Z patnácti ministrů školství, mládeže a tělovýchovy vlád České republiky zastával, dle názoru největšího počtu domácí populace, nejlépe svoji funkci stávající ministr školství Marcel Chládek. Ukázal to exkluzivní průzkum společnosti SANEP, který postupně hodnotí všechny ministry českých vlád.
Marcela Chládka považuje z plejády patnácti ministrů školství českých vlád za nejlepšího 11,2 % dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek domácí populace.
Marcel Chládek je velice výraznou osobností vlády premiére Bohuslava Sobotky, který v čele resortu, který trpí velice častým střídáním ministrů, otevře řadu kontroverzních témat a přináší řešení, s nimiž se v mnoha případech ztotožňuje velká část veřejnosti.
Není bez zajímavosti, že druhou nejlépe hodnocenou osobností je bývalý ministr školství a stávající předseda ODS Petr Fiala, který stál v čele tohoto resortu v letech 2012-2013 ve vládě premiéra Petra Nečase. Názor, že právě Petr Fiala byl nejlepším ministrem školství, mládeže a tělovýchovy sdílí 9,3 % dotázaných.
Nejdéle stála včele resortu exministryně Petra Buzková (2002-2006), která ovšem přečkala tři premiéry, Vladimíra Špidlu, Stanislava Grosse a Jiřího Paroubka. Petra Buzková se umístila na místě třetím, a to se ziskem 8,6 % hlasů.
Absolutně nejhůře dopadla bývalá ministryně školství, mládeže a tělovýchovy vlád Mirka Topolánka a Jana Fischera, která stála v čele resortu v letech 2006-2007 a 2009-2010 Miroslava Kopicová. Ta získala pouze 0,1 % hlasů.
Stávají ministr školství, mládeže a tělovýchovy Marcel Chládek je pak přínosem pro resort školství v souhrnu pro 40,4 % dotázaných.
Jak ukázaly již realizované průzkumy, nejlepším premiérem českých vlád byl dle největšího počtu dotázaných Miloš Zeman a nejlepším ministrem financí Andrej Babiš.
Exkluzivní internetový průzkum společnosti SANEP byl proveden ve dnech 11. – 18. února 2015 na vybrané skupině 4.912 dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel ČR ve věku 18-70 let. Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu 220 tisíc registrovaných uživatelů 23.551 dotázaných. Reprezentativní vzorek byl vybrán metodou kvótního výběru a odpovídá sociodemografickému rozložení obyvatel ČR dle údajů Českého statistického úřadu. Statistická chyba u uvedené skupiny obyvatel se pohybuje v rozmezí +-2,5 %. Kontrola daného vzorku byla provedena triangulační datovou metodou.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
Eva Bartonová? Nebyla jen pověřena řízením? Jinak jména si pamatuji, výkony - mnohdy. méně.
Jak to rekl Winston Churchill - verim jen takove statistice, kterou jsem si sam zpracoval.... A pokud je jednim z kladnych hodnocenych rysu skutecnost, ze ministr predklada reseni, ktera jsou akceptovana sirokym spektrem populace, tak to nic nevypovida o skutecne kvalite techto reseni. To by taky mohlo stacit svolat kulaty stul ke zruseni dani. To by souhlasili vsichni...
Zebricky patri do vrcholoveho sportu, ne k hodnoceni statni spravy...
Tento zebricek navic nehodnoti ani tak kvalitu prace ministru, jako spis jejich medialni obraz a dost mozna fakt, jestli si je lide pamatuji...
PS: Mozna by misto tech sesti radku dole (o kvotnich vyberech a triangulacnich metodach) bylo lepsi uvest, jak znela anketni otazka...
Původně "Věřím jen takové statistice, kterou jsem si sám zfalšoval." On to prý Churchill ale nikdy neřekl. Tu pomluvu o něm šířil Goebbels.
Na hodnocení Chládka je ještě brzo. Jisté je, že některé problémy začal skutečně řešit a ne jen "analyzovat" a okecávat. V případě Chládka a Fialy jde spíše o hodnocení popularity, nežli hodnocení práce. Navíc Fiala byl ve funkci tak krátce, že skoro nic nestihnul rozhodnout.
Překvapivě slabě ovšem dopadnul "nejlepší ministr školství" Dobeš. Pan exprezident musí být zklamán. Hodnocení Kuchtové a Kopicové opravdu nepřekvapí. V případě Buzkové jde také asi spíš o vzpomínku na výraznou političku, nežli na ministryni.
Myslím, že by bylo zajímavé, kdyby měli respondenti odpovědět také na otázku PROČ daného ministra hodnotí jako nejlepšího.
Nejvíc mne ale pobavil poslední odstavec. Znamená to snad, že nejvíce nesnášený prezident je současně hodnocen jako nejlepší premiér?
Koukám, kolego Janečku, že uvažujeme podobně. :-)
To bude mozna tim, ze jsme se za casu ministru Vondrusky ci Julise museli biflovat tytez nesmysly...
Nebo tim, ze vzdor velkemu vzdelani se z nas nestali pravicovi volici. Asi nejaka biochemicka porucha...
Anketní otázka je v záhlaví grafu, nemýlím-li se.
Samozřejmě velkou roli hraje časová vzdálenost. Tudíž mě velmi překvapila dvě slušně umístěná jména z dávné minulosti: Petr Piťha a Jan Sokol.
Běžně nebývám hnidopichem, ale vzhledem k tomu, že právě před deseti minutami jsem žákům vysvětloval, kdy se mezi číselnou hodnotou a znakem procent píše mezera a kdy ne, uvítal bych opravu. Opravdu. Co by si asi žáci pomysleli, kdyby z neznámých příčin na tento text narazili? Aha?
Dekuji, pane Hucine, toho jsem si nevsimnul. Nicmene pokud nemeli respondenti seznam ministru, tak mi prijde divne, ze narazili na na 20 lidi, kteri znaji Evu Bartonovou a nebo vedi, ze Bursik suploval i na skolstvi.
Bez ohledu na cokoli, je anketa o nejpopularnejsiho ministra hloupost...
Pomineme skutečnost, že bez vymezení pojmu 'nejlépe' se patrně neobejdeme. Může to být poměrně široké spektrum od 'nejvíce prospěl', až po 'nejméně škodil' s obsahem od 'politicky' až po 'odborně'. A pak ještě také komu. Žákům, učitelům, ředitelům, státní správě, samosprávě, koalici, straně, sobě...
Tady jde doopravdy spíš o to, že takové šetření není ani tak odrazem kvality, a dokonce ani odrazem popularity, jako je převážně odrazem zapamatovatelnosti.
Já bych to interpretoval tak, že 88,8 % lidí si nemyslí, že Chládek je nejlepší ministr školství. A dokonce 46,8 % ví o konkrétním lepším ministrovi. Čili minimálně Chládek prohrává 1:4, že.
Ad OŠ:
Chraň Bůh, že bych chtěl věcně hájil ministra Chládka. Ale pokud přijmeme tento způsob interpretace, musíme připustit, že ostatní uvedení prohrávají ještě víc. Tj. Chládek je považován za nejméně špatného ze všech uvedených.
To asi není omnoho povzbudivější závěr.
"Chládek je považován za nejméně špatného ze všech uvedených."
S tím lze bohužel jedině souhlasit. Je to tak.
Možná by bylo dobře zamyslet se, jestli je lepší přístup
1. kdo nic nedělá nic neskazí, nebo spíš
2. než aby pokazil, ať radši nedělá nic.
'nezkazí'
A kdo neumí pravopis, ať radší nic nepíše!
Okomentovat