Člověk by skoro řekl „zlatej Chládek“. Nová paní ministryně školství dala první rozhovor a můžeme v klidu říci „všechno špatně“.
Z komentáře Václava Klause ml. v Novinky.cz vybíráme:
Snaha zavést více typů maturit je v něčem z podobného soudku a v jádru odkazuje na heslo „každému podle jeho potřeb, každý podle svých schopností“.
Maturitu tak nějak chce skoro každý, ale ne každý má schopnosti se učit, rozumět složitější látce atd. Takže zavedeme normální maturitu, maturitu lehčí, maturitu úplně snadnou a maturitu pro pitomce. A je to. Mise splněna.
Nevýhodou je, že to hodnotu maturitní zkoušky, hodnotu výuky a všeho pošle do pekel. Jen se trochu zvýší administrativní agenda, CERMAT zavede čtyři nové divize a přijme další úředníky a ze školství bude nepřehledný galimatyáš, kde snadno přežijí neschopní (studenti i školy) a líní.
Přečtěte si: Víc maturit a míň dyškrimynacyje
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
18 komentářů:
Ten chlápek si mi líbí čím dál víc.
Takoví a podobní vyvolali Třicetiletou válku. Já s VK nesouhlasím, ale nikdy by mě nenapadlo vnucovat svůj názor jeho dětem, resp. ho nutit, aby dával dítě do školy, jakou si já představuji. KV a někteří diskutující zde, jsou ovšem ochotní prosadit svou pravdu PRO VŠECHNY mečem a ohněm. Oni vědí, co je dobré i pro moje děti.
S jednotnou školou je ale naštěstí konec. Doufám, že nová ministryně bude tolerantnější.
Souhlasím.
Nechť si svoje děti každý vzdělává k obrazu svému, jak uzná za vhodné a kde uzná za vhodné.
Tak už, prosím, pane Šteffle, přestaňte osočovat ty, kteří státní škole pořád ještě věří.
Pane Šteffle a vy se mi dnes taky líbíte. máte pravdu.Ať si dávají rodiče děti kam chtějí.
Jenže oni někteří nesmí, víte? Třeba mnoho rodičů si přeje, aby jejich stále selhávající dítě chodilo na praktickou školu a dnes je to větší problém dostat se tam( pro některé v podstatě nemožné) než za sociku na vejšku. Není to trochu v rozporu?
Pan Šteffl perlí...
Paní nastávající ministryně mluvila o zrušení Přílohy jako o téměř hotové věci. Kam mají dát rodiče mentálně postižených žáků své děti, aby tam ty děti netrpěly a mohly se vzdělávat podle svých schopností a možností?
Budeme pro ně také zřizovat soukromé školy?
Stejnou maturitu pro všechny. Co na tom, že podmínky přípravy nejsou stejné. Nejdřív třískni kladivem, pak měř. K čertu s tím, co je fér. Koukám, že synek se potatil.
Individuální maturitu pro každého.
Každému běžci na závodišti jeho vlastní délku trati.
V zaměstnání stejný plat za odlišné množství a kvalitu práce.
Neměřit radši vůbec a nechat každého, ať si tříská nejen kladivem, ale čím chce a do čeho chce.
Jen tak je to správné a tak je to fér.
Každému řidičák podle jeho možností a bez ohledu na kvalitu absolvovaného kurzu!
Každému lékařský diplom, pokud si 6 let odsedí někde na přednáškách.
Každému pilotní průkaz na Boeing, i když se učil jen na motorovém rogalu...
A já trvám na účasti ve finále Miss České republiky! Už deset let mám koupené plavky a brzy se do nich nevejdu. Máte nejvyšší čas!
Každému běžci na závodišti jeho vlastní délku trati.
Běh jeho vlastním tempem, sám svůj výkon zhodnotí, musí zažít úspěch...
A že v cílové rovince zabloudil? Není nic přínosnějšího, než práce s chybou.
V zaměstnání stejný plat za odlišné množství a kvalitu práce.
Lépe, v zaměstnání různý plat za stejné množství a kvalitu.
Vidím, že jde do tuhého. Češi vytáhli svou nejmocnější zbraň - humor. Řehtám se jak bestie, protože je to zkrátka sranda.
A ještě kontrolní dotaz. Kdo je větší liberál? Tajný učitel nebo Václav Klaus mladší?
I nadhoz pana Šteffla byl dnes opravdu slabý.
Lidi vy jste boží!Dík za nádherné uvolnění během pracovního dopoledne.Hlavně Pytlík a jeho práce s chybou...to fakt nemá chybu, takže jak s ní mám teď pracovat?
Počkejte! To ale není vůbec žádná legrace!
Dovedu si živě představit, jak se na najbližší olympiádě skupina sportovců z nějaké vodovodně vyloučené oblasti dožaduje začlenění do hlavního veslařského proudu, poukazujíce na princip vodorovných příležitostí.
Možná nás čekají i zimní olympijské hry nižší úrovně pro sportovce z afrického kontinentu.
Pane Šteffle, nedá mi to! Mohl byste pro nás pomalejší trošinku podrobněji popsat, se kterými vyjádřeními pana Klause mladšího nesouhlasíte a proč. Moc hezky to na České škole dělá v komentářích např. pan poste.restante.
Jinak se v tom nevyznám a nemohu si udělat svůj názor na věc. Zatím to vypadá, že článku pana Klause rozumím, a tak se mohu s jeho názory ve veliké míře ztotožnit.
Poctivost, pracovitost, dochvilnost, pravdomluvnost atd. nejsou dobré i pro vaše děti?
Pokud ne, pak se musím přidat poctivou kantorskou prací na stranu pana Klause. Meče a ohně přenechávám vám, ale běda, až je tasíte i proti mým dětem.
V rezervacích se chovám vzorně, protože moc dobře chápu, že jde o záchranu vzácného přírodního společenství, bez kterého ti vzácní zahynou. Pojďme se tak chovat i za hranicemi rezervací a všem se nám bude žít lépe.
ad Každému individuální maturitu dle jeho schopností... Ovšem, nelíbilo by se vám, pokud byste měl na přípravu státem garantované zdarma dvě hodiny a jiný pět.
Za velice pozoruhodný pokládám fakt, že v debatách o školství se velice zaníceně vede polemika o tom, jak provést zaručeně spravedlivou selekci žáků, místo aby se diskutovalo o obsahu a smyslu toho, čemu se mají ve škole učit a zda jsou s tím využívané metody zkoušení v souladu.
A může češtinář s matikářem smysluplně diskutovat o obsahu a smyslu biologie?
Okomentovat