7. 4.: Diskusní setkání na téma Je zakládání firemních a rodičovských základních škol prospěšné, nebo jen rozkládá veřejné vzdělávání?

úterý 7. dubna 2015 ·

Diskusní setkání otevřeného všem, kteří mají zájem se dozvědět něco nového z oblasti vzdělávání. Chceme propojovat akademiky, učitele, zástupce neziskovek, byznysu, státní správy a samosprávy. Diskuse má specifický formát tzv. Akvária, ve kterém se diskutuje uvnitř kruhu a ostatní mají možnost naslouchat a případně vstupovat do diskuse v rámci pravidel. Jde o uspořádání zvyšující efektivitu a přehlednost debaty.

Úterý, 7. 4. 2015 17:00

Skautský institut - Edupoint, Staroměstské náměstí 4, Praha 1

Hosté:

  • Dominik Dvořák – Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání, 
  • Eva Dittrich Sanigová – spolumajitelka školy Livingston, 
  • Jindřich Kitzberger – bývalý náměstek ministra školství, pedagogický ředitel škol Duhovka.

6 komentářů:

Nicka Pytlik řekl(a)...
7. dubna 2015 v 1:15  

Zakládání firemních a rodičovských základních škol je prospěšné, neboť veřejné vzdělávání je třeba rozložit.

Unknown řekl(a)...
8. dubna 2015 v 8:36  

Budou takové školy zakládány i pro děti s postižením, nebo děti, které potřebují zvláštní péči, budou zůstávat v inkluzívních školách?

poste.restante řekl(a)...
8. dubna 2015 v 8:59  

Budou takové školy zakládány i pro děti s postižením,...

To je, myslím, vcelku odvislé od toho, jaký příspěvek, nebo případně navýšený normativ bude na takové žáky stát poskytovat.
Jinými slovy, bude hodně záležet na lobbingu pro konkrétní typy postižení.

To máte jako u "sociálního bydlení". Kdyby stát nebyl v minulosti tak štědrý, určitě by se jen těžko vytvořil tak velký byznys s "ubytovnami".
Kdyby tedy, čistě teoreticky, šlo například na dítě s ADHD dvojnásobně peněz, to byste viděla, jak rychle by vznikly specializované soukromé školy. A jak rychle by došlo k dramatickému nárůstu příslušných diagnóz. :-)

MM řekl(a)...
8. dubna 2015 v 9:36  

Já bych s dovolením navrhl ještě školy uliční, fastfoodové, diskotékové a také třeba školy při obchodních centrech a autobusových zastávkách.

Nicka Pytlik řekl(a)...
8. dubna 2015 v 10:02  

Myšlenka, pane Hrabáči, bezesporu zaznamenání hodná. Časem s tím konzultanti určitě vyrukují. Nakonec, podle mnohých, a já s nimi vřele souhlasím, kompetencí vhodných pro přežití nabývá dítě především mimo školu.
Jen těm ulicím bych školy nesvěřoval, tam od jaktěživa patřily vždycky jen ty výbory. Až se tradiční státní správa a samospráva ve školství, a nejen tam, rozloží zcela, příjdou nám uliční, a časem i revoluční výbory vhod.
Představa zastávkové školy mne ale vyloženě nadchla. Člověk se pozastaví, a pokud jej na zastávce nepřejede nějaké nacamrané hovado, i se něco přiučí.

krtek řekl(a)...
9. dubna 2015 v 11:17  

A po lesních školkách lesní školy a vysoké lesní školy. Pro městské děti podzemní školství, pro děti alternativních rodičů eterické školství.