Z operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost má být rozděleno 800 milionu Kč, malé školy mohou přijít zkrátka.
Ministerstvo školství vyhlásilo novou výzvu v rámci OP VK, kde zbývá ještě velké množství finančních prostředků. Jde o tzv. šablony, což jsou konkrétní modelové projekty, které se škola zaváže realizovat a dostane na ně peníze. V případě poslední výzvy jsou ale podmínky nastaveny tak, že zejména pro malotřídní školy mohou být peníze nedosažitelné.
Minulý týden byla v rámci dobíhajícího OP VK vyhlášena výzva č. 56 pro základní a střední školy. Jde o tzv. šablony, v tomto případě čtyři modelové projekty, na které školy mohou čerpat peníze: čtenářské dílny, zahraniční jazykově vzdělávací kurz pro žáky, zahraniční jazykový kurz pro učitele a stínování (shadowing) pro učitele matematiky, přírodovědných a technických předmětů v zahraničí.
Maximální částka, kterou může škola získat, je 1 mil. Kč, minimální je stanovena na 200 tis. Kč. Projekt lze začít 1. 7. 2015 a ukončit 31. 12. 2015.
Minimální částka ale může školám s malým počtem tříd a učitelů působit těžkosti. Aby školy podmínku splnily, musejí se zavázat k tomu, že realizují alespoň 3 z navrhovaných šablon. Mohou to být pouze čtenářské dílny, jenže školy, které mají jen 1. stupeň (5. tříd) to nemohou naplnit, protože každá šablona se váže min. ke dvěma ročníkům, tudíž jim jeden chybí.
Pro školy s malým počtem učitelů, v kombinaci s krátkým časem na realizaci projektů, také může být problematické využít ostatních šablon, které předpokládají cestu do zahraničí.
Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: "Je žádoucí, aby MŠMT navrhovalo takové možnosti k čerpání finančních prostředků z evropských fondů, které jsou otevřené pro všechny školy v systému. Jistě je to v jeho moci."
Na zbylé peníze z OP VK si nemusí sáhnout každá škola
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
A to ještě není nic proti tomu, že v období 2015 - 2020, hodlá z OP VVV ministerstvo vyautovat postižené žáky v praktických školách, přípravných třídách apod.
Cituji z prezentace zveřejněné na www.msmt.cz:
"Operační program nebude podporovat žádná opatření, která vedou k diskriminaci a segregaci marginalizovaných skupin, jako jsou romské děti a žáci a další děti a žáci s potřebou podpůrných opatření (děti a žáci se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním a se sociálním znevýhodněním).
Nebudou financované aktivity na udržení a zařazování těchto dětí a žáků:
- do mateřských nebo základních škol samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením nebo do jejich přípravných tříd
- do základních škol praktických
- do škol ani do tříd pro žáky vzdělávající se podle RVP ZV – LMP u více než 40 % dětí
- do škol ani do tříd vzdělávajících podle ŠVP upraveného podle potřeb podpůrných opatření pro více než 40 % dětí
- do tříd, oddělení nebo studijních skupin zřízených pro děti/žáky se zdravotním postižením v běžné škole."
Tady taky někdo zapomněl na skutečnost, že praktické školy jsou legální součástí našeho vzdělávacího systému, stejně tak, jako dyslektické třídy apod., že pro některé děti bohužel jiná alternativa, než navštěvovat praktickou školu, neexistuje. Tyto děti jsou znevýhodněny už jaksi od přírody a MŠMT se rozhodlo znevýhodnit je ještě víc. Tomu se fakt u nás říká rovné příležitosti?
Naopak, na první, trošku povrchní pohled by to mohlo vypadat, že právě takový přístup k předisponování peněz by mohl být poměrně dost diskriminační.
Ovšem na pohled druhý, podrobnější je to prasárna nejhrubšího zrna. Zřejmá pomsta za domnělý bojkot státní posedlosti inkluzí.
Nedávno jsem psal o tom, že co se týče inkluze, jedinou diskriminovanou skupinou jsou rodiny, jež si přejí dítě zařadit do praktické školy, ale nemohou, třeba kvůli jednomu bodíku v testu, o němž se v téže souvislosti, ale z jiného úhlu pohledu dozvídáme, že může být nepřesný, protože dítě zkrátka nemá svůj den. Když tedy naopak má svůj den, má pak prostě smůlu pro dny příští.
Ztotožňuji se s výrazem "prasárna" a s tím, že je to prasárna diskriminační. Kdepak se nám ztratili s protestními komentáři pánové Kartous, Feřtek, Šimáček, Černý?
Nešiřte poplašné zprávy! Pan ministr jistě naplní dikci svého dosavadního největšího úspěchu - novely školského zákona. Jak rád říká, za každým dítětem půjdou prostředky podle jeho potřeb. Jistě to má již předjednáno s panem ministrem Babišem. Když budeme řádně platit daně - a v tom jsme my státní zaměstnanci premianti, tak nemusíme žebrat v Bruselu. Tuhle rundu platíme ze svého (tu evropskou ostatně taky).
Jojo, Šimáček má jiné starosti ! Feřtek je nad věcí - mediální hvězda a Kartous stejně není pedagog a půše své domněnky - tedy žádná škoda , když nic nepíšou.
Okomentovat