Zpráva poukazuje na to, že v průměru každé desáté dítě trpí pocity úzkosti a deprese. Podle předkládané zprávy by „dovednostem pro život“ měla být věnována stejná pozornost jako výuce čtení a psaní. Děti od věku pěti let by alespoň hodinu týdně ve škole rozebíraly své emoce, věnovaly by se formulování pozitivních životních cílů, učily by se vyrovnávat s každodenním tlakem a vlivem sociálních médií. Zpráva obsahuje návrh deseti bodů, na které je třeba se soustředit a vycházet z nich:
- komunitní strategie – každá komunita by měla mít plán, jak pečovat o dobré životní rozpoložení dětí,
- rovnost při posuzování – stejnou pozornost věnovat dětem s mentálním i fyzickým znevýhodněním,
- univerzálnost – zdravotníci musí být školeni na pomoc v široké škále případů,
- profesionálové – je třeba připravovat dostatečný počet odborníků,
- škola pro wellbeing – cílem každé školy by mělo být dobré životní rozpoložení dětí,
- měření – školy sledují wellbeing žáků,
- kurikulum obsahující výuku dovedností pro život,
- příprava učitelů – učitelé by měli sledovat a podporovat dobré rozpoložení žáků, 9. využití mobilních zařízení – pro podporu všech těchto doporučení, 10. cíle udržitelného rozvoje – měly by zahrnovat odkazy na fyzické a duševní zdraví.
Zdroj: The Telegraph
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
2 komentářů:
A co duševní zdraví učitelů a jejich dobré životní rozpoložení?!?!?!
Zpráva poukazuje na to, že v průměru každé desáté dítě trpí pocity úzkosti a deprese. Podle předkládané zprávy by „dovednostem pro život“ měla být věnována stejná pozornost jako výuce čtení a psaní.
Kořeny problémů tohoto typu jsou v naprosté většině v rodinách. Tam se mají řešit a je potřeba podporovat funkčnost rodin.
Okomentovat