Článek v The Hechinger Report přináší informace o následujících čtyřech:
- Nezávislá škola Beaver County Day School ve státě Massachussets zařadila programování do výuky geometrie a v průběhu školního roku zapojili programování do výuky žáků 2. stupně učitelé všech předmětů. V angličtině žáci vytvářeli program pro animaci scény z Macbetha, v dějepise programovali vizualizaci dat z koloniálního období. Žáci informace zpracovávají do nové podoby, lépe je pochopí a jsou více zapojeni do učení. Sami učitelé se programování učili navzájem. Důležité bylo uvědomit si, že programování není ztráta času a že žáci si osvojí obsah jiným způsobem a efektivněji.
- Newyorská škola Quest to Learn je založena na výuce prostřednictvím digitálních her, vzdělávací obsah je představen v podobě výzev k překonání. Učitel nepředává obsah, ale spoluvytváří vzdělávací prostředí.
- Ve střední škole Stanford Online High School se výuka odehrává v online hodinách dvakrát týdně, ve zbývajícím čase žáci sledují záznamy přednášek, řeší tradiční úlohy a studují knihy. Výuka v online hodinách probíhá stylem sokratovského rozhovoru.
- K. Bauman z online střední školy Penn Foster High School představil myšlenku mobilní školy v autobuse bez řidiče, kde budou dostupné technologie, učební materiály a pedagog, který žákovi pomůže při studiu. Takový autobus může být dobrým řešením pro lidi, kteří mají rodinu a pracují, ale chtějí pokračovat v přerušeném vzdělávání, nedokončili střední školu apod.
Zdroj: The Hechinger Report
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
3 komentářů:
"V angličtině žáci vytvářeli program pro animaci scény z Macbetha, v dějepise programovali vizualizaci dat z koloniálního období. Žáci informace zpracovávají do nové podoby, lépe je pochopí a jsou více zapojeni do učení. Sami učitelé se programování učili navzájem. "
Být to o 30 let dříve, mohli to být učitelé v SSSR...
Co učitel, to blbec, ale v USA je každý učitel programátorem. Ráj to napohled.
Scio se zkrátka zhlédlo v americkém školství. A není se čemu divit, protože to ve své většině produkuje polovzdělané jedince, kteří jsou ideálními klienty pro Sciu podobné organizace, tyjící z jejich doučování.
A v jakém programovacím jazyce to všechno dělají?
Něco objektově orientovaného? Nebo snad aspektově? To by mne pak zajímalo, jak zapouzdřují průřezové koncerny...
Okomentovat