Volba školy patří k důležitým mechanismům, jimiž se snaží některé země zvýšit kvalitu vzdělávání, a současně má nemalý vliv na spravedlivost ve vzdělávání. Faktory podmiňující volbu školy i její dopady jsou poměrně dobře popsány na úrovni středního vzdělávání, ale u základního vzdělávání jim dosud nebyla věnovaná velká pozornost.
Na semináři vystoupí Mgr. Jaroslava Simonová a RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D. z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK Praha. Seminář se koná ve středu 22. dubna od 14 do 15:30 na Pedagogické fakultě UK Praha, M. Rettigové 4, učebna R216 (2. patro).
Budou prezentovány výsledky dvou kvalitativních šetření. První z nich se zabývalo analýzou způsobu, jakým rodiče vybírají školu pro své dítě, a faktorů, které ovlivňují jejich přemýšlení a rozhodování. Představíme rovněž typologii rodičů zohledňující tendence, které utvářejí jejich postoje k volbě školy. Druhé šetření představuje opakovaný kvalitativní výzkum pěti českých základních škol, které byly již objektem vícečetné případové studie provedené v letech 2007–2008. Jsme tak schopni dokumentovat proměny škol v delším časovém horizontu. Ukazuje se, že právě kvazitržní síly (rodičovský výběr školy) jsou klíčovým mechanismem proměny jednotlivých škol. Upozorníme na některé nezamýšlené efekty, jež přináší národní vzdělávací politika i působení nadnárodních vlivů. V diskusi bude mj. otevřena otázka potřeby nového přístupu ke konceptualizaci autonomie škol na pozadí zkušeností s procesy tranzice.
V případě zájmu prosím potvrďte svou účast na jaroslava.simonova@pedf.cuni.cz
Seminář je pořádán v rámci řešení projektu UNCE 204001/2012 (Univerzitní výzkumná centra Univerzity Karlovy v Praze)
22. 4.: Seminář Volba základní školy z pohledu rodičů a škol
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 komentářů:
Okomentovat