Dominik Dvořák píše na blogu: "Nedávno jsme dokončili druhou etapu našeho výzkumného projektu, v němž dlouhodobě (už víc než sedm let) sledujeme pět českých základních škol. Pokusili jsme se vyhodnotit v detailním pohledu, co se vlastně děje ve školství, jak a proč se jednotlivé školy během pěti let změnily nebo nezměnily. Snad by vám mohla připadat zajímavá některá naše zjištění. Týkají se tří okruhů: cílů, prostředků a aktérů proměny škol. Některá z nich jen dokreslují to, čeho si všímala média v poslední době často, jinde chceme dát věci do širších souvislostí."
Z článku Dominika Dvořáka na Dvorak-blog.EDUin.cz vybíráme:
Třetí oblast našeho zájmu se týkala toho, kdo má na proměny škol největší vliv. Stručně řečeno, ukazuje se ústup vlivu národního státu. Chování škol určují hlavně demografické a technologické trendy na jedné straně, a pak několik typů nestátních hráčů na straně druhé – jde o hlavně neziskové organizace a komerční firmy. Mám dojem, že ve školství probíhá to, co i ve „velké“ politice – místo neschopných politiků nastupují zdatní manažeři, kteří „nekecají, makají“, nejsou nikomu odpovědní a mohou díky zázemí svých firem hlásat a někdy i prosazovat své vize a zakládat své školy. K čemu to povede, není zcela jasné, ale rovnost příležitostí pro všechny děti to asi nebude, protože na spontánní šíření příkladů dobré praxe už dávno odborníci nevěří.
Přečtěte si: Kam jde česká základní škola?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 komentářů:
Okomentovat