Semináře se zúčastnilo více než 60 hostů z řad zástupců škol a školských zařízení, odborných školských asociací, neziskových organizací, akademického sektoru, školských odborů, dále zástupci institucí veřejné správy, jako je Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Česká školní inspekce, Kancelář veřejného ochránce práv, Úřad vlády České republiky nebo Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky.
Po úvodním slově ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala uvedla účastníky semináře do problematiky fungování Evropských škol s akcentem na podporu poskytovanou žákům se speciálními vzdělávacími potřebami česká inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol Dana Musilová, po jejím příspěvku pak vystoupili zahraniční hosté. Karin Nilsson, inspektorka pro sekundární cyklus Evropských škol, prezentovala zkušenosti se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve Švédsku, inspektor pro předškolní a primární cyklus Evropských škol Helder Lopo Guerreiro přiblížil zkušenosti Portugalska a inspektorka pro předškolní, primární a sekundární cyklus Evropských škol Tuulamarja Huisman informovala o přístupech Finska. Blok přednášejících uzavřela expertka na problematiku inkluze, integrace a spravedlivosti vzdělávacího systému z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Jana Straková.
V závěrečné části semináře jeho účastníci diskutovali s domácími i zahraničními experty o různých aspektech podpory poskytované žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a o aplikovatelnosti zahraničních zkušeností do české vzdělávací praxe.
1 komentářů:
Které školy jsou Evropské dle jména, že jsou psány s velkým E?
Okomentovat