Jaroslav Fidrmuc: Neobjektivita některých redaktorů nezná mezí

pondělí 18. května 2015 ·

Považuji za nutné ohradit se proti článku redaktorky Lidových novin z 13. května ohledně vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Redaktorka vydává tvrzení, navíc pouze jednoho zdroje, za informace, které můžou zneklidnit terén i odbornou školskou veřejnost. Je spíše na škodu věci, že redaktorka v článku nepoužila celé vyjádření MŠMT, konkrétně ředitele Odboru speciálního vzdělávání Mgr. Pavla Schneidera, které měla k uvedené záležitosti k dispozici.


Kromě toho redaktorka odkazuje na materiál, který je zastaralý a který v žádném případě ještě nebyl finalizován. Redaktorka dále uvádí neověřené domněnky, které se v připravované prováděcí vyhlášce k novele školského zákona týkající se podpůrných opatření pro všechny děti, žáky a studenty, kteří je potřebují, nevyskytovaly a ani nevyskytují.

MŠMT udělalo v poslední době naopak řadu velice proinkluzivních kroků a opatření, které mají být ve prospěch všech dětí, žáků a studentů tak, aby se mohli v co největší míře vzdělávat v hlavním vzdělávacím proudu. Mezi ty nejzásadnější patří novela školského zákona, která přinesla podpůrná opatření pro jakkoli znevýhodněné žáky, a také pravidelná periodická šetření České školní inspekce ohledně zařazování žáků do určitých vzdělávacích programů. Dalšími významnými kroky v této oblasti je možnost zřizovat přípravné třídy pro všechny děti nebo povinný poslední rok předškolního vzdělávání, který ošetřuje další předkládaná novela školského zákona. Zpřesní se také diagnostika žáků. Prováděcí vyhláška k novele školského zákona by měla být připravena do září 2015, aby měly školy, žáci, pedagogové, odborné asociace i poradny čas se připravit na proinkluzivní kroky vyplývající od září 2016 z novelizovaného školského zákona. MŠMT dále připravilo Akční plánem inkluzivního vzdělávání na období 2016 – 2018, který má za cíl efektivní realizaci schválených legislativních změn. Obsahuje také seznam konkrétních cílů, opatření, termínů, indikátorů a odpovědností za plnění. Jedním z opatření tohoto plánu je zpracování Národního akčního plánu inkluzivního vzdělávání na období 2016 až 2020, který vznikne na základě odborné diskuze a bude komplexně řešit podporu rozvoje inkluzivního vzdělávání na všech úrovních vzdělávací soustavy.

Jaroslav Fidrmuc (KDU – ČSL), náměstek ministra školství pro vzdělávání

Zdroj: ParlamentníListy.cz

Mgr. Jaroslav Fidrmuc je český učitel, ředitel Cyrilometodějského gymnázia a mateřské školy v Prostějově, člen KDU-ČSL a předseda její prostějovské místní organizace. Wikipedie

2 komentářů:

Jana Karvaiová řekl(a)...
18. května 2015 v 10:26  

o který šlo článek v lidovkách?

Jana Karvaiová řekl(a)...
18. května 2015 v 10:31  

Nebyla to ta slátanina, jak tam stálo"donutíme ředitele škol, aby povinně inkludovali" (ne zcela přesná citace. Taky tam stálo -"odborníci se diví" - no tady si musíme ujasnit, kdo že jsou ti odborníci.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.