Marcel Chládek odchází. Mělo to přijít dříve, na druhou stranu je dobře, že k tomu došlo. Příznačné je, že Chládkova krajní neschopnost porozumět potřebám vzdělávání a jeho rozvoje pro 21. století nehrála v jeho odvolání roli. Chládek odchází kvůli svému komplexu méněcennosti, jenž se patologicky promítá do mezilidských vztahů v jeho okolí. Od počátku byla chyba postavit tohoto člověka do role, v níž je obdařen zneužitelnou mocí.
Z komentáře Boba Kartouse v Hospodářských novinách/EDUin.cz vybíráme:
Rozhodně to bude jednodušší než prosazovat někoho, kdo v oblasti vzdělávání požívá respekt a vzhledem ke své odborné a intelektuální integritě nebude manipulovatelný lobbisty, jako byl Chládek. V mediálních seznamech údajných kandidátů se ta správná jména nevyskytují a Sobotkův hlavní, genderový klíč je v tomto případě dost nepochopitelný.
Nicméně zkusme chvíli hledat. Uvnitř ČSSD je to těžké, i v ostatních stranách se tento druh vyskytuje vzácně. Martin Potůček, současný předseda Odborné komise pro důchodovou reformu, by takovým kandidátem byl. Je to přesně Fialův typ, člověk s renomé a s respektem v akademickém světě, pro ministra školství klíčová kvalifikace. Je to typ reprezentanta, nepochybně někdo, kdo by se obklopil sobě rovnými, což je opět problematické, je-li ministrem člověk pochybných intelektuálních a morálních kvalit. Potůčkovou diskvalifikací je jedině to, že není žena, z hlediska současných potřeb českého vzdělávání je to ale irelevantní.
Přečtěte si: Jak vybírat Chládkova nástupce
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Ano, Chládkovy kvality dokázal EDUIn velmi přesně odhadnout, ještě před rokem jej v podstatě chválil: "http://www.ceskaskola.cz/2014/07/eduin-komentuje-splnene-cile-ministra.html".
---
Nemohly by články pana Kartouse být nějak označeny tagem, abych věděl, co mohu čekat? Třeba "komentář Boba"? On pan Kartous stejně reakce na své komentáře nekomentuje (čte je vůbec?), takže bychom je mohli ignorovat také ;-)
Ano, Chládkovy kvality dokázal EDUIn velmi přesně odhadnout, ještě před rokem jej v podstatě chválil:
Že by problém se čtenářskou gramotností, krtku?
V odkazovaném článku jsou komentáře ke splnění úkolů, které si sám ministr vybral. Je logické, že tam nejsou ty, které se plnit nedařilo. Navíc se tam vysloveně uvádí:
Zdeněk Slejška, ředitel EDUin, o.p.s., řekl: "Ministr Chládek je mimořádně aktivní politik a možná právě to způsobuje, že některé jeho dílčí kroky jsou v rozporu s tím, co on sám pokládá za důležité ve směřování a proměně vzdělávacího systému."
Děkuji za kritická slova - má chyba a lenost. Tak tedy přesněji - mám pocit, že EDUIn před dvěma lety bral Chládka jako někoho, kdo je jim ochoten naslouchat. A povahové rysy, které pan -kartous dnes kritizuje, musel mít pan Chládek už tehdy. V okamžiku, kdy ministr řešil problémy tak, jak jsou, EDUIn otočil a z nadějného ministra se stal beznadějný. Víc tomu věnovat nechci. Slova "mimořádně aktivní politik" za kritická nepovažuji. A celkové vyznění toho hodnocení bylo a je, že to "není tak špatné".
"povahové rysy, které pan -kartous dnes kritizuje, musel mít pan Chládek už tehdy." No asi ano, potíž byla, že to asi bylo těžké poznat. Sobotka viděl Chládka zblízka a stejně ho tam dosadil, že. U Sobotky bych tedy viděl větší problém než u KArtouse.
Okomentovat