Přečtěte si: Duševní zdraví dětí a jejich dobré životní rozpoložení (wellbeing)

pondělí 9. března 2015 ·

Na jednání Světového summitu Inovace pro zdraví 2015, který se konal v Dauha v Kataru, představili britští účastníci profesor lord Darzi, bývalý ministr zdravotnictví, a profesor lord Layard, ekonom z London School of Economics, zprávu věnovanou duševnímu zdraví dětí a jejich dobrému životnímu rozpoložení (wellbeing).


Zpráva poukazuje na to, že v průměru každé desáté dítě trpí pocity úzkosti a deprese. Podle předkládané zprávy by „dovednostem pro život“ měla být věnována stejná pozornost jako výuce čtení a psaní. Děti od věku pěti let by alespoň hodinu týdně ve škole rozebíraly své emoce, věnovaly by se formulování pozitivních životních cílů, učily by se vyrovnávat s každodenním tlakem a vlivem sociálních médií. Zpráva obsahuje návrh deseti bodů, na které je třeba se soustředit a vycházet z nich:

  1. komunitní strategie – každá komunita by měla mít plán, jak pečovat o dobré životní rozpoložení dětí, 
  2. rovnost při posuzování – stejnou pozornost věnovat dětem s mentálním i fyzickým znevýhodněním, 
  3. univerzálnost – zdravotníci musí být školeni na pomoc v široké škále případů, 
  4. profesionálové – je třeba připravovat dostatečný počet odborníků, 
  5. škola pro wellbeing – cílem každé školy by mělo být dobré životní rozpoložení dětí, 
  6. měření – školy sledují wellbeing žáků, 
  7. kurikulum obsahující výuku dovedností pro život, 
  8. příprava učitelů – učitelé by měli sledovat a podporovat dobré rozpoložení žáků, 9. využití mobilních zařízení – pro podporu všech těchto doporučení, 10. cíle udržitelného rozvoje – měly by zahrnovat odkazy na fyzické a duševní zdraví. 


Zdroj: The Telegraph

Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.

2 komentářů:

Jana Karvaiová řekl(a)...
10. března 2015 v 12:03  

A co duševní zdraví učitelů a jejich dobré životní rozpoložení?!?!?!

Jan Hučín řekl(a)...
10. března 2015 v 15:48  

Zpráva poukazuje na to, že v průměru každé desáté dítě trpí pocity úzkosti a deprese. Podle předkládané zprávy by „dovednostem pro život“ měla být věnována stejná pozornost jako výuce čtení a psaní.

Kořeny problémů tohoto typu jsou v naprosté většině v rodinách. Tam se mají řešit a je potřeba podporovat funkčnost rodin.