Efektivita výuky, nový rozměr interakce učitel-žák, posílení pozornosti a kreativity dětí a také zvýšení jejich motivace ke studiu, to vše patří mezi řadu výhod interaktivní výuky. Ukázaly to výsledky červnového dotazníkového šetření na školách zapojených do Programu podpory digitalizace škol. V letošním školním roce se do programu neziskové organizace EDUkační LABoratoř, zapojilo 1000 mateřských, základních a středních škol z celé republiky a dotazníkového šetření se zúčastnilo 730 učitelů. Opět se potvrdilo, že se rok od roku zvyšuje počet škol a pedagogů, kteří ve výuce využívají informační technologie a digitální vzdělávací obsah.
Informační technologie používá ve výuce pravidelně téměř každou vyučovací hodinu 42 procent dotázaných učitelů, 52 procent příležitostně pro zpestření hodiny, čtyři procenta výjimečně a jen dvě procenta uvedla, že je zatím nevyužívají. Vzdělávací aplikace a digitální obsah pak využívá 80 procent učitelů. V rámci Programu podpory digitalizace škol získaly zapojené školy vícero benefitů mimo jiné bezplatný přístup na vzdělávací portál eKabinet.cz na celý školní rok. Digitální vzdělávací materiály z portálu používali učitelé nejčastěji v matematice, anglickém jazyce, biologii, přírodopise, přírodovědě, fyzice a chemii. „Na eKabinet.cz jsou zajímavé a pěkně zpracované výukové materiály.“ „Velmi se mi líbí konkrétní práce s materiály a jejich využití.“ „Portál nabízí možnosti inovací ve výuce. Nové úkoly, náměty a zadávání elektronických domácích úloh.“ „Pro vyšší ročníky je to úžasná moderní metoda. Portál eKabinet.cz je skvělý pro domácí úkoly a domácí přípravu žáků.“ uvedli učitelé v dotaznících.
V tomto školním roce vzrostl také počet škol, které používají eKabinet.cz v rámci předškolního vzdělávaní. „Otevírá nové možnosti práce s dětmi.“ „Na eKabinetu jsem našla kvalitní soubor materiálů a podnětů pro vzdělávání a rozvíjení dětí v mateřské škole.“ napsali další učitelé. Z výsledků šetření rovněž vyplynulo, že 84 procent škol má zájem využívat digitální vzdělávací obsah z portálu eKabinet.cz i v nadcházejícím školním roce. „Používání digitálních technologií je v dnešní době ve výuce nutností, bohužel je stále hodně učitelů, kteří se toho bojí,“ uvedl jeden z pedagogů v dotazníku. A právě proto, aby se učitelé moderních technologií nebáli, je jedním z benefitů Programu podpory digitalizace škol bezplatné školení zaměřené právě na práci s technologiemi a digitálním vzdělávacím obsahem. Lektoři a učitelé z neziskové organizace EDUkační LABoratoř proškolili ve vzdělávacím centru EDULAB v průběhu školního roku více než 1000 pedagogů. Pro 91 procent učitelů, kteří odpovídali v dotazníkovém šetření, bylo školení přínosem pro jejich pedagogickou praxi.
„Velmi nás těší zájem pedagogů o využívání moderních technologií ve svých hodinách. Všichni lektoři neziskové organizace EDUkační LABoratoř jsou učitelé z praxe, kteří na odborných školeních a seminářích seznamují své kolegy s možnostmi smysluplného využití digitálního vzdělávacího obsahu a dotykových technologií ve výuce. Naším cílem je zvýšit digitální kompetence jak učitelů, tak i žáků a pomáhat vytvářet moderní školy 21. století,“ řekl Michal Orság, ředitel neziskové organizace EDUkační LABoratoř.
Vzdělávací aplikace a digitální obsah využívá ve výuce 80 procent dotázaných učitelů, vyplynulo z dotazníkového šetření v rámci Programu podpory digitalizace škol, který realizuje nezisková organizace EDUkační LABoratoř
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Pravděpodobně ten výzkum měl potvrdit, že učitelé, kteří využívají placených služeb EDULAB, jsou spokojeni. Pro mě ovšem zůstává zásadní otázka nezodpovězena. Je to podobná situace, jako když jsem se před lety dostal do křížku s panem Frausem otázkou, zda učitelé vědí o tom, že mohou používat též volně dostupné materiály. Zde bych se ptal podobně. Dokážou do programu zapojení učitelé používat volně dostupné aplikace a služby? Hledají vlastní řešení? Sdílejí své poznatky otevřeně s ostatními? Je cílem dát možnost učit se každému?
eKabinet, edulogy, edulab...
Zvláštní. Ani na jednom webu jsem nenašel žádné jméno nějaké zainteresované osoby. Krom tedy jásavých ohlasů. Ale možná jsem se spletl, nebo něco přehlédl.
Takže na fejzbůkovém profilu - Míla Vondráková ve Snídani s Novou 15. června 2015
a tady v článku - Michal Orság, ředitel neziskové organizace EDUkační LABoratoř.
http://michalorsag.blog.idnes.cz/
Ale jestli si dobře vzpomínám, už jsem se tu v tomto smyslu kdysi zmiňoval. Zvláštní...
Okomentovat