Je to o tom, že mě učení neotrávilo, že mě to pořád baví, to si děti musí odnést. Nechci jim nutit hodně konkrétních znalostí, když nevím, které budou potřebovat, říká o nové Scioškole Ondřej Šteffl.
DVTV: Děláme z učení práci, i odměna je špatně, kritizuje šéf Scio
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Yes, your highness. I will join the dark side.
Proč se prý děti v 7. třídě nechtějí učit? (viz rozhovor pana Šteffla pro DVTV). To je jasné. Protože jsou prostě v pubertě. Stačí jen letmo nahlédnout do kterékoli vývojové psychologie. Řada výzkumných studií byla v předchozích letech věnována mimo jiné i dynamice měnících se preferencí a stylů učení, kterou lze zaznamenat u žáků v jednotlivých ročnících na základní a střední škole (Price, 1980; Campbell, 1990). Některá statisticky významná zjištění ukázala, že:
- žáci 1. – 4. třídy ZŠ zvládají školní učivo s vyšší mírou efektivity, jestliže je při osvojování školních dovedností v rámci vyučování kladen zvýšený důraz na haptický a pohybový styl učení, zatímco u žáků v 5. – 6. třídě je osvojování školních dovedností ve vysoké míře podporováno pomocí zejména zrakového a sluchového stylu učení,
- vysokou potřebu učit se s vrstevníky vykazují žáci zejména v 6. – 8. třídě ZŠ, a naopak nejnižší potřeba učení se se spolužáky je patrná u žáků na střední škole,
- k významnému poklesu školní motivace dochází u žáků v průběhu 7 – 8. třídy ZŠ, ale v dalších ročnících primárního a sekundárního vzdělávání je tento pokles vystřídán zvýšeným zájmem o studium, který je provázen vyšší preferencí širšího spektra studijních dovedností, technik a strategií učení,
- ve vyšších ročnících primárního a zejména pak v průběhu sekundárního vzdělávání jsou žáci daleko méně motivováni učiteli k učení a jejich školní úspěšnost je v daleko větší míře ovlivňována individuální motivací samotných žáků, úrovní jejich studijních dovedností a návyků a v daleko menší míře institucionálním vlivem samotné školy,
- ve vyšších ročnících základní školy je školní motivace sice daleko více ovlivňována postojem spolužáků k učení, přesto však většina žáků 9. tříd ZŠ a žáků středních škol vykazuje zvýšenou potřebu osvojit si efektivní techniky a strategie učení, které jsou pro ně zárukou vyšší efektivity a školní úspěšnosti, než v předchozích letech školní přípravy.
- nízká úroveň studijních dovedností a studijních návyků žáků je ve významné míře ovlivňována vysokým počtem žáků ve třídách, nízkou odbornou kvalifikací učitelů, kolísající úrovní výuky s pomocí nekvalitních učebnic, ale stejně tak i nízkou mírou kontroly školních výsledků žáků ze strany jejich rodičů.
Okomentovat