9. 6.: Konference Škola ALL INCLUSIVE – Jak se připravit na společné vzdělávání

středa 20. května 2015 ·

Zveme vás na konferenci Škola ALL INCLUSIVE – Jak se připravit na společné vzdělávání, která se koná v úterý 9. června od 9.30 v Centru současného umění DOX, Poupětova 1, Praha 7.


Na této konferenci vás čekají workshopy k možnostem spolupráce rodičů a školy, nové legislativě, financování inkluzivních opatření, roli asistenta pedagoga nebo k tvorbě individuálních vzdělávacích plánů aj.

Konference se koná pod záštitou ministra školství, mládeže a tělovýchovy Marcela Chládka a Ministerstva práce a sociálních věcí.

PROGRAM

9.30–11.00 ZAHÁJENÍ -
Artemis Sakellariadis, ředitelka Centre for Studies on Inclusive Education, Bristol (UK)

Jan Michalík, Tomáš Habart: Společné vzdělávání jako výzva pro české školství – možnosti a příležitosti v souvislosti s novelou školského zákona a výstupy projektu SPIV

11.30–13.00 WORKSHOPY I

• Rodiče – Jaký je rodičovský potenciál? Jaké jsou možnosti zapojení rodičů a co chtějí od školy?

• Finance a legislativa – Jaké jsou konkrétní možnosti financování v praxi vzhledem ke stávajícím
legislativním podmínkám?

• Spolupráce učitele a asistenta pedagoga – Vymezení role a kompetencí asistenta pedagoga ve třídě, v pedagogickém sboru a v komunikaci mezi školou a rodinou.

• Kompetence pedagoga – Učitel vzdělávající žáka s potřebou podpory. Co učitelé potřebují ve vztahu k inkluzi?

• Co můžeme už teď udělat lépe? – Jakou podporu poskytnout žákovi se speciálními vzdělávacími potřebami? V jakých oblastech?

• Funkční IVP jako nosič podpory žáka – Tvoříme individuální vzdělávací plán jako efektivní nástroj k podpoře žáků ve vzdělávání.

• Posuzování vzdělávacích potřeb žáků – Posuzovací schéma jako nástroj k určení podpory žáka.

13.00–14.00 OBĚD

14.00–15.30 WORKSHOPY II (stejná nabídka jako Workshopy I)

PŘIHLÁŠENÍ NA KONFERENCI:

Zájemce o účast na konferenci žádáme o vyplnění přihlášky na tomto odkazu http://www.inkluze.upol.cz/portal/prihlaska-na-konferenci-1/ nejpozději do 29. 5. 2015.

Případné dotazy: lucie.pivonkova@clovekvtisni.cz

Účastníkům konference budou proplaceny cestovní náklady na základě doložení jízdenek. V případě potřeby bude účastníkům konference poskytnuto a uhrazeno ubytování ve dvoulůžkovém pokoji ze dne 8. 6. 2015 na 9. 6. 2015.

4 komentářů:

Jana Karvaiová řekl(a)...
20. května 2015 v 15:09  

Rodiče – Jaký je rodičovský potenciál? Jaké jsou možnosti zapojení rodičů a co chtějí od školy?.....No to Pánbůh ví.Asi, aby se laskavě starali o děti doma, vedli je k píli a nevymlouvání se na vše možné, proč něco nejde.Aby brali učitele jako někoho, kdo trochu něco o své práci ví a nesnažili se je předělávat k obrazu svému.To by potom muselo být ve třídě učitelů třeba 20 ,podle počtu rodičů.

• Finance a legislativa – Jaké jsou konkrétní možnosti financování v praxi vzhledem ke stávajícím
legislativním podmínkám?...........Možnosti moc nejsou. Rozpočet není nafukovací, peníze z EU stejně zase někdo rozkrade a jednoho dne dojdou, takže na ně nelze spoléhat.

• Spolupráce učitele a asistenta pedagoga – Vymezení role a kompetencí asistenta pedagoga ve třídě, v pedagogickém sboru a v komunikaci mezi školou a rodinou...........Role - něco jako šašek a král? Ne nebudu to snižovat.Nevím,co si kdo stále slibuje od asistentů.Ti nejsou od toho ,aby učili,snad jen hlídali.

• Kompetence pedagoga – Učitel vzdělávající žáka s potřebou podpory. Co učitelé potřebují ve vztahu k inkluzi?...............No potřebují být řádně vzdělaní ve speciální pedagogice (žádné letmé školení).

• Co můžeme už teď udělat lépe? – Jakou podporu poskytnout žákovi se speciálními vzdělávacími potřebami? V jakých oblastech?............Poskytnout jim kvalitní speciálně pedagogickou péči na úrovni .Ve všech oblastech,což se opět vrací k bodu předešlému.

• Funkční IVP jako nosič podpory žáka – Tvoříme individuální vzdělávací plán jako efektivní nástroj k podpoře žáků ve vzdělávání.........IVP=schovávačka.nakonec vám z toho u mentálně retardovaných vyjde zase a jen RVP pro LMP (který má být zrušen)

• Posuzování vzdělávacích potřeb žáků – Posuzovací schéma jako nástroj k určení podpory žáka..............Posuzovat smí jen psycholog, psychiatr a speciální pedagog.Ostatní jsou tam jen jako pozorovatelé a dodavatelé informací, nic víc.


Tak pojedu asi jen na ten oběd.

Slávina řekl(a)...
20. května 2015 v 19:06  

Milá kolegyně Karvaiová,
sleduj Vaši trpělivou osvícenou snahu otevřít oči
zaslepené inkluzí ...
Dodala bych - marnou snahu !!!
Obsah i cíle konference jste velmi výstižně shrnula!
Jediný konkrétní výsledek bude zřejmě ten oběd.
Musím se smát : funkční IVP ?! Vždyť papír snese všechno ! A nikdo už neumí a ani nechce kontrolovat realizaci takového IVP - ono to jde občas i těžko .
Mám v rodině zkušenost , jak si ZŠ v Plzeňském kraji
představuje IVP !
Rodiče jsou stále jen ve velmi podřízené roli a bojí se dát najevo své pochybnosti , aby dítěti neublížili.
A tak trpí dítě i oni . Žádné partnerské vtahy. To je zas papírový sen.
Asistent není řešením pro totální inkluzi , často bude jen drahým hlídačem nebo i krotitelem - podle okolností . Ovšem na trvalý pracovní poměr.
Ne, tahle snaha kvalitních a vzdělaných odborníků s praxí ve škole a nikoliv v neziskovce, nemá šanci uspět. Rozdíl je v tom , že varujicí pedagogové musí
učit, vzdělávat se a odrážet nejapné nápady médií a spol.
Propagátoři inkluze prostě propagují a mají k tomu z EU placený prostor ve všech médiích.
A tak zbývá jen doufat, že neviditelná ruka trhu si poradí i s inkluzí.






Unknown řekl(a)...
21. května 2015 v 22:14  

Paní kolegyně, v mnohém máte pravdu. Opravdu nelze realizovat cokoliv, pokud jsou třídy nacpané žáky na maximum (34 dětí) a nejsou peníze na snížení počtu žáků ve třídě, na individuální péči, kompenzační pomůcky a asistenty pedagoga.
V otázce asistentů s Vámi nemohu souhlasit. V tomto školním roce u nás pracují tři asistentky pedagoga, dvě jsou vysokoškolačky, jedna pouze vyučená s kurzem. Asistentky - vysokoškolačky aktivně působí ve třídách, pomáhají žákům s SPU a SPCH v průběhu výuky a také doučují po vyučování. Jedna z nich je již druhý rok u chlapce s PAS na druhém stupni. Třetí asistentka je u dívky v první třídě, která má motorické oslabení a epilepsii. I ta aktivně s dívkou pracuje.
Jednoznačně jsou všechny přínosem pro třídy, kde působí. Jen je mi stydno, když vím, jak jsou za svou nelehkou práci ohodnoceny (plat. tř. 4 a 0,5 úvazku, ačkoliv s dětmi pracují po celou dobu jejich pobytu ve škole). V praxi to znamená, že za 32 hodin přímé ped. práce a 8 hodin nepřímé ped. práce dostanou 9 000,- Kč hrubého. A jako každý pedagog naší školy nemají žádný příplatek, odměnu či osobní ohodnocení. Však již tuto práci za těchto podmínek nechtějí příští školní rok dělat. Což se jim, zcela upřímně, ani nedivím.

Jana Karvaiová řekl(a)...
22. května 2015 v 6:21  

Paní Smejkalová, to vše bylo myšleno jako nadsázka.Aby se z toho jeden už nezbláznil.Ohledně asistentů,máte pravdu.Jejich ohodnocení )pokud mají dobré vzdělání) je nanjvýš trapné. jenže školy jsou rády, že mají i na to trapné ohodnocení.Jsou školy, které nemají ani na to a asistenty si nemůžou dovolit vůbec.Že je dovoleno tak velké rozpětí vzdělání asistenta pedagoga je trestuhodné.Od základního po vysokoškolské vzdělání - prostě šílené.nevím,kdo to vymyslel! Navíc mě při psaní toho příspěvku rozškrtla jedna věc.
Máme zákon od ledna a představte si, že minulý týden přišel do škol dotazník, jak jsou připraveny na inkluzi, jestli mají peníze na asistenty, jestli jsou tam lidé se speciálně pedagogickým vzděláním. Prostě staví se tu barák od střechy, základy se dělají poslední.Takový výzkum měl proběhnout nejméně rok před projednáváním zákona a ne až teď.Nemám slov.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.