Obsazení pozice ředitele Statistického úřadu nebo Nejvyššího kontrolního úřadu bez výběrového řízení by nepřicházelo v úvahu.
Ministr školství Marcel Chládek před několika týdny jmenoval nového ředitele Národního ústavu pro vzdělávání, který v současnosti koncentruje velkou část podpůrného odborného aparátu českého školského systému a z toho titulu také velkou finanční podporu. Ředitel byl jmenován bez výběrového řízení, jde o spolustraníka ministra školství.
Národní ústav vzdělávání, organizace přímo řízená ministerstvem školství, před několika týdny změnil ředitele. Ministerstvo školství tuto informaci nezveřejnilo. Navíc byla pozice ředitele klíčové instituce v systému řízení školství obsazena bez výběrového řízení. Novým ředitelem se stal Václav Pícl, odborářský předák a stranický kolega ministra Marcela Chládka, někdejší náměstek na MŠMT za Petry Buzkové (z téže strany).
Role NÚV ve vzdělávacím systému je velmi silná, srovnatelná na této úrovni se Statistickým úřadem nebo Nejvyšším kontrolním úřadem. V případě těchto institucí je výběrové řízené považováno za zcela samozřejmé a nezbytné. Role NÚV byla navíc posílena tím, že pod jeho hlavičkou byla sloučena řada dalších organizací přímo řízených MŠMT.
Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: „Není znám důvod, proč bylo nutné ředitele NÚV změnit, není znám důvod, proč byl vybrán právě pan Pícl. Je varovné, že jsou pozice v řízení českého školství obsazovány netransparentním způsobem. NÚV je garantem obsahu vzdělávání v českých školách a poskytuje systému další důležité podpůrné služby. Jedná se tedy o organizaci s vysoce odborným profilem. Realizuje řadu projektů financovaných z operačních programů EU, řádově za stovky milionů korun. S ohledem na veřejné zájmy by takové pozice měly být obsazovány průhledným způsobem a prostřednictvím standardního výběrového řízení, jako je tomu například u Národní galerie nebo Národního divadla.“
Národní ústav pro vzdělávání má nového ředitele, bez výběrového řízení
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
"Není znám důvod, proč bylo nutné ředitele NÚV změnit, není znám důvod, proč byl vybrán právě pan Pícl.“
Má ty svatá prototo, pane Kartous, skutečně vám není znám důvod, proč byl pan Mgr. Pícl jmenován do funkce ředitele NÚV?
Tomu se nechce ani věřit.
Václav Pícl (* 3. prosince 1959) je český pedagog a politik, na přelomu 20. a 21. století poslanec Poslanecké sněmovny za ČSSD, pak náměstek ministra školství, později představitel učitelských odborů a v letech 2010 až 2014 místopředseda Českomoravské konfederace odborových svazů.
Další pikantnosti na: http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1clav_P%C3%ADcl
Prostě jste patrně ve „špatné“ politické straně.
Otázkou, která politická strana je dnes ta „dobrá“. Jak vidíte, tak na odborné erudici kandidáta a na školství dnes ani tak moc nezáleží. Ostatně, dříve to nebylo jiné, že?
Našel jsem zajímavé články:
Blažek, Hašek, Koudelka, Novotný: Vysoké učení Korupce, a. s. - http://rip.zitbrno.cz/hlavni-clanek/blazek-hasek-koudelka-novotny-vysoke-uceni-korupce-a-s
Jak se na vládě uchytili kombinátoři z Rakovníka - http://www.bezkorupce.cz/blog/2003/07/18/jak-se-na-vlade-uchytili-kombinatori-z-rakovnika/
Neřesti politiků voliči promíjejí - http://zpravy.idnes.cz/neresti-politiku-volici-promijeji-dt4-/domaci.aspx?c=A030803_221506_domaci_pol
Jo, pane redaktore, zmíněné prohřešky jsou dnes většinou spoluobčanů a zejména kantorů buď dávno zapomenuty, nebo jsou deklarovány jako hříchy nezralého mládí.
O hříchy v podstatě ani tak nejde, jako o to, co bude asi tak pan Pícl v NÚV se svojí předchozí pedagogickou řídit.
Asi tak jedině služební auto.
O tom tedy nemám pochyb.
Nejvíc mi vadí, že uvedenou situaci většina odborných asociací naprosto přehlíží. Jsou schopny se rozhádat pro všechno možné (maturity, zvláštní školy, lehká mentální retardace, víceletá gymnázia, povinné přijímačky na střední školy, povinný poslední ročník mateřské školy, domácí vyučování apod.), ale ve věci personální politiky MŠMT ČR u nich léta vládne naprostý nezájem.
Inu, bukvice se stěhují ze Žižkova do Hostivaře.
Že by měl největší publikační činnost ze všech odborníků v ústavu?
Pane kolego Sárközi, strategie směřující k počtu citačních titulů a publikací se nosí spíše v akademické sféře.
Na to nesporně pan magistr neměl při svém tahu na parlamentní, komunální a odborářskou branku čas, erudici a ani trpělivost. Vědy pedagogické si žádají nejen invenci a kreativitu, ale i sitzfleisch, což u politika tohoto formátu nemůžete předpokládat. Do politiky jdou lidé, kteří se nebyly schopni realizovat ve svém oboru, protože v politice nedostatek odborné kvalifikace není tak patrná.
Kladu si ovšem otázku, proč ale tak brutální návrat do věd pedagogických? Je přece mnoho jiných oblastí, kde by to tolik nevadilo. Opět třeba odbory, parlament, senát, státní správa, komunální správa, Česká školní inspekce apod.
Jsou funkce, kde nedostatek odborné kvalifikace nevadí (ministr, náměstek ministra), ale v případě takové instutice jako je NÚV to nesporně vadí.
Omyly ministra či jeho náměstků jsou za čas vyváženy omyly jiného ministra a jeho náměstků, ale vedení NÚV je trochu jiná káva, jiná kategorie a jiná píseň...
Nic nového pod sluncem. Bez výběrového řízení byl poměrně nedávno jmenován i ústřední školní inspektor nebo ředitel NIDM. To jen řadoví obyčejní ředitelé škol musejí podstupovat konkurzy, pro "vyšší sféru" platí pouze pravidlo "kluci, co spolu mluví".
Omyly ministra či jeho náměstků jsou za čas vyváženy omyly jiného ministra a jeho náměstků
Kopanec do zadku od jakéhosi pobudy mi byl vzápětí vyvážen pěstí do břicha od pobudy druhého...
Okomentovat