Výzvu Krajské akční plány rozvoje vzdělávání (KAP) vyhlašuje v rámci Prioritní osy 3 – Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Řídicí orgán Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV).
Krajské akční plány umožní jednotlivým krajům a školám společně plánovat, koordinovat a sledovat tematické intervence v OP VVV v souladu s dlouhodobými potřebami a prioritami České republiky v oblasti vzdělávání. Důraz bude přitom kladen na podporu škol se slabšími výsledky, slabších žáků a také na rozvoj potenciálu každého žáka.
Cílovými skupinami jsou zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice a pracovníci organizací působících ve vzdělávání, výzkumu a poradenství.
Tato výzva je připravena jako průběžná s alokací 340 milionů korun. Minimální výše finanční podpory na jeden projekt představuje 17 milionů korun, maximální výše činí 26 milionů korun. V rámci KAP mohou být realizovány individuální projekty na území jednotlivých krajů České republiky.
Podrobnosti o výzvě najdete zde: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/vyhlasene-vyzvy.
Text výzvy KAP.pdf (428,30 KB)
Text výzvy KAP - podepsaný.pdf (257,49 KB)
Příloha č. 1 - Indikátory - Výzva KAP.pdf (318,06 KB)
Příloha č. 2 - Postupy KAP.pdf (1,04 MB)
Příloha č. 3 - Hodnoticí kritéria - Výzva KAP.pdf (203,75 KB)
Pravidla pro žadatele a příjemce jsou k dispozici zde: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/dokumenty-pro-zadatele-a-prijemce-1.
Pravidla pro žadatele a příjemce – část specifickou pro prioritní osu 3 OP VVV pro překládání Individuálních projektů systémových naleznete na tomto odkaze: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/pravidla-pro-zadatele-a-prijemce-specificka-cast.
MŠMT: OP VVV vyhlašuje výzvu na krajské akční plány
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Tady tomu rozumím tak, že si kraje akčně naplánují, jak vrazit co nejvíc peněz do SŠ, jejichž jsou zřizovateli, a jak co nejvíc ošulit základky.
Ano, může to tak na první pohled vypadat (a že zkušeností nemáme zrovna nejméně ;-) ).
Na druhou stranu budou existovat MAPy - tj. "místní akční plány". Jestli jsme dobře pochopil, tak ty mají být na KAPech nezávislé. A lze předpokládat, že budou určeny především pro subjekty, u nichž je zřizovatele město.
Osobně jsem zvědav, kdy se objeví výzva právě pro MAPy. Čím větší bude časový odstup od této výzvy, tím se zvyšuje hrozba, kterou popisujete ve svém komentáři. Bude-li výzva vyhlášena až po prázdninách, pak to budu považovat za významnou chybu MŠMT, která povede ke znevýhodnění regionálních aktivit (logicky proto, že nebude srovnatelná startovací čára).
Na ty MAPy jsem opravdu zvědavá, protože např. v našem městě, které je zároveň ORP, působí na úřadě projektoví manažeři, kteří nebyli schopni zpracovat ani běžný projekt OP VK pro základku, natož, aby dali dohromady MAP. Že by si pak s MAP měly poradit menší obce, které projektové manažery vůbec nemají, to si nedovedu představit už vůbec. A budou vůbec školy v obcích, kde na obecním úřadě MAP nedají dohromady, moci o dotace žádat?
Projektové řízení je svébytná profese, náročná a zodpovědná. Ve většině případech byly tyto pozice v projektech ESF obsazeny nekvalifikovanými lidmi, kteří se profesi učili za pochodu. Často to dopadlo dobře a projektoví manažeři - amatéři dokázali uřídit projekty s příručkou v ruce beze škod. V mnoha případech však amatérismus vedl k průserům, jejichž symptomem byly např. nezpůsobilé výdaje. Protože jde o náročnou komplexní profesi, kterou málokdo vystudoval na škole, doporučuji všem "projektujícím" organizacím vyslat své lidi na kvalitní kurz projektového řízení zakončený kvalifikační zkouškou, nejlépe v režimu Národní soustavy kvalifikací. (www.narodnikvalifikace.cz). Pokud budou KAPy a MAPy řídit amatéři, můžeme se dočkat patlanic a problémů. Amatérismus v tom špatném slova smyslu je rizikový i tím, že amatéři musí řešit své profesní chyby různými "kreativními" postupy, z nichž některé jsou za hranou zákona i slušnosti. Znám případ paní z Ústí, která se projektový management naučila za pochodu, odřídila ve své škole asi 15 projektů, potom si udělala kvalifikační kurz, kde profesně vyrostla a dnes je schopná vést souběžně několik náročných projektových akcí.
Okomentovat