Andrew P. Marcinek, ředitel technologií pro veřejné školy v Graftonu v americkém státě Massachussets, sdílí svou zkušenost se zapojením žáků střední školy do týmů technologické podpory na školách. Prvním krokem bylo vypsání volitelného předmětu s názvem Student Technology Integration, který si žák mohl zapsat dvakrát. Náplní kurzu bylo praktické osvojování si integrace technologií ve vzdělávacím kontextu. Úkolem žáků bylo řešit problémy, které se vyskytly při využívání technologií ve škole během vyučování, a dále vypracovat a spravovat několik projektů zaměřených na začlenění technologií do výuky.
Podmínkou zapsání kurzu byla znalost různých operačních systémů, motivace žáka, schopnost pracovat samostatně, dovednost organizace vlastní práce a přizpůsobení se charakteru práce s častými přerušeními. Zápis byl zpočátku otevřen pro všechny žáky, později však zájemce prošel krátkým pohovorem a několika testy. Žákovská Help Desk pomáhala řešit problémy při zavádění technologií do tříd a rozjíždění programu 1:1. Po zaběhnutí programů se žáci zapojili do přípravy školicích materiálů pro vyučující, kteří začínali s využitím aplikací ve výuce.
Tyto materiály byly volně přístupné a využily je i další školy pro přípravu učitelů k práci s technologiemi. Středoškoláci pomáhají s řešením problémů i v sousední základní škole. Žáci poskytují platnou službu své škole i dalším školám a rozvíjejí své dovednosti řešení problémů, zvídavost a kladení otázek. Autor projektu uvádí, že základním předpokladem pro fungování kurzu byla vzájemná důvěra mezi učiteli a žáky, která je nezbytná pro rozvoj inovací ve škole (o obdobně fungující skupině v kalifornské Lynbrook High School viz zde).
Zdroj: The Journal
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
0 komentářů:
Okomentovat