Pojem inkluzivního vzdělávání je tajuplnou mantrou zaznívající zevnitř českého školství. Má za cíl začlenit do hlavního vzdělávacího proudu všechny děti bez ohledu na jejich sociální situaci, etnickou příslušnost, zvláštní nadání nebo potřeby. Připravovaná novela školského zákona podle kritiků ale neřeší tyto problémy dostatečně.
V rámci diskuse o inkluzi připomínáme nahrávku z pořadu Ranní Plus z 22. 10. 2014 v 7:00.
Český rozhlas: Inkluzivní školství nesmí žádnému dítěti křivdit, žádá pedagog Hausenblas
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
"Má za cíl začlenit do hlavního vzdělávacího proudu všechny děti bez ohledu na jejich sociální situaci, etnickou příslušnost, zvláštní nadání nebo potřeby."
No právě, že bez ohledu. Jen jestli by to nemělo náhodou být s ohledem.
"Ředitelé by se měli více zajímat o pedagogiku než o sběr sportovních pohárů."
Přesně. Že by znal pan Hausenblas našeho ředitele?
Takový pedagogický Eintopf, všechny děti do jednoho kotle a ono se to tam pěkně podusí.....
"Má za cíl začlenit do hlavního vzdělávacího proudu všechny děti bez ohledu na jejich sociální situaci, etnickou příslušnost, zvláštní nadání nebo potřeby. "
Mám tomu rozumět jak?
1) Do hlavního vzdělávací proudu bude zařazena většina žáků a to ze škol praktických a speciálních? Vyjmuti budou pouze žáci osmiletých gymnázií? Z trojkolejnosti nám vznikne dvoukolejnost?
2) Do hlavního vzdělávací proudu budou vedle žáků ze škol praktických a speciálních zařazeni i žáci osmiletých gymnázií.
3) Některé speciální školy zůstanou zachovány a osmiletá gymnázia budou navštěvovat jen skutečně nadaní žáci. Počet osmiletých gymnázií bude omezen.
Bodům č. 2 a 3 nevěří snad nikdo.
Já to vidím tak, že do hlavního proudu budou zařazeni všichni žáci,s výjimkou žáků víceletých gymnázií.
Žáci, kteří si to vzhledem ke své sociální situaci budou moci dovolit, odejdou do soukromých škol.
Nevím jak to dopadne se žáky s těžkým a hlubokým mentálním postižením a více vadami, zda jim bude dobrodiní inkluzivního vzdělávání odepřeno nebo ne, protože běžné školy nebývají bezbariérové.
Co bych přála tomu, kdo tento "systém" vymyslel, raději ani nenapíšu.
Pokud trochu sledujete problematiku inkluze, vychází vám něco, co by někdo mohl nazvat "konspirační teorií":
ČR je dlouhodobě kritizována za velký počet romských žáků ve speciálních (praktických ) školách. Jelikož se ještě žádné státní ani dobrovolnické organizaci nepodařilo přimět toto etnikum, aby vzdělání začali považovat za jakousi devizu do života a na vzdělání doslova kašlou, přišel někdo s nápadem vskutku geniálním. Všechny,tedy i ty romské, děti budou chodit do základek.Normálních. Nazveme to inkluze. Přestanou (ty všechny možné i nemožné komise z EU AI apod.) nám nadávat rasistů, xenofobů a diskriminátorů. No není to boží???!!!
Když se kácí les, létají třísky. Takže se počítá s tím, že budou zraněny duše mentálně retardovaných a jinak postižených. Jenže,ti si nestěžují ve Štrasburgu,víte? Takže POHODA.
"ČR je dlouhodobě kritizována za velký počet romských žáků ve speciálních (praktických ) školách."
A kdo to chodí do Štrasburku meldovat? A proč?
Kdo má zájem na privatizaci základního školství a likvidaci našich dobře fungujících speciálních škol?
Cui bono?
IS. Bildeberg. (nebo Šteffl)
Okomentovat