Zdá se, že nastávají nové časy, aspoň na chvíli. Ve školství, když jsou nové časy, mohou být už zítra staré. Nastávající ministryně školství Kateřina Valachová chce dvě úrovně obtížnosti maturity. Řekla to v posledních dnech v několika rozhovorech a reflektovala tím nízkou úspěšnost studentů v matematice. Jenže celkový problém může být jinde.
Z článku Jana Jandourka v Reflex.cz vybíráme:
Kdo má maturitu, ví, že je to v této podobě nesmysl a jiná podoba této zkoušky není. Poslední půlrok střední školy by šlo strávit něčím smysluplným.
Kdyby se studenti do hloubky věnovali jednomu předmětu a byli zkoušeni z něj, nebo kdyby měli napsat důkladnou závěrečnou práci na zvolené a schválené téma, kterou by si obhájili, bylo by to užitečné. Takhle zůstává jen jeden argument, totiž že na studijních odděleních v cizině ten papír chtějí.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Miluju tyhle pisálky - "Kromě toho řada žáků a studentů bude dál pokračovat v oborech, kde už ji potřebovat nebudou a pokud, tak si potřebné pasáže dostudovat mohou."
Už jste si zkoušel integrovat některé typy výrazů, když neumíte pracovat s výrazy a se zlomky? Takřka beznadějné.
"Kdyby se studenti do hloubky věnovali jednomu předmětu a byli zkoušeni z něj, nebo kdyby měli napsat důkladnou závěrečnou práci na zvolené a schválené téma, kterou by si obhájili, bylo by to užitečné."
A z kolika předmětů studenti maturují? Z patnácti? Na odborných školách ve školní části se v podstatě věnují jen svému oboru + češtině + cizímu jazyku/matematice.
Tento plytký článek by neobstál svou nulovou hloubkou ani jako zamyšlení u maturity. Další koupený novinář píše o něčem, čemu nerozumí v situaci, kdy se neministryně vyjadřuje rovněž k něčemu, čemu nerozumí. Jí k dobru budiž, že se ještě nestačila seznámit. Ale ti, co brífují neministryni nebo nakoupené novináře, tihle manipulátoři v pozadí školství jsou skutečnou hrozbou. Takový Janďourek je jen něco jako nájemný vrah. Za peníze koná neblahé dílo pro zadavatele, který je hlavním ideovým zločincem. Proto je lepší Janďourky nečíst, chcete-li si uchovat duševní stabilitu.
Napadá mne jiná otázka.
A má vůbec maturitu pan Jandourek?
Ad poste.restante:
Pan Jandourek maturitu má, hluboce předrevoluční, dokonce i doktorát.
Ale pane Hučíne.
Zobrazit si informace o osobě umím samozřejmě také. :-)
Z mé strany šlo jen o malý a přiznávám, že i poněkud trapný, vtípek.
V podstatě právě proto, že vím, že má titul Ph.D. a jde navíc i o člověka literárně činného, tím více mne udivuje, že může vzdělaný člověk napsat a podepsat takový obsahový blábol.
Při vší úctě k autorovi. Napsal:
Kdyby se studenti do hloubky věnovali jednomu předmětu a byli zkoušeni z něj, nebo kdyby měli napsat důkladnou závěrečnou práci na zvolené a schválené téma, kterou by si obhájili, bylo by to užitečné.
Už jen tato věta znamená, že autor nemá ani triviální povědomí o realitě našich středních škol. Jinak by totiž věděl, že v podobném modelu by reálně neodmaturovalo ne 24 %, ale mnohem, mnohem více žáků.
Ledaže bychom chtěli maturitu opět degradovat na formální frašku, kde si maturitní vysvědčení bude moci na soukromé škole koupit každý.
Zjevně si také neuvědomuje, že by následně automaticky došlo k redukci všeobecného vzdělání a třeba na odborných školách jednoznačně k omezení literárního a humanitního vzdělávání. Což mne u teologa a literáta překvapuje dvojnásob.
Okomentovat