Ve dnech 15. a 16. dubna 2015 a případně v náhradním termínu dne 14. května 2015 bude Centrem pro zjišťování výsledků vzdělávání realizováno pilotní ověřování zavádění přijímacích zkoušek do maturitních oborů středních škol s využitím jednotného zadání. Česká školní inspekce bude pokusné ověřování monitorovat. Předmětem monitoringu bude začátek a průběh zkoušek v jednotlivých částech, pozornost se bude zaměřovat například na neporušenost zkušební dokumentace před zahájením zkoušek, na vlastní organizaci zkoušek a jejich personální zabezpečení, na použití povolených pomůcek nebo na zpracování záznamových archů.
Od 2. května 2015 do 10. června 2015 bude Česká školní inspekce kontrolovat také organizaci a průběh ukončování středního vzdělávání maturitní zkouškou, a to ve společné i profilové části. Kontrola bude u společné části zaměřena na didaktický test, písemnou práci i ústní zkoušku, u profilové části pak na maturitní práce a jejich obhajoby, na ústní zkoušky, písemné zkoušky i praktické zkoušky. Inspekční pracovníci budou kontrolovat organizaci a průběh zkoušek, jejich personální zabezpečení, řádné vedení a zabezpečení dokumentace, stanovení a zveřejnění obsahu zkoušek, jejich hodnocení nebo proces předávání dat Centru pro zjišťování výsledků vzdělávání. Kontrola bude zaměřena také na problematiku přiznávání uzpůsobených podmínek pro realizaci maturitní zkoušky.
Kontrolou projde také ukončování středního vzdělávání závěrečnou zkouškou, a to od 20. května 2015 do 30. června 2015. Inspekční pracovníci České školní inspekce se zaměří na písemnou, ústní i praktickou zkoušku, na podmínky pro jejich realizaci, na jejich průběh i na způsob hodnocení. Sledováno bude opět také organizační a personální zabezpečení, řádné vedení dokumentace nebo anotace témat.
Zdroj: ČŠI
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
Zase nabubřele proklamované nic. V minulých ročnících inšpektóři nic nikdy neobejvili, ačkoli podnětů měli dostatek. Tak když se nemohou pochlubit na konci, že něco objevili, tak aspoň mlátí prázdnou slámu, že něco zahájí. Kcourkov.
Milí úředníci z ČŠI,
průměrný kantor učí, vyhýbá se střetům s ambiciózním/arogantním/hloupým vedením, dělá přípravy, opravuje písemky, účastní se dalšího vzdělávání, připravuje domácí úkoly, jedná s rodiči, připravuje rodičovské schůzky, píše hodnocení, píše třídní knihu, omlouvá absence, řeší asociální chování žáků, účastní se předmětových schůzí, schůzí pedagogické rady, supluje, doučuje, pak jde do druhého zaměstnání aby bylo na hypotéku.
Nechte kantora učit a najděte si jinou aktivitu, při které byste mohli zůstat pěkně sedět na svých vyleštěných židlích, v teplém kanclíku s kávičkou a koblížkem u počítače, třeba tabulky, statistiky, prostě strčte si kontrolu pilotáže, depistáže, evaluace a hloubkovou sondáž tam, kam sluníčko nesvítí. Buďte rádi, že máte svůj bakšiš jistý a nerušte práci, při které o něco jde.
No vidíte, pane Tajný Učiteli.
Věřil jsem, že to jednou přijde a že začnete přispívat přiměřeně stavu věcí.
Nechvalte, kolego Pytlíku, dne před večerem!
Tajný Učitel řekl...
Co má rodič dělat když výsledky měření vzdělanosti ukazují, že odborníci (ministerští úředníci, učitelé, inspektoři a odborná veřejnost) nejsou až takoví dobří odborníci. Rodič si lety zvykne na arogantní přístup všeznalých učitelů-odborníků. Pokud sám myslí, či nedejbože ozve-li se, dostane se mu hbitého plesknutí po prstech. Pokud založí vlastní školu, je systematicky dehonestován. Pokud nechá dítě v domácí škole, je nezodpovědný rodič.
Kantoři jděte se vycpat
Buď je průměrný kantor jen jeden, nebo je to schizofrenie jak vyšitá.
Někdy mne napadá, jak by to vypadalo, kdybychom se všichni sešli v hospodě u piva. Doufám, že by to byl Hrabal - spousta objímání a plácání po zádech, no a sem tam facka. Vždyť svět je tak krásný. Kolego Pytlíku, už máte zaseto?
Nechvalte... dne před večerem!
Ale tak jsem to zkusil. Jsemť v jádru optimista.
Seje družka. Já už druhou sezonu stavím zahradní domky. Je to radost, když se člověk ohlédne a vidí za sebou hmatatelný výsledek svojí práce. Leccos jsem se při tom naučil. Není snad nic povznášejnějícnějšího...
Jirko,
jsem učitel a rodič. Jako učitel bytostně nesnáším byrokraty z čši, či úředníky z mšmt a Cermatu kteří zevlují na školách a mění vedení ve zkratovité, slintající klubko třesoucích se nervů.
Jako učitel nemohu souhlasit s kolegy, kteří apriori odmítají snahu zoufalých rodičů reagovat na rozkládající se školství státní, formováním škol soukromých, či domácí školou. Mnozí učitelé vnímají tyto iniciativy jako ohrožení svého statusu státem vyvoleného a certifikovaného vykonavatele jediného správného vzdělávání. Jako rodiče mne to uráží. Mnozí z rodičů, kteří zakládají školy, či vzdělávají dítě doma mají vš vzdělání a jejich profese mají vyšší společenský status než učitelé. Cítí se být partnery školy ve vzdělávání svých potomků, nikoliv, jak tomu dříve bylo, pouze pasivními vykonavateli školních instrukcí. Je nutné zvykat si na nový druh, rodiče informovaného.(Na rozdíl od rodiče arogantního, na toho si nezvykejme.)
Někde jsem četl, že stopy informovaného rodiče byly na území čr naposled spatřeny někdy na počátku dvacáteho století. Ale je klidně možné, že se k nám začínají vracet přes Beskydy z Polska.
Docela by mne zajímalo, jestli se se mnou o mojí práci pobaví dřív někdo z informovaných rodičů, nebo z obrozené státní správy a samosprávy ve školství. Ale protože do důchodu odcházím už za pět let, nejspíš se to nestihne.
Když tady neustále narážíme na jeden a tentýž problém, spočívající v rozdílu mezi formálním a proklamativním vzděláním. Polopaticky řečeno, je rozdíl mezi informovaným rodičem a rodičem, který si myslí, že je informovaný, neboť sebe za informovaného prohlašuje.
O tom, že mnohé profese rodičů mají vyšší společenský status, nežli profese učitele, není ani nejmenších pochyb.
Často je to také díky přístupu a prohlášením oněch "výšestatusových" jedinců na adresu učitelů, kteří si nevidí do úst ani před vlastními dětmi, že? "Mně, doktorovi, ekonomovi, řediteli, podnikateli, ... nebude nějaká učitelská socka vykládat o tom, jak mám vychovávat (vzdělávat) své dítě.
Jen mi ale není jasné, jak souvisí společenský status se schopností vzdělávat děti.
Kromě toho bych dodal, že by bylo fajn, kdyby oni "aktivní rodiče" považovali učitele za partnera a nikoliv pouze za pasivního vykonavatele jejich představ o vzdělávání svých potomků.
Vážený tajný učiteli, staňte se veřejným příznivcem otevřené diskuse :-) http://forum-rodicu.webnode.cz/chci-byt-priznivcem/
staňte se veřejným příznivcem otevřené diskuse
Vábíte, pane Chaluši, dušičky do výkazu pro doložení udržitelnosti svého projektu? Nebo jak se tomu říká...
A nebo je to poměrně svérázný pokus o odtajnění kamuflovaného přispivatele?
Okomentovat