Zavést nebo nezavést tablety do škol? Tak zní takřka shakespearovská otázka. Nápad ministra školství Marcela Chládka vybavit školy povinně tablety okamžitě rozpoutal bouřlivé debaty.
Z článku vbo, Báry Divišové v tn.cz/TV Nova:
"Spíš se domnívám, že to je účelová záležitost, která spíše pomůže nějaké firmě, která dostane nějakou velkou zakázku," tvrdí vedoucí komunikace neziskové organizace EduIn Bob Kartous.
Ministr školství Marcel Chládek tvrdí, že chce nechat na školách, zda se rozhodnou právě pro tablety nebo pro jiné interaktivní pomůcky. Zavádět je prý nikdo nenutí.
"Čím se vybaví, záleží na konkrétní škole, konkrétním řediteli a konkrétním učiteli," brání se ministr Chládek.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Počítače se na školách používají při výuce už 25 let, a to mnohde dokonce v konceptu 1:1, i když v PC učebnách, a klidně i s prváky (vždyť výukových programů na výuku matematiky v 1. třídě je dost a jsou i kvalitní), takže humbuk, který nastal kolem zavádění tabletů do škol svědčí o naprosté neznalosti problému ze strany kritiků. On totiž nikdo ani neuvažuje o tom, že by tablety měly horempádem nahradit učebnice (vyjádření pana ministra v tomto směru je nutno brát s humorem a s rezervou), ale většina učitelů trochu orientujících se v problému ví, že tablety mohou velmi dobře při výuce posloužit, ale také velmi dobře ví, že nejsou všemocné. O žádnou revoluci se rozhodně nejedná a není potřeba šířit poplašné zprávy a dělat tak z rodičů neznalých problému blbce.
a jaké že to máme po těch 25 letech úspěchy v té matematice?a jak vůbec výuka matematiky vypadá? a ty výsledky!a což teprve až žák bude mít nejen pc , ale i tablet?
Mne hlavně zajímá, kdo se bude o tablety starat a kdo zaplatí kvalitní připojení k síti?
Vůbec už nechápu, že hygieně vadí nadměrné používání PC ve školách (velké displeye a alespoň náznak ergonomie sezení), ale hrbení nad pidi tabletem zatím nikdo neřeší. S tím přijdou asi až ve chvíli, kdy se nakoupí první várky.
Na úrovni žáků z matematiky se spíše podepsala skutečnost, že v minulosti se učila matematika na 2. stupni ZŠ pět hodin týdně, dneska jsou to na školách, které upřednostňují jazyky a humanitní předměty, a že jich není málo, čtyři hodiny týdně. To se pak učivo nedá pořádně probrat a procvičit, ať už s tablety nebo bez nich.
Okomentovat