Každý čtvrtý absolvent bakalářského programu na Univerzitě Jana Amose Komenského získal titul za nestandardně krátkou dobu, někdy dokonce za méně než půl roku. Uvedla to Akreditační komise jako jeden z argumentů v podnětu k odebrání státního souhlasu s činností této soukromé vysoké školy.
Z článku v Lidovky.cz vybíráme:
Akreditační komise zjistila, že v letech 2011 až 2014 absolvovalo tříletý bakalářský program 6641 studentů. Z toho 1718 za dobu kratší než dva roky, z nichž 1491 za dobu jednoho roku, a někteří dokonce za méně než šest měsíců. Akreditační komise to hodnotí jako vysoce neobvyklé a může to podle ní svědčit o existenci dalších závažných systémových pochybení v činnosti této vysoké školy.
Přečtěte si: Bakalářský titul za půl roku? Na UJAKu nešlo o nic neobvyklého
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
Raději ani nedomýšlím nakolik jsou především 1. stupně našich škol zapleveleny "absolventy" speciální pedagogiky z UJAKu, kteří by 1. stupeň na veřejné VŠ nevystudovali ani náhodou.
Před mnoha lety jsem prohlásil, že nastane doba, kdy se zaměstnavatelé budou ptát nejen na to, jaké má uchazeč vzdělání, ale také z jaké školy a v kterých letech ji absolvoval. Měl jsem tím na mysli, že například VŠ titul před a po roce 2000 nelze srovnávat. Nyní musím své tehdejší prohlášení doplnit. Je třeba se ptát ještě i na délku studia
Ona především (snad) nastane doba, kdy se zaměstnavatelé vůbec nebudou ptát na titul.
Jako třeba: "Pane doktore, nás ani nezajímá, jestli jste doktor a čeho vůbec. Hlavně že máte své pacienty rád."
Takhle jste to myslel?
Mám tohoto plevele ve škole několik kusů, paní Adamová, a hrdě se k tomu hlásím. A dodávám, že znám absolventy (i 1. stupně) veřejných vysokých škol, které bych neukázal dětem ani přes tlusté sklo.
Jak, pane Bělecký, rozpoznáváte kvalitního speciálního pedagoga?
Otevře UJAK v dohledné době i nějaké lékařské studium?
U nás máme přísloví:
"Každá liška si svůj ocas chválí."
Asi nikdo nebude zpochybňovat fakt, že spíše nežli na vysoké škole, záleží "použitelnost absolventa" na něm samotném. U profese učitele to platí obzvláště, protože schopnost učit je v nemalé míře otázkou talentu.
Pokud však vysoká škola samotná má dlouhodobé problémy s "dodržováním standardu", množí se informace o "podezřelém" průběhu studia, atd., což v následně vede až k řízení o odejmutí akreditace, vrhá to pochopitelně velice špatné světlo i na její poctivé studenty a čestné učitele.
Obecně ale jen těžko můžeme tvrdit, že absolventi UJAK jsou lepší učitelé nežli absolventi veřejných VŠ. Důkazy chybí.
Hodnověrně můžeme prohlásit, že absolventi neschopní, dobří i vynikající jsou zřejmě tam i onde.
O podílech bychom mohli spekulovat, o motivech ke studiu právě na této škole také.
Prohlášení kolegy Běleckého tedy chápu tak, že on mezi těmi "svými" žádného "jednosemestrálního absolventa" nemá a při výběru kápnul na ty pravé, poctivé a schopné.
Opravdu netuším, jak bychom mohli objektivně posoudit, zda blíže pravdě je názor kolegyně Adamové, nebo Běleckého.
Prosím berte novinářské titulky s odstupem.
Roční studium bakaláře je zcela běžnou věcí, když si absolventi VOŠ za jeden rok doplní bakalářské vzdělání. Toto umožňuje zcela legálně zákon a je to v českém prostředí běžná záležitost. (Půlroční variantu si představuji, že nastoupil člověk do semestru 1.10. a ukončil státnicema v květnu.) Je to něco přes půl roku, ale Dvořákové a novinářům se to hodí.
Nechci spekulovat o kvalitách absolventů UJAK, ale prosím buďme opatrní v odsuzování všech. O víkendu jsem kolem té školy šel a rozhodně z ní nevycházely modelky a celebrity, ale obyčejné učitelky.
Také tam dochází jedna obyčejná učitelka z praktické školy ze sousední obce. Onehdá u nás sháněla učebnice geometrie pro základní školu, aby se připravila na zkoušku z geometrie na škole vysoké. Zdůrazňuji, že se nejednalo o zkoušku z didaktiky, ale skutečně o zkoušku z "vysokoškolské" geometrie. Také nám dala nahlédnout do přednášek a skutečně se jednalo o geometrii, která měla i do středoškolské daleko. A ještě nadávala, že se toho po nich chce mnoho, protože po předchozím ročníku se nechtělo nic.
Také je mi líto těchto poctivých studentů, kteří ovšem vůbec netuší, jak vypadá studium učitelství na normální vysoké škole.
Panu Nádvorníkovi a ostatním doporučuji, aby skutečně nečetli jen novinářské titulky, ale aby si na netu vyhledali návrh akreditační komise na zrušení školy i se zdůvodněním. Návrh je zcela oprávněný a podpořený reálně zjištěnými fakty.
Jo a abych nezapomněla, také znám jednoho pravého, poctivého a schopného šedesátiletého podnikatele (základní vzdělání si dodělal na vojně a maturitní vysvědčení si koupil už před 20 lety), který si na UJAKU "zakoupil" doktorát v oboru andragogika. Když se ho zeptáte na význam tohoto záludného cizího slova, nevysvětlí Vám ho, a přestože je PhDr. Mgr. Bc., jak všude uvádí, nedá dohromady jedinou kloudnou větu ani v mluveném projevu, natožpak, aby ji napsal.
Vážená paní Adamová. O situaci na UJAK toho dost vím, ale nemám náladu se s Vámi o tom dohadovat. Vaše informace jsou jen z jedné strany. Zápisy z AK jsem četl a také jsem četl jejich rozporování ze strany UJAK.
Co se týká té zkoušky, jestliže se jednalo o navazující magisterské studium oboru Speciální pedagogika - učitelství, pak se předmět jmenuje Matematika III s didaktikou. Jak podle názvu vidíte, jedná se o třísemestrální předmět matematiky s didaktikou. Jestliže se jedná o bakalářský studijní obor, pak nevím.
Kdybyste chtěla číst i názor druhé strany, doporučuji třeba: http://www.ujak.cz/media-a-aktuality/aktuality/
Celou tuto legrační situaci způsobil pan ministr,když rozhodl,že učitelé-neučitelé musí do konce srpna dodat řediteli papír z nějaké vš že studují a mohou "učit",přesněji ,působit nadále na škole.Všechny státní školy měly již obsazeno, a tak se poohlédli po soukromých.Logicky zvolili tu nejlevnější,která dokonce pružně zareagovala a otevřela obor se slovem pedagogoka v názvu,a tak několik tisíc tzv. učitelů nastoupilo na ujak ,načež se strhla bouře závisti ze strany ostatních škol!
Celou tu doopravdy srandovní situaci způsobila zřejmě vláda, poslanecká sněmovna, senát a prezident republiky, kteří před více než deseti lety postupně sepsali, schváli a stvrdili jakýsi zákon, jehož účinnost se v tomto případě stále odkládala.
Jako kdyby se nevědělo, že učitel nějaké systematické vzdělávání nepotřebuje. Zpravidla stačí pár kurzů, jako třeba poskytování první pomoci, asertivního chování a kterak děti milovat bezvýhradně.
Okomentovat