Každý by chtěl poznat autora své oblíbené knížky. Chceme vědět, jaký je náš autor „doopravdy“. Chceme se s naším autorem zasmát, chceme se něco zajímavého dozvědět a zároveň chceme pocítit, že jsme coby čtenáři s naším autorem „na jedné lodi“. Besedy se spisovateli proto patří mezi oblíbená setkání v knihovnách či ve školách. Skutečností ale je, že zvláště pokud jde o dětské publikum, je takové setkání vždy tak trochu sázkou do loterie. Dětské publikum se totiž umí nudit bez přetvářky a povětšinou nedokáže pokládat „zajímavé a neotřepané“ otázky.
Aby taková beseda proběhla k všestranné spokojenosti, je třeba k ní přistupovat odlišným způsobem už od začátku. I ti nejmladší diváci dokáží hodinu a půl poslouchat a reagovat, je-li program dostatečně dynamický a pestrý. Spisovatelka Klára Smolíková si podobné postupy osvojila nejen díky své edukátorské praxi v muzeích, ale i během působení na pedagogické fakultě či psaní metodických materiálů pro školy. Společně s galeristkou Veronikou Krištofovou iniciovala v loňském roce vznik projektu Besedárium, který nabízí školám a knihovnám takováto setkání na profesionální úrovni.
Dětský divák může být skvělý posluchač
Zvláštností programů je dvojice účinkujících. Dva besedující jsou vždy více než jeden a vzájemná spolupráce mezi přenášejícími je nejen pro děti dynamičtější, ale také poskytuje více prostoru pro humorná odlehčení. Děti ocení, pokud si ze sebe autor či lektor umí dělat legraci. A o to více se těší na setkání příště.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 komentářů:
Okomentovat