V současných debatách o českém školství je slyšet zástupce nevládních organizací, odborníků na vzdělání, podnikatelů se zkušebními testy i politiků, ale hlas těch, na kterých leží největší díl odpovědnosti, samotných učitelů, chybí.
Co je špatné na české podobě inkluzivního školství? V Ranním Plusu hovořili 11. června 2015 mluvčí Učitelského profesního sdružení Zdeněk Sotolář a poslanec a předseda výboru pro vědu a vzdělání Jiří Zlatuška (ANO). Moderoval Jan Bumba.
Ranní plus: Falešná a jednostranná, říká o české podobě inkluze Učitelské profesní sdružení
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
No tak to se sešli dva chytroňové. Ta souvislost Inkluze a víceletých gymplů, to je ale téma...
Myslel jsem že to bude o tom, jak si některý "blůmy" onu inkluzi představují.
O nezaměstnaných, kteří mají kvalifikaci, že den předem vykládali vagóny a zametali chodník a najednou bloudí po školách v roli asistentů, o tom, že o do celého problému neustále žvaní lidé bez jakéhokoliv psychologického a lékařského vzdělání, nebo s praxí v práci s těmito dětmi.
O tom že takovému dítěti je mnohem lépe mezi svými, že zažívá pocity úspěchu, že jej a to hlavně nikdo a nijak nediskriminuje. naopak, má péči speciálně vystudovaného pedagoga, psychologa atd. Má všechny pomůcky, které potřebuje, škola na něho dostane víc peněz než normální škola.
Televizáci vezměte kamery a natočte film, jak to ve skutečnosti na speciální škole vypadá, jak se tam pracuje s autistou, jak s Dawn- syndromem. Jak se učí dítě, které se nedokáže ani podepsat. Jak se učí dítě, které komunikuje posunky.
Pak možná pochopíte, co za bludy tady šíří ony rádoby "Inkluzionistky". Děti na speciální škole nejsou nijak D I S K R I M I N O V Á N Y. A to je základ. nenechte si namluvit pitomosti. I Speciální školy mají dny otevřených dveří a návštěvy přijímají kdykoliv. Běžte se tam podívat. Moc Vás o to za ty děti prosím...
"No to se sešli dva chytroňové..."
Já jsem tam tedy slyšel jen jeden exemplář tohoto typu. Hned na úvod nezapomněl projevit starost o kvalitu diskutujících ("je ale důležité si uvědomit, že rozhoduje nejen množství diskutujících, ale také jejich poučenost a informovanost"), aby pak tváří v tvář jasným argumentům projevil neschopnost se vyslovit tak, aby jeho odpovědi měly nějakou logiku. Víceletá gymnázia? Prý nejsou elitní a nejsou problémem inkluze; za první republiky jich bylo... Další exemplář odborníka.
Poslechla jsem si to až do konce. První diskutující zcela logicky hájil úroveň základního školství a nebezpečí jejího snižování nedomyšlenou inkluzí. Ten druhý zastával v podstatě názor, že víceletá gymnázia v rozporu s inkluzí nejsou, a pokud by více žáků odcházelo ze základních škol do víceletých gymnázií, je správné jejich počty doplnit žáky s mentální retardací - tedy jestli jsem to dobře pochopila.
Tak jsem si to poslechla také a zdá se mi, že Zlatuška musel spadnout z višně na znak a ještě se při pádu udeřit do hlavy o žebřík. Kde proboha vzal informaci, že na konci první republiky chodilo v Brně na víceletá gymnázia více než 50 % populačního ročníku. Neplete si to s měšťankou? V Židenicích bylo v roce 1936 20 tříd obecné školy, 25 tříd měšťanské školy a dvě třídy nově vzniklého reálného gymnázia. V roce 1950 mělo maturitu 5 % obyvatelstva (viz Fialová a kol: Dějiny obyvatelstva českých zemí)!!!
Taky mě ty počty zaujaly, leč od tohoto autora ani nepřekvapily.
Co nejvíce slovy říci co nejméně. O podstatě inkluze vlastně nic. Jak provádět inkluzi s 28 žáky, z nichž 8 má IVP a škola nemá na AP? jsem se nedozvěděla - a fakt to není jen o metodách práce :-) jak často píšou aktivisté, co nikdy neučili.
Paní kolegyně,
inkluzi možná provádět lze, ale učit se za těchto podmínek nedá. Každý propagátor inkluze by si to měl na pár týdnů zkusit.
Okomentovat