Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová sestavila tým poradců pro oblast školství a sportu. Jde o erudované odborníky s dlouholetými zkušenostmi z praxe.
Poradní tým ministryně školství, mládeže a tělovýchovy:
Prof. RNDr. Helena Illnerová, DrSc.Fyzioložka a biochemička, bývalá předsedkyně Akademie věd České republiky. Je nezpochybnitelnou autoritou v oblasti vědy a vědní politiky.
Prof. Paedr. Radka Wildová, CSc.
Děkanka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Je přední odbornicí v oblasti počátečního a základního vzdělávání a obecné didaktiky.
Paedr. Jaroslav Müllner, Ph.D.
Ředitel kanceláře předsedy Senátu ČR. Působil jako náměstek ministryně školství, mládeže a tělovýchovy. Má rozsáhlé zkušenosti s řízením vzdělávacího systému na rezortní úrovni, především v oblasti regionálního a odborného školství.
Doc. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
Proděkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Je autoritou v oblasti učitelské profesionalizace, kurikula a vyučování a učení.
Mgr. Věra Palková
Náměstkyně hejtmana Moravskoslezského kraje pro oblast školství, sportu a tělovýchovy. Přináší krajskou perspektivu a dlouholeté zkušenosti s financováním regionálního školství.
JUDr. Ing. Josef Staša, CSc.
Místopředseda Akademického senátu Právnické fakulty Univerzity Karlovy. Je předním odborníkem v oblasti správního práva a vysokoškolské legislativy s dlouholetou zkušeností s akademickou samosprávou.
Mgr. Radmila Jedličková
Ředitelka ZŠ Grafická v Praze. Ve své každodenní praxi se intenzivně věnuje inkluzivnímu vzdělávání a nabízí perspektivu ředitelky ZŠ.
RNDr. Jana Straková, Ph.D.
Působí na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Je uznávanou odbornicí v oblasti základního a středního školství s rozsáhlými zkušenostmi s mezinárodními výzkumy pro vzdělávání.
Mgr. Dagmar Nejedlá
Ředitelka ZŠ a MŠ Kameničky. Má dlouholeté zkušenosti s řízením školy a s výzvami učitelské profese.
Mgr. Klára Laurenčíková
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy. Působila jako náměstkyně ministra školství, mládeže a tělovýchovy. Specializuje se především na politiku začleňování znevýhodněných skupin obyvatelstva do většinové společnosti a na sociálně-právní ochranu dětí.
Ing. Bc. Vít Beran
Ředitel ZŠ Kunratice v Praze s rozsáhlými zkušenostmi s řízením školy a s moderními přístupy k výuce.
Mgr. Karin Marques
Nadace Open Society Fund. Učila na gymnáziu PORG, byla ředitelkou Lauderových škol (ZŠ a gymnázia), poté vedla obecně prospěšnou společnost Nová škola. Pomáhá krajským úřadům integrovat děti se specifickými potřebami do běžných tříd.
Mgr. Vladimír Foist
Ředitel ZŠ Poběžovice. Na své škole aktivně prosazuje inkluzivní vzdělávání a má rozsáhlé zkušenosti ze spolupráce s nevládními organizacemi v oblasti inkluze.
Ing. Drahoslav Matonoha
Ředitel Střední školy technické v Praze. Působil jako vedoucí oddělení vědy výzkumu MPSV. Prosazuje nové přístupy k učňovskému školství.
PhDr. Alexandra Králíková
Koordinátorka vzdělávání ve ŠKODA AUTO. Odbornice na odborné a další vzdělávání, zodpovědná za zavádění trendů a metodické řízení projektů odborného vzdělávání ve ŠKODA AUTO.
Jan Schneider
Je poradcem pro sport s rozsáhlými zkušenostmi z komunální politiky. Působil jako místostarosta a starosta města Tišnova.
Karel Šklíba
Předseda TJ Maratonstav Úpice s dlouholetými zkušenostmi s organizováním sportovních akcí pro širokou veřejnost a s prací s mládeží.
7 komentářů:
Slušně řečeno - poradců jako nastláno. Kdo umí, umí. Kdo neumí, ten učí. A kdo neučí, ten radí.
Ten mezistupeň o řízení bych rozhodně nevypouštěl.
...
A kdo si neví rady, je ministr.
Řekla bych - inkluzistů jako nastláno.
A kde je nějaký "normální" zkušený a respektovaný učitel, kde někdo, kdo rozumí problematice maturit?
Je vidět, že "správní lidé" se vždy dokáží přemístit na to správné místo a to za "každého režimu". Historicky je také potvrzeno to, že za každým musí být vidět "nějaká reforma". A když k tomu připočteme masové čerpání evropských peněz, tak to teda bude sakra super výsledek.
Ví prosím někdo, co si tihle poradci myslí o kariérním řádu a inkluzi?
Co si tito poradci myslí o kariérním řádu, to nevím, ale co si mnozí z nich myslí o inkluzi vím docela dobře, neboť ji léta nekompromisně prosazují.
Okomentovat