Systém vzdělávání v České republice dlouhodobě nevychovává odborníky potřebné pro důležitý průmysl. Nejpotřebnější je podle českého ministra školství Marcela Chládka především rozvoj učebních oborů. Ministr kritizoval i vysokoškolské vzdělávání. Většina vysokých škol jsou prý jen převlečená gymnázia.
Z článku Terezy Holanové v Hospodářských novinách vybíráme:
Školský systém v České republice se podle jeho názoru dlouhodobě nepotkává s potřebami zaměstnavatelů. 70 procent klíčových oborů by podle něj měl určovat a podporovat stát, zbytek pak kraje. "Nepotřebné obory nechci specifikovat, ale jsou to ty, kde je téměř stoprocentní neuplatnitelnost na trhu práce," odpovídá ale na otázku, zda může jmenovat konkrétní obory.
Bytostně důležité jsou podle Chládka ovšem učební obory. Pro to, aby se zvýšil počet učňů, je však nutné přesvědčit rodiče, aby se nebály děti na tyto školy poslat. "Všichni řeknou, že je obor dobrý, ale pro děti souseda, ne moje děti," dodává s tím, že změny v českém školství by měly mít logiku a smysl i v dlouhodobém období.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Musím psát znovu a znovu. Je to silnější než já...
Čím dál, tím víc lituju, že jsem se v mládí nevyučil nějakému řemeslu. Na stará kolena bych byl rád totiž, kdyby po mně zůstalo něco hodnotného.
Můj kolega se rekvalifikoval na instalatéra, nějak má více času a peněz. Je klidnější, vyrovnanější a nejsou na něm vidět příznaky vyhoření. Spravil se i váhově, již z něho není taková podvyživená ruina a zborcený človíček. Přestal chlastat. Co to s člověkem udělá, když zamění poslání za skutečné povolání, je až neskutečné.
škoda, že se nevyučil taky pan ministr
Rozhodne souhlasim. Sice zmizi spousta profesi diky automatizaci, ale ta nastane v rozvinutych zemi, ne v montaznich statech, jakym bude CR. Taky je strasne fajn, ze lidi nebudou mit vzdelani, protoze vzdelani jen prekazi pri volebnich kampanich. A rozhodne souhlasim, ze ukolem vysoke skoly je pripravovat na konkretni job descriptions. Kam bychom dosli s nejakou obecnou vzdelanosti, dulezitejsi je umet poradne svaret a montovat. A deti ministru at si klidne studujou v zahranici, u nas si nejake zbytecne skoly platit z nasich poctive vydelanych penez, ktere stejne potrebujeme na tunely a Tunely, vazne nebudeme.
I když Chládka nemusím - v podstatě má v mnohém pravdu. Příčin špatného stavu školství je mnoho. A české školství je na tom opravdu bídně. Mimochodem zrušení odvětvového řízení odborného školství byla a je ohromná chyba. Německo z nás nikdy nebude - ale občas je mi těch deváťáků co jdou na takyodborné střední školy až líto...
Okomentovat