Ministerstvo školství myšlenku podporuje. Školy by mohly dílny stavět za evropské peníze. Výuku praktických předmětů by přivítaly i firmy.
Z článku Markéty Šrajbrové v Aktuálně.cz vybíráme:
Špicar byl jedním ze zástupců firem, kteří na pražské základní škole ve Vodičkově ulici diskutovali o tom, co bude potřebovat dnešní prvňák, až bude za dvacet let hledat práci a ucházet se o místa, která dnes ještě ani neexistují. I když se firmy shodly, že digitální revoluce požadavky na zaměstnance zásadně proměňuje, trvají i na potřebě manuální zručnosti a kreativity.
"Domníváme se, že tenhle požadavek je oprávněný, protože to, co se vytrácí už u malých dětí, je jakási zručnost. Děti často žijí v panelácích a vůbec se jim nedostane do ruky žádné nářadí,“ říká za ministerstvo Fidrmuc.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
Že by někdo dostal rozum?
Já se normálně překotím.
Tak po nesmělém návratu branné výchovy přijde možná i na pracovní vyučování?
Tak to ještě aby se na základky vrátily osnovy, někdo obnovil metodické kabinety a možná časem přijdeme na to, že to "totalitní" školství nebylo řízeno zase až tak úplně blbě.
Školství má vyloženě 'cykloidní' charakter. Podstatné je, aby se na mohly čerpat fondy na obnovu toho, co se okázale rušilo. Že by v těch experimentech mohly někde poletovat i děti, nikoho nezajímá. Nikoho z těch 'směrovačů' zaručeně úspěšného rozvoje vzdělanosti, totiž.
Na co dílny? Dejte dětem tablety, ať si ruční práce vygůglí.
No to by ještě někdo musel přijít na to, že povinný druhý jazyk na základní škole je k ničemu, úplně by stačil jako volitelný předmět. No a našlo by se toho víc, ale to by mne asi tady zadupali.
Většina přítomných Vás nezadupe, naopak, bude s vámi souhlasit.
Ve čtvrtek jsme na toto téma diskutovali na Kulatém stole SKAV (záznam bude v dohledné době). Mohu jen znovu připomenout, že je vysloveně trapné o zavádění dílen (praktických činností) mluvit v situaci, kdy se konečně po letech strádání podařilo zlikvidovat obor TIV na UK PedF. Možná jinde tyto učitele ještě připravují, ale že by jich bylo dost, to asi těžko. Ano, možná by se mohli uplatnit lidé z praxe, ale těm zase bude chybět formálně požadovaná kvalifikace.
Takže zase jeden záměr končící u utrácení evropských peněz. Pomalu už toho mám opravdu dost!
Především by bylo potřeba, aby byly děti vedeny k pracovním činnostem doma.
Nevím, zda můžeme současně chtít děti manuálně šikovné, a současně jim už v první třídě cpát tablety.
"že je vysloveně trapné o zavádění dílen (praktických činností) mluvit v situaci, kdy se konečně po letech strádání podařilo zlikvidovat obor TIV na UK PedF. "
Jestli rozumím správně: Udělali jsme jako společnost chybu, zrušili dílny a odklonili se totálně od "manuálního" "vzdělání" na ZŠ, ale napravit to už nepůjde, protože rozebírání tohoto stavu je trapné?
Můžeme, pane Sotoláři, můžeme.
Jedno druhé nevylučuje, ale druhé nesmí být na úkor jednoho.
Jasně, já jsem přece taky zručnější než ta dnešní mládež, a to jsem vychodil gymnázium. Ale jakkoliv se záměrem souhlasím, chtěl bych vidět data, na základě kterých MŠMT rozhoduje.
Ještě bych chtěl podtrhnout tohle:
"Nechceme to dělat direktivně, ale chceme nabídnout školám prostor, aby si samy řekly, co je pro ně důležité," uzavřel Fidrmuc.
Jakobych cítil závan svěžího vzduchu.
V novinách přibývají inzeráty: hledáme učitele/učitelku na 1. stupeň.
Okomentovat