Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo Avízo o parametrech výzvy pro žadatele k přípravě projektových žádostí do Prioritní osy 3 – Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání. Jedná se o avízo výzvy Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV), v rámci které mohou být realizovány individuální projekty systémové ve všech regionech České republiky. Výzva bude řádně vyhlášena v informačním systému MS2014+ po schválení OP VVV ze strany Evropské komise.
Vyzva_c._1_IPs.docx (83kB DOCX)
Priloha_c._1_Indikatory_specifikace_PO3_IPs.docx (66kB DOCX)
Priloha_c._2_Specificke_podminky_pro_zadatele_a_prijemce_IPs.docx (142kB DOCX)
Priloha_c._3_Hodnotici_kriteria_IPs.docx (69kB DOCX)
Priloha_c._4_Metodicky_vyklad_vyzvy_IPs.docx (121kB DOCX)
- Identifikace výzvy – Individuální projekty systémové
- Prioritní osa (dále PO): PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
- Tematický cíl (dále TC), Investiční priorita (dále IP) a specifický cíl (dále SC):
- Číslo výzvy: 1
- Druh výzvy: průběžná, komplementární
- Model hodnocení: jednokolový
- Časové nastavení
- Datum vyhlášení avíza o parametrech výzvy: 20. dubna 2015
- Datum řádného vyhlášení výzvy: bude stanoveno po schválení programu EK a po zasedání 1. MV OP VVV
- Datum zpřístupnění žádosti o podporu v MS2014+:
- Datum zahájení příjmu žádostí o podporu: bude stanoveno po schválení programu EK a po zasedání 1. MV OP VVV
- Datum ukončení příjmu žádostí o podporu: do vyčerpání alokace, nejpozději však do 31. 12. 2017
- Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu: 31. 12. 2022 (délka realizace projektu nesmí přesáhnout 70 měsíců).
- Forma podpory
- Fond: Evropský sociální fond
- Způsob financování: Ex-post nebo Ex-ante. V případě financování ex – ante bude výše první zálohové platby 20% celkových způsobilých výdajů projektu.
- Alokace výzvy: 2 000 000 000 Kč
- Typ podporovaných operací/projektů: Individuální projekt systémový (dále IPs)
- Oprávnění žadatelé: Příspěvkové organizace zřízené MŠMT, Organizační složky státu (OSS)
- Míra podpory: V rámci této výzvy budou projekty financované z obou kategorií regionů, z toho důvodu se při určení míry spolufinancování aplikuje poměr pro rata: podíl EU – 80,8% a podíl SR – 19,2 %
- Maximální a minimální výše celkových způsobilých výdajů
- Maximální výše celkových způsobilých výdajů na projekt: 510 mil. Kč
- Minimální výše celkových způsobilých výdajů na projekt: 40 mil. Kč
- Informace o podmínkách veřejné podpory: Poskytované prostředky nemají charakter veřejné podpory ve smyslu čl. 107 SFEU (Smlouvy o fungování Evropské unie).
- Věcné zaměření
- Národní program reforem 2014.
- V základním vzdělávání zatraktivnit učitelské povolání
- Zavést komplexní hodnotící rámec
- Podpořit školy a žáky se slabšími výsledky
- Zvýšit inkluzivnost vzdělávání, především podporou sociálně znevýhodněných a romských dětí. Zvýšit jejich účast v předškolním vzdělávání
- Strategické priority vzdělávací politiky ČR do roku 2020:
- Snižovat nerovnosti ve vzdělávání
- Podporovat kvalitní výuku a učitele jako její klíčový předpoklad
- Odpovědně a efektivně řídit vzdělávací systém
- Záměr koncepce řízení a rozvoje školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy a preventivně výchovné péče zřizovaných MŠMT na období 2014 – 2020
- Řízení projektu – popis obsahu této aktivity, je uveden v Pravidlech pro žadatele a příjemce
- Evaluace: vnitřní evaluační aktivity realizované v rámci projektu příjemcem jako součást činnosti realizačního týmu projektu, a to včetně nezbytných výdajů na získávání potřebných dat vč. dílčích externích zpracování.
- Spolupráce s ostatními IPs a organizace odborného panelu pro sdílení zkušeností. Tabulka témat pro spolupráci je součástí metodického výkladu.
- do mateřských nebo základních škol samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením nebo do jejich přípravných tříd a do základních škol praktických,
- do škol a/nebo do tříd pro žáky vzdělávající se podle RVP ZV s přílohou LMP u více než 40 % dětí
- do škol a/nebo do tříd vzdělávajících podle ŠVP upraveného podle potřeb podpůrných opatření pro více než 40 % dětí a žáků, případně vzdělávajících v jedné třídě více jak 40% žáků s individuálním vzdělávacím plánem upraveným podle potřeb podpůrných opatření
- do tříd, oddělení nebo studijních skupin zřízených pro děti/žáky se zdravotním postižením v běžné škole.
- Informace o počátečních/navazujících synergických výzvách (pouze v případech, kdy půjde o synergii) : nerelevantní
- Indikátory: viz příloha výzvy č. 1
- Výběr témat:
- Cílové skupiny:
- Děti a žáci vyjma IPs pro téma G.
- Studenti vyšších odborných škol vyjma IPs pro téma G.
- Studenti VŠ (budoucí pedagogičtí pracovníci) vyjma IPs pro téma G.
- Pedagogičtí pracovníci
- Rodiče dětí a žáků
- Zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice
- Pracovníci organizací působících ve vzdělávání, výzkumu a poradenství
- Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže
- Pracovníci popularizující vědu a kurikulární reformu
- Vedoucí pracovníci škol a školských zařízení
- Zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice
- Pracovníci organizací působících ve vzdělávání a poradenství
- Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže
- Veřejnost
- Výběr témat:
- Cílové skupiny:
- Děti a žáci
- Studenti vyšších odborných škol
- Studenti VŠ (budoucí pedagogičtí pracovníci)
- Pedagogičtí pracovníci
- Rodiče dětí a žáků
- Zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice
- Pracovníci organizací působících ve vzdělávání, výzkumu a poradenství
- Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže
- Pracovníci popularizující vědu a kurikulární reformu
- Vedoucí pracovníci škol a školských zařízení
- Zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice
- Pracovníci organizací působících ve vzdělávání a poradenství
- Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže
- Veřejnost
- Výběr témat:
- Cílová skupina:
- Děti a žáci
- Studenti vyšších odborných škol
- Studenti VŠ (budoucí pedagogičtí pracovníci)
- Pedagogičtí pracovníci
- Rodiče dětí a žáků
- Zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice
- Pracovníci organizací působících ve vzdělávání, výzkumu a poradenství
- Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže
- Pracovníci popularizující vědu a kurikulární reformu
- Vedoucí pracovníci škol a školských zařízení
- Zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice
- Pracovníci organizací působících ve vzdělávání a poradenství
- Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb a v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže
- Veřejnost
- Územní zaměření:
- Způsobilost výdajů
- Věcná způsobilost výdaje je definována v Pravidlech pro žadatele a příjemce a v dokumentaci k této výzvě.
- Časová způsobilost: Časová způsobilost výdajů je definována v Pravidlech pro žadatele a příjemce a v dokumentaci k této výzvě. Současně však platí, že z hlediska časové způsobilosti jsou v rámci této výzvy způsobilé výdaje, které vznikly po ukončení fáze kontroly formálních náležitostí a přijatelnosti (tzn. změně stavu žádosti o podporu).
- Povinné přílohy žádosti o podporu:
- Charta projektu – plné znění - viz Příloha č. 2 výzvy Specifická pravidla pro žadatele a příjemce IPs PO 3
- CV experta mezinárodním renomé v oblasti řešení projektu
- CV hlavního projektového manažera (musí se jednat o osobu s aktivní znalostí a zkušenosti v projektovém řízení podle PRINCE2 nebo jiné metodiky projektového řízení
- CV - návrh odborných oponentů
- Potvrzení od příslušných skupin MŠMT, že navrhované řešení vývoje/inovace IS je v souladu s resortní informační strategií, projednanou poradou vedení MŠMT schválenou ministrem školství, mládeže a tělovýchovy (platí pouze pro resortní organizace MŠMT).
- Nepovinné přílohy žádosti o podporu:
- Doložení zkušenosti žadatele s projektovým řízením, v případě, že není součástí Charty projektu
- Doložení zkušeností žadatele s odbornou problematikou, kterou projekt řeší v případě, že není součástí Charty projektu
- Konzultace k přípravě žádosti o podporu:
- Možnost změny výzvy:
- Další dokumentace k výzvě
- Vzor právního aktu o poskytnutí/převodu podpory vzor je uveden na webových stránkách MŠMT na odkaze: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy/vzory-dokumentu-op-vvv
- Pravidla pro žadatele a příjemce – pravidla naleznete na odkaze:http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy/pravidla-pro-zadatele-a-prijemce
- Příloha č. 1 Monitorovací indikátory
1 komentářů:
Přeji dobrý den. Na tomto avízu pro příspěvkovky ministerstva mě mrzí, že tím MŠMT v určitém slova smyslu popírá svou investici do systému Národní soustavy kvalifikací (NSK), kterou buduje v rámci systémových projektů ESF. Tu investici odhaduji na 1 miliardu, včetně prostředků z Evropy. Jde o to, že v NSK (www.narodnikvalifikace.cz) máme už několik let profesní kvalifikace Manažer projektu a Administrátor projektu, které mohou prostřednictvím zkoušky získat ti, kteří vystudovali něco jiného a řízení projektů se naučili neformálně. Takových lidí na manažerských místech je v příspěvkovkách MŠMT většina. Nyní se chystají projekty pro další čerpatelské období a stamilionové projekty budou opět řízeny desítkami manažerů a stovkami administrátorů. MŠMT ale paradoxně pro prokázání jejich kvalifikace k řízení projektů nevyužívá výstupů svých vlastních projektů (NSK1 a NSK2) - nevyužívá profesní kvalifikace Manažer projektu a Administrátor projetu. Jak pak může chtít po jiných dobrou udržitelnost, když investici ve výši 1 miliardy samo neudržuje? Riziko je veliké: neodborní manažeři mohou udělat chyby již do samotných projektů, které se pak musejí řešit sérií mnoha podstatných a nepodstatných změn. Mohou pak dělat i chyby v samotném řízení, chyby, které se projevují nezpůsobilými náklady. Vzniká tak podle mě neúnosná situace, kdy občané platí projekt, jehož výstupů pak stát nevyužívá a v důsledku musí být uvolněny další veřejné prostředky na sanaci škod. Problematické je také preferování metodiky PRINCE. Řešení je jednoduché: dát do výzev podmínku, že projekty smí řídit a administrovat pouze kvalifikovaní pracovníci, přičemž kvalifikací myslím držení certifikátu o prokázání kompetencí. Jednou z hlavních možností je získání kvalifikace v režimu zákona 179/2006 Sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání, tj. v režimu Národní soustavy kvalifikací. Tento princip by měl být platný i pro další operační programy - tj. všude tam, kde je potřeba profesionální řízení a administrace projektů. Čerpání EU peněz by se tak automaticky zlepšilo.
Okomentovat