žádní tuneláři. Někteří z nich udělali spoustu práce, která mohla být užitečná. To, že celý národní systém kvalifikací je pravděpodobně debakl, jde za investorem - tj. státem. Stát si systém zaplatil částkou převyšující 1 miliardu, a ...ignoruje ho i ve vlastní kuchyni. Důkazem je fakt, že nové výzvy v OP VVV vůbec nezmiňují Národní soustavu kvalifikací a jsou tak dokonce v rozporu s Usnesením Vlády ČR č. 135 z 27.2.2013 o podpoře NSK. V tomto Usnesení je ministrům uloženo, aby zohledňovali NSK při tvorbě kvalifikačních předpokladů. A právě kvalifikační předpoklady jsou ve výzvách stanovovány (mimo jiné) - např. pro projektové manažery. MŠMT ale požaduje výhradně zahraniční certifikace PRINCE2 a IPMA, ale o NSK ani slovo. A to přitom máme národní profesní kvalifikace Manažer projektu a Administrátor projektu. Jde tedy o nerespektování Usnesení vlády a je možné dovozovat, že výzvy jsou v tomto ohledu neplatné nebo přinejmenším zpochybnitelné. (pozn. Tímto nekritizuji certifikaci IPMA pro projektové manažery, měl jsem tu čest se s ním seznámit - jde o kvalitní systém.)
Nevím, jaké lidi z projektu NSK znáte. Značná část z té miliardy ale možná šla někomu jinému ;-)
Vždy je důležitý poměr cena/výkon: kolik stála 1 normostrana výstupních dokumentů (zlé jazyky mluví až o 70 000 Kč za jednu) nebo jaké jsou náklady na jedno osvědčení o profesní kvalifikaci atd. 3500 expertů vytvořilo 1100 profesních kvalifikací, osvědčení získalo 110 tisíc lidí, NSK používá 1100 firem (například kolik mají celkem zaměstnanců?). Jaká je návštěvnost webů projektu?
V tomhle ale snad stát nejede, ale jen a jen realizátoři projektu.
A konkrétně k projektovým manažerům: kolik jich už má osvědčení NSK?
To je právě to, co mě mrzí. Utratili jsme obrovské peníze, a výsledek je tristní: 80% zkoušek připadá na profesní kvalifikaci, která je z hlediska národního hospodářství zcela marginální (Strážný). Zkouška pro strážné je povinná z vyhlášky, proto tak vysoké číslo. Dalších 10% odhadem připadá na zkoušky po rekvalifikačních kurzech pod úřadem práce, ty jsou také povinné. Zde je to dokonce trochu protimluv, protože standardy pro zkoušku jsou natolik náročné, že je těžké si představit tolik úspěšných rekvalifikantů, tj. absolventů kurzů bez reálné praxe potřebné k rutinnímu výkonu u zkoušky. Pouze asi 10% lidí si zkoušku zaplatilo ze svého, a jsou tedy tím vzorkem, o který jsme opírali argumentaci při zavádění NSK. Občané mají o zkoušky bohužel velmi malý zájem, chybí jim motivace a asi finance, protože si to platí ze svého. Znepokojující jsou také informace, že nějaké množství zkoušek dostali účastníci, aniž by předvedli dostatečný výkon. Je to pravděpodobně způsobeno vysokým korupčním potenciálem systému, protože u řady zkoušek jsou pouze dva lidé: zkoušený a zkoušející.
S těmi projektovými manažery máte pravdu, zkoušek proběhlo asi velmi málo (číslo je nedostupné), ačkoliv se republika hemží lidmi, kteří v evropských projektech i jinde řídí projekty. Tragikomickou postavou je zde Národní ústav pro vzdělávání, který je správcem NSK + je plný manažerů bez kvalifikace, a přesto si tam zkoušku z NSK málokdo udělal, jestli vůbec někdo. Je to jako kdyby zaměstnanci Škodovky jezdili v čemkoliv jiném, hlavně ne ve škodovkách.
Okomentovat