Mám svého žákovského ajťáka. Miluji eKabinet. Náš ředitel je nejzlatější, protože jde s dobou. Takhle nadšeně mluví o využívání nových technologií Jana Doležalová, učitelka ZŠ Smetanova ve Vimperku. Učí matematiku a angličtinu, a jak řekla Deníku, bez využívání tabletů už by si svoje hodiny nedovedla vůbec představit.
Z článku Kateřiny Perknerové v Deník.cz vybíráme:
„Zádrhel je v tom, že školy to zatím nepřijímají, digitální výuka zabírá pouhá 3,5 procenta času," říká Kartous. Účastníci debaty (Kulatý stůl SLAV a EDUin, pozn. red.) potvrdili, že největším problémem jsou učitelé a jejich rezervovaný postoj k novinkám. „Bořivoj Brdička uvedl, že pokud se posluchači pedagogických fakult sami nesnaží, během celého studia vůbec nemusí přijít do kontaktu s tímto způsobem vyučování. Starší učitelé zkrátka nejsou moc ochotni adaptovat se na novou situaci, bojí se, že budou dělat chyby," soudí Bohumil Kartous.
Nadšení ale nejsou ani všichni rodiče. Vidí, že jejich ratolesti tráví u počítače čím dál víc času, a nechtějí, aby je v tom podporovala i škola. Vždy jde přitom o to, aby hodiny u obrazovky byly strávené užitečně," dodává zástupce EDUin. Zdůrazňuje, že pokud tento trend školy nezachytí, budou novou generaci připravovat v nepřirozeném prostředí.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Na civilni sluzbu jsem se shodou okolnosti (a dik protekci) dostal na svoji byvalou ZS. Jednim z ukolu bylo digitalizovat inventar. Doufam, ze nevyzradim nejake sluzebni tajemstvi, ale ta skola poridila v roce 85 sest pristroju znacky Meotar (v cene asi takove, jako byl tehdy cisty rocni plat nastupujiciho ucitele).
Na gymnaziu jsme pro zmenu meli nadstandarnde vybavene pracovny chemie, biologie a fyziky - se ctyrmi televizory Merkur zavesenymi na takovych masivnich konzolach a nejakym rozvodem vlastniho vysilani - to kdyby ucitel predvadel demonstracni pokus, tak abychom se nemuseli sunout dopredu a mohli to v pohodli sledovat na obrazovkach.
------------
Meotar jsem videl na ZS v provozu asi 3x, ten telesystem nikdy... Tolik k tabletum.
PS: Anglictinarku, ktera si nedovede predstavit vyuku bez tabletu, bych asi vyhodil z prace, kdybych mohl...
Zaujalo mne ilustrační foto k článku.
Pokud jsem dobře dával pozor u kulatého stolu EDUinu, pak je to podle pana Brdičky "starý obsah, starým způsobem", takže žádná cesta do 21. století se nekoná.
Nemohu soudit, ale pokud probíhá výuka jazyků stejným způsobem, pak bych souhlasil s panem Janečkem, že například slovíčka se lépe učí s kvalitními sluchátky u pracovní stanice.
Pokud se mýlím, pak je to "kvalitní" prací některých novinářů, kteří svými články vytváří jen více otazníků.
A jen mimochodem na závěr. Na Smetanku jsem chodil od roku 1973, kdy byla otevřena. Vzpomínám na své učitele, kteří nám dali skvělé základy všech oborů v době, kdy meotar byl výkřikem techniky a diáky byly cool. Dnes učím nejen angličtinu, ale také ICT. Asi proto, že jsme se naučili učit a lenost nás tehdy odsoudila k neúspěchu. Stále mne baví zkoumat nové, ale také už nepadnu na zadek před něčím, bez čeho jiní nemohou žít.
"Starší učitelé zkrátka nejsou moc ochotni adaptovat se na novou situaci, bojí se, že budou dělat chyby," soudí Bohumil Kartous." - ano, soudí, dosti povrchně a tendenčně. "Určitě" se stovkami z nich mluvil, udělal si výzkum a má svůj soud podložen. Teoretik médií, který nikdy pořádně neučil, rozumí všemu. Obdobně jako jeden scénárista, co šil spací pytle. EDUin vskutku chrlí jednu personální perlu za druhou...
Tak mne vase poznamka, Jirko, prinutila rozkliknout si cely clanek (obsah je digitalni, online a zdarma, proc to nevyuzit...). No a pak jsem si ho i teda pracetl - trochu mi to prijde jak komentar k takovym tem kinotydenikum z padesatych let... V podstate by to bylo velmi vtipne, kdyby to nebyla soucast reality...
PS: Slovicka se nejlepe uci tak, ze si behem kazde lekce kazde nove slovicko 8x napisete a v nasledujicich trech lekcich jeste jednou 8x... Ale nejsem jazykar, berte to jako nazor laika. Je nejaka ucebnice s dolozkou MSMT, ktera ma takovy soubor domacich cviceni, ze toto splnuje?
Jestli toto má být jediný výstup z Kulatého stolu SKAV a EDUin, který se konal 19.4., tak to celé bylo zbytečné. Jirka tam byl a poslouchal. Dík!
Vzpomínám si, jak nás zasáhla první vlna informačního věku prostřednictvím slušovických IQ151. V obličeji lehce brunátné kolegyně po odpoledních drtily bity příznakového registru. Zvláště pak s tím ouverflou byly potíže. Kdo v hodině alespoň dvakrát nepoužil příkaz goutů, jako kdyby nebyl. Už to bude dobrých třicet let.
Vyfocení osově souměrného tělesa, to je věru digitalizace výuky jako noha. Ještě, že paní kolegyně ujíždějící na paření neučí i vaření. To by na těch tabletech určitě krájela cibuli.
Hele, já si svoji výuku bez počítačů také už nedovedu představit. Myslíte, že mne to popostrčí do nějakého vyššího kariérního stupně. Aspoň ten první, kdyby se zadařil.
Konečně se naskytla příležitost se vytahovat, že jsem starší. A představte si, já si rozumím se všemi těmi udělátky, o kterých je řeč. Ono mě to baví.
Mne ty hračičky také baví, ale nehodlám je uctívat, klanět se jim a očekávat od nich spásu lidstva.
Nabiju, otřu, zbavím havěti, tak jako po dobře vykonané práci očistím svůj rýč, a bezpečně ho uložím do sucha pro další použití.
Na nahazování zdi si pak připravím oblíbenou zednickou lžíci s již zbroušenými rohy. Tím rýčem mi to jde blbě, i když je od finské firmy Fiskars s ergonomickou rukojetí.
Jsem zvědav na dnešní Fokus VM.
Okomentovat