Autorka rozebírá jednotlivé prvky celého procesu:
- co sdílím – nový poznatek, vlastní omyl, nový pohled nebo nápad,
- jak sdílím – na twitteru nebo blogu, v grafice, videem, nahrávkou, každý způsob má své přednosti,
- kdy sdílet – v průběhu práce nebo na konci dne, je dobré vyčlenit určitý čas,
- kde sdílím – v rámci vnitřní sítě v organizaci nebo na veřejné platformě,
- kdo to bude číst – zpočátku patrně jen málo lidí, potom se nabalí další, přidají vlastní poznámky,
- co když to nebude nikdo číst, bude to užitečné – je to užitečné pro vlastní rozvoj, i když to nikdo nečte – rozvíjí se přemýšlení, dovednost syntézy a nacházení vzorců, pomáhá učit se učit,
- co si lidé pomyslí, když budu sdílet své omyly – otevírá to prostor pro důvěru, není nic špatného na přiznání vlastní chyby (více k praxi pracovat nahlas viz zde).
Zdroj: ID and Other Reflection
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
1 komentářů:
Nahlas pracuji od jaktěživa. Ale lidé mi často říkají:
"Drž už konečně hubu!"
Poslední dobou i žáci...
Okomentovat