Diskusní setkání otevřeného všem, kteří mají zájem se dozvědět něco nového z oblasti vzdělávání. Chceme propojovat akademiky, učitele, zástupce neziskovek, byznysu, státní správy a samosprávy. Diskuse má specifický formát tzv. Akvária, ve kterém se diskutuje uvnitř kruhu a ostatní mají možnost naslouchat a případně vstupovat do diskuse v rámci pravidel. Jde o uspořádání zvyšující efektivitu a přehlednost debaty.
Úterý, 7. 4. 2015 17:00
Skautský institut - Edupoint, Staroměstské náměstí 4, Praha 1
Hosté:
- Dominik Dvořák – Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání,
- Eva Dittrich Sanigová – spolumajitelka školy Livingston,
- Jindřich Kitzberger – bývalý náměstek ministra školství, pedagogický ředitel škol Duhovka.
6 komentářů:
Zakládání firemních a rodičovských základních škol je prospěšné, neboť veřejné vzdělávání je třeba rozložit.
Budou takové školy zakládány i pro děti s postižením, nebo děti, které potřebují zvláštní péči, budou zůstávat v inkluzívních školách?
Budou takové školy zakládány i pro děti s postižením,...
To je, myslím, vcelku odvislé od toho, jaký příspěvek, nebo případně navýšený normativ bude na takové žáky stát poskytovat.
Jinými slovy, bude hodně záležet na lobbingu pro konkrétní typy postižení.
To máte jako u "sociálního bydlení". Kdyby stát nebyl v minulosti tak štědrý, určitě by se jen těžko vytvořil tak velký byznys s "ubytovnami".
Kdyby tedy, čistě teoreticky, šlo například na dítě s ADHD dvojnásobně peněz, to byste viděla, jak rychle by vznikly specializované soukromé školy. A jak rychle by došlo k dramatickému nárůstu příslušných diagnóz. :-)
Já bych s dovolením navrhl ještě školy uliční, fastfoodové, diskotékové a také třeba školy při obchodních centrech a autobusových zastávkách.
Myšlenka, pane Hrabáči, bezesporu zaznamenání hodná. Časem s tím konzultanti určitě vyrukují. Nakonec, podle mnohých, a já s nimi vřele souhlasím, kompetencí vhodných pro přežití nabývá dítě především mimo školu.
Jen těm ulicím bych školy nesvěřoval, tam od jaktěživa patřily vždycky jen ty výbory. Až se tradiční státní správa a samospráva ve školství, a nejen tam, rozloží zcela, příjdou nám uliční, a časem i revoluční výbory vhod.
Představa zastávkové školy mne ale vyloženě nadchla. Člověk se pozastaví, a pokud jej na zastávce nepřejede nějaké nacamrané hovado, i se něco přiučí.
A po lesních školkách lesní školy a vysoké lesní školy. Pro městské děti podzemní školství, pro děti alternativních rodičů eterické školství.
Okomentovat