O Chládkových osobnostních prohřešcích na ministerstvu nic určitého nevíme, ale ty jeho politické stačí. Svými názory jako by chtěl podpořit stereotyp absolventa Vojenské politické akademie Klementa Gottwalda. Státní maturita byla jeho poslední chyba. Žádná další už snad nebude.
Z komentáře Davida Klimeše v Hospodářských Novinách vybíráme:
Zkušenému politikovi se sice podařilo protlačit parlamentem novelu o pedagogických pracovnících, novelu školského zákona a vyjednat novelu vysokoškolského zákona, ale stejně většina pozorovatelů školské problematiky si bude pamatovat jen jeho prapodivné názory. Domácí vzdělávání je nebezpečné, protože by se tak mohly šířit extrémní světonázory. Inkluze na školách sama o sobě bude jen škodlivá. Nebo můžeme zmínit spor o diagnostiku mentálního postižení v novele školského zákona. Jako by opravdu Chládek chtěl za každou cenu dostát onomu stereotypu, že na školství sedí odchovanec akademie Klementa Gottwalda.
Poslední tragédií ministra se pak staly státní maturity. Dramatické rozdíly v neúspěšnosti v jednotlivých předmětech ukazují, že standardizovaná zkouška nebyla dobře nastavena. Pokud matematiku neudělá čtvrtina středoškoláků a ministr říká, že se podívá, proč je číslo tak vysoké, tak ať raději opravdu jde.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
"Ty tlustý prase!" Denně v slzách. Co se dělo na resortu školství?
Aktualizováno 29.05. 29. května 2015, 11:11 — Autor: Lukáš Kňazovický, EuroZprávy.cz
Praha - Návrh na odvolání ministra školství Marcela Chládka má pokračování. Deníku MF Dnes se ozvala další žena, která tvrdí, že zažila Chládkovu nadvládu. Byla svědkyní šikany, křiku i zoufalství.
Kristýna Karetová pracovala na ministerstvu školství jako referentka personálního odboru pět let. Chládkovo chování, které na resortu zažila, sama označila za šikanu. "Například jsem na chodbě slyšela, jak křičel na vrchního ředitele, že je tlusté prase. Vrchní ředitel o tom se mnou pak mluvil, byl z toho úplně špatný."
"Upřímně jsem byla svědkem toho, jak lidi brečeli, každý den jsem viděla jednu jeho sekretářku ubrečenou. Na personálním oddělení jsem byla v kontaktu se všemi řediteli. Každý se bál do kabinetu ministra chodit," dodala.
V úřadu pracoval i její otec, se kterým měl Chládek údajně spor kvůli novinářům. "Otec měl kvůli tomu s panem ministrem problém. Chtěl z ministerstva odejít, obával se, že ministr kvůli tomu půjde po mně. Pracovala jsem na personálním oddělení a pana ministra jsem upozorňovala, že tátu nemůže vyhodit za to, co udělal," tvrdí bývalá zaměstnankyně.
"Pana ministra to naštvalo. Pak mi jeden z ředitelů řekl, že po něm pan ministr chtěl, aby poslal údržbáře, aby mi zkontrolovali kancelář, a pracovníky IT oddělení, aby mi zkontrolovali počítač. Prý kontrolovali i tiskárnu, co jsem kopírovala a skenovala," dodala Karetová.
Co se dělo na resortu školství?
Tak já jsem třeba slyšel o plačících učitelkách, o učitelích, s nimiž bylo zameteno, třeba proto, že se vzepřeli, když by museli přijít do školy v přípravném týdnu bez platné pracovní smlouvy, nebo odmítli protěžovat prominentní dětičky. Učitelích, kteří byli pomluveni a zostuzeni, protože se nehrbili dostatečně, nezbyl pro ně úvazek, když pro mnohé byly přespočetné hodiny, o svérázném rozvrhu ani nemluvě. O učitelích, na které byly shromažďovány informace od žáků pro konstruování pletich, o učitelích...
Předseda vlády má patrně účinnější nástroje, než mají k dispozici zřizovatelé. Nebo, že by to byla spíš otázka zájmu o dění v rozsahu svojí působnosti?
Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde, říkala moje babička.
"Ty tlustý prase!"
To nejsou hezká a žádoucí slova z úst kohokoli, natož představitele státní správy, i kdyby měla být pravdivá. Zažil jsem už pár lidí na místech, která předpokládají poměrně vysokou míru kultivovanosti, kteří ne právě hezky hovořili o jiných lidech, svých spolupracovnících, ženách, děvčatech. I když to nepokřikovali pochodbách. Takoví lidé se sdružují do skupin, a vzájemně se podporují, jiným škodíce. Znal jsem jednoho, který když o někom řekl, že jej právě nemusí, pak jsem měl téměř jistotu, že se bude jednat o člověka vysokých odborných a především lidských kvalit.
Přesto úvaha o těch mlýnech a vařicí vodě tu není zrovínka na místě.
Okomentovat