Do práce mě pouští čip. Nemám klíče. Čip asi taky umí říct, v kolik jsem přišel a v kolik zmizel. Zatím nepozná, jakou jsem měl náladu, ale to je jen otázka času. Moje dcera chodí na gymnázium a má čip na obědy. Čipy u nás zdomácňují.
Z komentáře Martina Fendrycha v Rozhlas.cz vybíráme:
George Orwell by zíral. Velký bratr je proti vizím ministerstva školství a vysílacímu čipu hadr, žabař. Bude fascinující sledovat souboj školských úředníků a jejich IT expertů třeba s teenagery-hackery, kteří se jim budou nabourávat do elektronických třídnic, výkazů známek, docházky a do dalších evidencí.
Taky bude zajímavé sledovat, nakolik si česká společnost cení svobody. Jestli rodiče dětí na základní, případně střední škole dovolí elektronickým školometům očipovat jejich děti a on-line sledovat každý jejich pohyb.
Doufejme, že si matky a otcové svobody cení a řeknou tomu elektronickému četníkovi Ne. Dřív jsme měli děti čiperné. Teď budou čipové.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Popravdě, vůbec nevím, o čem je tato hysterie. Na mnoha středních školách čipy pro vstup do školy platí už dlouho, stejný čip do školní jídelny a na kopírku. Elektronické třídnice také existují a známky do elektronických systémů se dávají také již mnoho let (SAS, Bakalář). Ano, čas od času to studenti zkouší se tam dostat, alespoň někde, ale nevím o větších problémech. Ano, má to své nevýhody pro studenty - třeba, že rodič si může na internetu zkontrolovat, je-li jeho potomek ve škole, ale takový je život...
Když s čipovou kartou přišla nějaká škola, bylo to hurá, když s tím přijde MŠMT, je to fuj. Co chcete po novinářích.
Je tu ale několik problémů:
1. Zavádění čipů je zdůvodňováno zvýšením bezpečnosti s odkazem na žďárské neštěstí: tamní škola ale čipy používala.
2. Na tiskové konferenci ministr Chládek svou představu využití vysvětlil jako centrální systém evidence žáků, učitelů, tříd a škol, ke kterému by měla přístup ČŠI i on sám zhruba takto: "Ráno se připojím a podívám se, kdo a co se učí v třídě II. B v Horní Dolní." To je samozřejmě poněkud něco jiného než identifikace pro potřeby rodičů. Takový je život v románu 1984... Nechtějte abych komentoval plánovanou variantu centrálního systému vypsaného jako veřejná zakázka v národním systémovém projektu z ESF. Dobeš chtěl něco podobného, první podobné megalomanské návrhy vznikly v roce cca 1996.
3. V souvislosti s Opencard padlo na tiskové konferenci z úst experta Ondřeje Felixe, že podobné proprietární systémy nemají smysl v době, kdy má většina obyvatel např. mobilní telefon, platební kartu či něco dalšího, co se dá pro identifikaci použít. Nabízí se sice například i universální mezinárodní karta ISIC, ale zde bude asi překážkou cena.
Okomentovat