Žáci z České středoškolské unie nesouhlasí se zavedením povinné maturity z matematiky od roku 2019, kterou plánuje ministr školství Marcel Chládek. Podle nich se jedná o předčasný krok, jemuž musí předcházet změna výuky již tak pro mnoho žáků problematického předmětu.
“Nejprve musíme změnit výuku matematiky, teprve potom lze uvažovat o zavedení povinné maturitní zkoušky. Testováním se totiž matematická znalost nezlepší. Předmět je dlouhodobě nejméně oblíbeným a naše výsledky stále klesají jak v současné podobě státních maturit, tak v mezinárodních srovnáních. Je nutné předmět udělat přístupnější a modernější, zaměřit se na pochopení, a ne biflování vzorců,” říká nový předseda České středoškolské unie Štěpán Kment.
Minulý týden uspořádala Česká středoškolská unie svůj V. republikový sněm, kde aktivní středoškoláci diskutovali o dalším směřováním spolku a o maturitách. Po dvou letech od vzniku organizace se svůj výkonný post rozhodl opustit jeden z jejích zakladatelů, dosavadní předseda Filip Jelínek, neboť již před rokem završil svá gymnaziální studia. Novým předsedou byl zvolen jeho dosavadní místopředseda Štěpán Kment, žák pražského Gymnázia Na Vítězné pláni.
Středoškoláci přijali manifest shrnující jejich názory na vlastní vzdělávání a proběhla i panelová diskuze o maturitách. Jejími hosty byli poslanci školského výboru Jiří Zlatuška a Nina Nováková, tiskový mluvčí EDUin Bob Kartous a ředitel CERMAT Jiří Zíka. Ze sněmu také proběhlo několik živých vstupů České televize.
“V případě povinné maturity z matematiky musí být didaktický test koncipován zcela jinak - měl by být více zaměřen na logické úlohy a práci s informacemi. Tak bude mít smysl i pro uchazeče o sociálně či humanitně zaměřené vysokoškolské obory. Nesmíme zapomínat, že matematika není pouze o typových příkladech, ale hlavně o logice - tomu bohužel výuka ani testy často neodpovídají,” vysvětluje David Bouz, místopředseda České středoškolské unie.
“Zavést povinnou maturitu z matematiky už v roce 2019 je předčasné. Spatřujeme v tom tlak Svazu průmyslu a dopravy ČR, který ovšem neponese žádnou odpovědnost za chystané změny. Vše musí být koncepční, nikoliv uspěchané zájmem průmyslníků,” dodává Štěpán Kment.
Česká středoškolská unie pokračuje v komentování vzdělávací politiky s cílem upozornit na názory středoškoláků.
Česká středoškolská unie je studentským spolkem sdružujícím žáky z více jak 65 středních škol v ČR. Jako svůj cíl si po vzoru evropských středoškolských unií vytkla zastřešovat, hájit a prosazovat zájmy středoškoláků.
Středoškoláci nesouhlasí s povinnou maturitní zkouškou z matematiky
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
32 komentářů:
Nesmíme zapomínat, že matematika není pouze o typových příkladech, ale hlavně o logice
Že se středoškoláci zuby nehty brání povinné maturitě z matematiky, mi přijde vcelku logické.
Méně logický mi ale přijde onen uspěchaný zájem neodpovědných průmyslníků.
Pokud je žák Kment v prvním ročníku, jistě si dopočítal, že stačí jeden rupanec, a padne ta matika i na něj.
Když si žák nenosí tabulky a jeho sešit připomíná náčrtky Salvatora Dalího, těžko může chápat a hledat vzorečky. Vzorečky se už několik (řádově dvě desítky) nemusí učit nazpaměť, stačí nosit, otevírat a hledat v tabulkách.
naše výsledky stále klesají jak v současné podobě státních maturit, tak v mezinárodních srovnáních
Není pravda. V šetření PISA 2012 naši žáci dopadli lépe než v PISA 2009, zlepšili se v matematické gramotnosti z 493 na 499 bodů. Podobný trend ukazují výsledky testování Vektor od Scia. Úspěšnost ve státní maturitě meziročně nelze srovnávat, protože srovnatelnost podle dostupných informací zajištěna není.
Tento omyl neslyším poprvé, pan Kment ho asi nemá z vlastní hlavy.
Teprve až "středoškoláci", tedy zástupci 65 škol, budou požadovat zvýšení náročnosti studia a přijdou s návrhem, na kterých školách by maturita z matematiky měla být povinná, na kterých nikoliv a proč by tomu tak mělo být, - teprve pak začnu mít naději, že s budoucností to snad nemusí dopadnout špatně a začnu názory "středoškoláků" brát vážně. Snad si jich začnu i vážit.
matematika není pouze o typových příkladech, ale hlavně o logice
Nebylo by vhodné bojovat i za odstranění povinné maturity z ČJ?
A což takhle zrušit maturitu celou!
Toť!!!
Slabé. Zrušit školství a - jak říkají Svobodní - zrušit stát. Pesimisté se začnou doma učit rusky, optimisté čínsky, odvážní půjdou do světa.
Středoškoláci správně požadují od státu nejprve zkvalitnění výuky a až poté testování výsledků. Mimochodem, nemožností volby mezi matematikou a cizím jazykem jsou znevýhodněni žáci. kteří z jednoho či druhého předmětu dosahují výborných výsledků, nikoliv však v obou. Znám případy geniálních matematiků/jazykových dřev a vice versa, kteří tímto mají dveře k vysokoškolskému vzdělání (a tím i k možnosti excelovat na poli akademickém) zavřené. Znamená to, že pouze jedinec nadaný jak matematicky tak i jazykově může v českém vzdělávacím systému proniknout do terciálního stupně? Bravissimo. Jaký to úspěch vzdělávací koncepce. Není někde psáno, že vzdělávání má či musí zohlednit individuální dispozice žáka? Co kdyby Einstein neudělal maturitu z Angličtiny?
pro Tajného:
"...středoškoláci správně požadují od státu nejprve zkvalitnění výuky a až poté testování výsledků.." Tak nevím, ale chtít něco po někom, kdo toho nečiní, jest hloupé. Střední školy jsou zřizovány zejména kraji, církvemi a nepatrně obcemi.
Možná, že kdyby sebrali rozum do hrsti, mohli by to ti školští unionisti zkusit směřovat na zřizovatele. A nechoďte na mne s metodickým osvícenectvím ministerstva. Oba víme, že neexistuje.
poste.restante Snad si jich začnu i vážit.
Já ty pány ze středoškolské unie znám. Já chodil v 70. letech do matematické třídy, byli jsme tehdy asi středoškolská špička, ale kam se na ně hrabeme. Nevím jestli vám to neuniklo, ale 17letí kluci organizují celostátní akce, umí pozvat na svou schůzi poslance, uspořádat tiskovku, chovají se kultivovaně. Myslím, že nic lepšího v mládí tohoto národa nemáme. Můžeme s nimi nesouhlasit, ale hlavně bychom jim měli nabízet prostor k rozvoji.
Prostor k rozvoji? To bezesporu.
Tak ještě, pane Šteffle, které jsou ty vysokoškolské studijní obory vhodné pro studenty se slabšími předpoklady.
ale hlavně bychom jim měli nabízet prostor k rozvoji
Třeba tak, že jim umožníme rezignovat na vzdělání v oblasti matematiky?
17letí kluci organizují celostátní akce, umí pozvat na svou schůzi poslance, uspořádat tiskovku, chovají se kultivovaně
Asi nejvíc bych oceňoval tu schopnost chovat se kultivovaně.
Já nechci snižovat jejich úspěchy, ale organizovat celostátní akce v době internetu, nebo pozvat na akci poslance, neshledávám zase až tak světoborným.
Když srovnáváte schopnosti naší a jejich generace, nesmíte zapomenout porovnávat také jejich a naše tehdejší možnosti.
Já pochopitelně oceňuji samotný fakt, že středoškoláci jsou schopni vyvíjet obdobnou činnost. Ale středoškoláka, který budoucnost spatřuje ve snižování nároků bych poslal na stáž do Japonska, nebo Singapuru. Aby pochopil, že tudy cesta nevede.
ad Tajný učitel
správně požadují od státu nejprve zkvalitnění výuky
Fajn. A jak že se měří kvalita výuky? Abychom pak mohli zjistit, že už k tomu zkvalitnění došlo, víte?
Napadla mne hrozná myšlenka - že by testy?
Nějak Vám nerozumím. Nejste to právě Vy, kdo brojí proti formálnímu VŠ vzdělání? Tak k čemu tedy ta starost o jeho nedostupnost, když k ničemu není?
Znám případy geniálních matematiků/jazykových dřev a vice versa, kteří tímto mají dveře k vysokoškolskému vzdělání (a tím i k možnosti excelovat na poli akademickém) zavřené.
Co to zase blábolíte.
Chcete mi tvrdit, že při současné úrovni náročnosti maturitních zkoušek z angličtiny nebo matematiky, kterou zvládne každý trochu lepší učeň, se najde génius, který toho není schopen?
Pak to, podle mého skromného názoru, prostě genius být nemůže.
Myslím, že spíše hledáte hůl, protože chcete bít psa.
Co kdyby Einstein neudělal maturitu z Angličtiny?
Myslíte, že by mu to zabránilo být geniálním fyzikem?
Pochybuji. Spíše si myslím, že by na potřebný čas část svého geniálního mozku zaměstnal přípravou k maturitě. Minimálně proto, že si nerad připadal jako blbec.
kluci organizují celostátní akce, umí pozvat na svou schůzi poslance, uspořádat tiskovku
Co já už zorganizoval celostátních akcí! Ale protože jsem náturou samotář, nikomu jsem o nich neřekl.
Žijí tu s námi mnozí fíci. Takový Lukáš Kohout si už v devatenácti letech procestoval lán světa jako asistent předsedy Valného shromáždění OSN. Možnosti jsou dnes vskutku značné.
Jen mi není jasné zcela, v čem tak schopní chlapci vidí problém. Pro trošku té maturitní násobilky, trojčlenky a zodpovězení otázky, za jak dlouho dojede autobus do Brandýsa, je-li řidiči čtyřicet sedm let, je snad neubude.
poste.restante řekl(a)...
"ale organizovat celostátní akce v době internetu, nebo pozvat na akci poslance, neshledávám zase až tak světoborným."
V době internetu sice můžete snadno organizovat celostátní akce a pozvat poslance, ale už těžší už je, aby vám tam přišlo 60 účastníků z celé republiky a ti poslanci. Ani tiskovka není nic těžkého, akrorát, že vám není nemusí přijít novináři.
ale hlavně bychom jim měli nabízet prostor k rozvoji
Třeba tak, že jim umožníme rezignovat na vzdělání v oblasti matematiky?
Prostor k rozvoji znamená např. umožnit jim individuální studijní plány, umožnit jim účast na významných jednáních, respektovat jejich názor, sehnat jim stipendia ...
A ty, co znám složí maturitu z matematiky s prstem v nose a navíc většina z nich maturuje před rokem 2019, takže oni, stejně jako my tady, se zajímají o budoucnost světa.
První dva zdroje udávají počet středních škol 1321 a 1491. 65 škol, které se projektu účastní tedy představuje necelých 5 %. Dost by mě zajímalo, zda by sehnali takové mediální pokrytí, kdyby jen neopakovali to, co mediální mainstream neustále omílá už několik let. Předpokládám, že EDUIN i pan Šteffl, kterým zajišťují suport, jim nějaký telefon také poskytli. Tajně doufám, že kromě přeborníků v plavbě po proudu představujících to nejlepší v mládí našeho národa, máme i pár méně dobrých, ale s vlastní hlavou.
Společensky se angažovat považuju u mladých lidí za velmi dobré. Potřebujeme, aby vyrůstali lidé, kterým jde o budoucnost společnosti.
Ani jim nezazlívám, že přebírají názory těch, kterým věří, protože tak to v procesu růstu je -- člověk si vybírá z mnoha cest, i ideových, které osvěží vlastním pohledem. Z výroků o "zlé" matematice zatím jako šídlo z pytle kouká spíš to nekritické přebírání.
Je ale potřeba říct, že mládí samo o sobě není speciální ctnost a některé celospolečenské otázky vyžadují určitou zralost, aby názor člověka mohl být brán vážně.
Nějak Vám nerozumím. Nejste to právě Vy, kdo brojí proti formálnímu VŠ vzdělání? Tak k čemu tedy ta starost o jeho nedostupnost, když k ničemu není?
Patláte páté přes deváté. Brojím proti formálnímu vzdělávání učitelů pochybné kvality na Pedf (jak ostatně přiznávají i profesoři tam učící).
Kvalitu výuky lze zajistit pouze kvalitou přípravy učitelů a/či výběrem talentovaných uchazečů. Pokud nedovedete rozlišit rozdíl mezi anonymními testy zjišťujícími výsledky a high stakes maturitou, jste poste restante hlupák.
Znám několik lidí, kteří jsou jazykově nadaní, matematicky nikoliv a naopak. Popřením této skutečnosti ji nezměníte. Blábolíte vy, pane poste.restante.
A já znám zase několik lidí, kteří nejsou jazykově ani matematicky nadaní a taky by rádi maturitu. Sice píšou nabýdka a rosvaha, ale přece je za to nebudeme trestat.
Proboha, milí středoškolští unijníci (a všichni další), běžte už někam s tou stupidní tezí, že matematika je založena na biflování vzorců a že je nutné výuku změnit, aby byla oblíbenější.
Neznám předmět, který by byl méně závislý na pouhém biflování, než je matematika. A nevidím nejmenší důvod přisuzovat termínu "oblíbenost" jakoukoliv relevanci.
Víte, který z trojice z přírodovědných předmětů fyzika, chemie, biologie je dlouhodobě nejoblíbenější? Samozřejmě biologie. Myslíte, že je to proto, že učitelé biologie "umí poutavě učit", zatímco chemikáři a fyzikáři jsou neschopní ubožáci?
Jako učitel biologie to připouštím velmi, velmi nerad, ale příčina je zřejmě v tom, že biologie se z uvedených předmětů dá nejlépe nabiflovat. Téměř nepotřebujete znát souvislosti a téměř nepotřebujete umět logicky myslet. Ano, existuje pár výjimek v podobě pojmů, které se táhnou celým studiem ("heterotrofní", "haploidní" ap.) a malá témata, kde logické uvažování opravdu potřebujete (příklady z genetiky). Všechno ostatní se dá naučit nazpaměť alespoň tak, že si žádný učitel netroufne studenta vyhodit. V chemii a fyzice to neplatí, tam musíte umět myslet, ba co hůř, musíte dokonce umět i počítat.
Chemikář se může třeba rozkrájet s atraktivními pšoukacímki experimenty a fyzikář může stokrát debrujářit, provádět pokusy s laserem či výpravy za astronomickým pozorováním. Přesto zvítězí biologie s jejími "květy pravidelnými a souměrnými", "živočichy dvojvrstevnými a trojvrstevnými" a především "kostí klíční, klínovou, holenní a stydkou". Stačí k tomu vymetená hlava, jeden volný večer a písemka z nejoblíbenějšího předmětu je v kapse.
Má-li být "oblíbenost" základním měřítkem, maturujme povinně z výtvarky (ale ne tam, kde chtějí něco znát o souvislostech vývoje výtvarného umění), ze zeměpisu (ale ne tam, kde chtějí znát historické a socioekonomické souvislosti) nebo třeba z prázdnin. Ty jsou, jak známo, na školách nejoblíbenější.
"Málková, a čto vy dělajetě létom?..."
Tajný učitel
Kvalitu výuky lze zajistit pouze kvalitou přípravy učitelů a/či výběrem talentovaných uchazečů.
Přiznávám bez mučení, že ta zmínka o VŠ studiu byla z mé strany provokace. :-)
Ale aspoň jsme se po čase shodli, že nějaké, nejlépe kvalitní VŠ, studium učitelství je potřebné. A to je docela fajn pokrok.
;-)
Znám několik lidí, kteří jsou jazykově nadaní, matematicky nikoliv a naopak.
Předtím jste ale psal o geniálních - geniálních matematiků/jazykových dřev .
Kde je hranice mezi "nadaným" a géniem?
Znám několik lidí, kteří jsou nadaní v ledasčems, ale certifikát o dosaženém vzdělání si pořizují způsobem ledajakým. Znám nemálo lidí, kteří mnoho talentu nepobrali a přesto zastávají poměrně významné posty. O málo nadaných, zpravidla už mrtvích řidičích slýcháváme denně.
Leč, kdo nemá talent, má to dohánět pracovitostí.
A o to tady jde. O tu práci. Rádi bychom, aby se po nás chtělo právě a jen to, co nám jde tak nějak samo, až zábavně. Být placen od příspěvku na čš, vyvážím se ve ferari. Janku, co?
Přesto bych si v souvislosti s tou maturitou z matematiky rád ujasnil, jde tady o přednes árie z Mozartovy opery, nebo o Ssskákal pesss, přes ovesss...
"Málková, a čto vy dělajetě létom?..."
Ach, ten Váš přízvuk, pane Hrabáči, to mi trhá ucha.
"ljétom", dycinky a jen "ljééétom"
Několik let jsem se zabýval výukou cizího jazyka a má zkušenost mi napovídá, že vždy existují lidé kteří prostě cizí jazyk "nerozklíčují", neboli neproniknou do vzorce jinakosti a to dokonce ani když na tom závisí jejich živobytí či kariérní postup. Jsou ochotni investovat deseti tisíce korun a hromadu volného času do kurzů, zázračných metod, CD či učebnic. Totéž, dle kolegy matematika, platí pro počítání. Jsou to mnohdy lidé vzdělaní, vysoce ohodnocení odborníci ve svém oboru. Pokud bychom je dnes nechali dělat Cermat, pohořeli by nebetyčně a dveře na vš by jim zůstaly zavřené. Někdy jednoduše nejde prací překonat vrozené indispozice, ať už lingvistické či matematicko-logické. Ta možnost výběru mezi matematikou a cizím jazykem, umožnila tisícům lidí úspěšně pokračovat v dalším studiu a dovolím si spekulovat, že přinesla společnosti větší prospěch, než by bylo dosaženo státem řízeným selháním těchto lidí už u maturity.
Vy jste mi, Tajny, ale dneska udelal radost. Treba vysavaci se zacalo rikat Lux podle firmy Electrolux a dalsi priklady toho, co vam sdeluji, jiste notoricky znate. Fakt jste mne pobavil vazbou "nechat nekoho udelat Cermat". Konecne se v praxi ukazuje velikost teto instituce a to dokonce ve vyjadreni jeho odpurcu.
Cokoli vás učiní šťastnou, paní Carcy.
No já nevím,já měla dvě spolužačky na gymplu, - prostě matematické génijky (hezky genderově). A jedna z nich na jazyky skoro totálně tupá, druhá taky žádný lumen. přesto obě se dostaly na VŠ - matfyz.Ten dodělaly obě,no problém. Poté změnily trochu obor - bohoslovectví. Dnes je jedna z nich rektorkou bohoslovecké fakulty. Měli jsme povinnou ruštinu a matiku taky.Když se chce, všechno jde.
Zpráva maturitního komisaře z nejmenované střední školy. "Učitelé se v nepřítomnosti žáků vyjadřují velmi neuctivě až nactiutrhačně na adresu pana ministra a pana ředitele. Jeden učitel se vyjádřil takto: Pan ministr nemá nikoho co zkoušet jelikož při vyměšování sám potřebuje pomoc s posedem správným směrem na toaletní míse. Orientuje se prý pouze v problematice vyvěšování rudých vlajek na nástěnky. Jiný pedagog dodal, že pokud už musí pan ministr a pan ředitel zkoušet, měli by zkusit tete-a-tete zadním vchodem. Nevím sice, co to znamená, ale domnívám se, že to není vůči oběma pánům patřičně uctivé. Byl jsem šokován sarkastickou až ironickou rétorikou, která na škole vůči naším lidem zvoleným chlebodárcům převládá. Jeden ze zadavatelů opakovaně rušil žáky při řešení maturitních úkolů rytmickým a hlasitým uvolňováním větrů v motivu filmu Star Wars, na což žáci reagovali slovy síla je mocná."
Doktore, hlavně dýchat...
Do školství kecá kdekdo - ale velmi nám chybí to co znají zdravotníci, učitelé medicíny atd.: evidence based medicine. Jsem tedy pro vzdělávání založené na důkazech (o účinnosti, prospěšnosti, neškodnosti atd.)a pro odbornou diskusi.
Ó, to já taky. Máte prosím někdo nějaké důkazy o účinnosti, prospěšnosti, neškodnosti případné státní maturity z matematiky?
Okomentovat