MŠMT: OP VVV vyhlašuje výzvu na krajské akční plány

pátek 10. července 2015 ·

Výzvu Krajské akční plány rozvoje vzdělávání (KAP) vyhlašuje v rámci Prioritní osy 3 – Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Řídicí orgán Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV).


Krajské akční plány umožní jednotlivým krajům a školám společně plánovat, koordinovat a sledovat tematické intervence v OP VVV v souladu s dlouhodobými potřebami a prioritami České republiky v oblasti vzdělávání. Důraz bude přitom kladen na podporu škol se slabšími výsledky, slabších žáků a také na rozvoj potenciálu každého žáka.

Cílovými skupinami jsou zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice a pracovníci organizací působících ve vzdělávání, výzkumu a poradenství.

Tato výzva je připravena jako průběžná s alokací 340 milionů korun. Minimální výše finanční podpory na jeden projekt představuje 17 milionů korun, maximální výše činí 26 milionů korun. V rámci KAP mohou být realizovány individuální projekty na území jednotlivých krajů České republiky.

Podrobnosti o výzvě najdete zde: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/vyhlasene-vyzvy.

Text výzvy KAP.pdf (428,30 KB)

Text výzvy KAP - podepsaný.pdf (257,49 KB)

Příloha č. 1 - Indikátory - Výzva KAP.pdf (318,06 KB)

Příloha č. 2 - Postupy KAP.pdf (1,04 MB)

Příloha č. 3 - Hodnoticí kritéria - Výzva KAP.pdf (203,75 KB)

Pravidla pro žadatele a příjemce jsou k dispozici zde: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/dokumenty-pro-zadatele-a-prijemce-1.

Pravidla pro žadatele a příjemce – část specifickou pro prioritní osu 3 OP VVV pro překládání Individuálních projektů systémových naleznete na tomto odkaze: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/pravidla-pro-zadatele-a-prijemce-specificka-cast.

4 komentářů:

Eva Adamová řekl(a)...
10. července 2015 v 18:54  

Tady tomu rozumím tak, že si kraje akčně naplánují, jak vrazit co nejvíc peněz do SŠ, jejichž jsou zřizovateli, a jak co nejvíc ošulit základky.

David Hawiger řekl(a)...
14. července 2015 v 9:09  

Ano, může to tak na první pohled vypadat (a že zkušeností nemáme zrovna nejméně ;-) ).

Na druhou stranu budou existovat MAPy - tj. "místní akční plány". Jestli jsme dobře pochopil, tak ty mají být na KAPech nezávislé. A lze předpokládat, že budou určeny především pro subjekty, u nichž je zřizovatele město.

Osobně jsem zvědav, kdy se objeví výzva právě pro MAPy. Čím větší bude časový odstup od této výzvy, tím se zvyšuje hrozba, kterou popisujete ve svém komentáři. Bude-li výzva vyhlášena až po prázdninách, pak to budu považovat za významnou chybu MŠMT, která povede ke znevýhodnění regionálních aktivit (logicky proto, že nebude srovnatelná startovací čára).

Eva Adamová řekl(a)...
14. července 2015 v 21:33  

Na ty MAPy jsem opravdu zvědavá, protože např. v našem městě, které je zároveň ORP, působí na úřadě projektoví manažeři, kteří nebyli schopni zpracovat ani běžný projekt OP VK pro základku, natož, aby dali dohromady MAP. Že by si pak s MAP měly poradit menší obce, které projektové manažery vůbec nemají, to si nedovedu představit už vůbec. A budou vůbec školy v obcích, kde na obecním úřadě MAP nedají dohromady, moci o dotace žádat?

Unknown řekl(a)...
17. července 2015 v 17:20  

Projektové řízení je svébytná profese, náročná a zodpovědná. Ve většině případech byly tyto pozice v projektech ESF obsazeny nekvalifikovanými lidmi, kteří se profesi učili za pochodu. Často to dopadlo dobře a projektoví manažeři - amatéři dokázali uřídit projekty s příručkou v ruce beze škod. V mnoha případech však amatérismus vedl k průserům, jejichž symptomem byly např. nezpůsobilé výdaje. Protože jde o náročnou komplexní profesi, kterou málokdo vystudoval na škole, doporučuji všem "projektujícím" organizacím vyslat své lidi na kvalitní kurz projektového řízení zakončený kvalifikační zkouškou, nejlépe v režimu Národní soustavy kvalifikací. (www.narodnikvalifikace.cz). Pokud budou KAPy a MAPy řídit amatéři, můžeme se dočkat patlanic a problémů. Amatérismus v tom špatném slova smyslu je rizikový i tím, že amatéři musí řešit své profesní chyby různými "kreativními" postupy, z nichž některé jsou za hranou zákona i slušnosti. Znám případ paní z Ústí, která se projektový management naučila za pochodu, odřídila ve své škole asi 15 projektů, potom si udělala kvalifikační kurz, kde profesně vyrostla a dnes je schopná vést souběžně několik náročných projektových akcí.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.