bEDUin: Do jaké míry má školský systém reagovat na přání průmyslníků?

pondělí 9. března 2015 ·

Podívejte se, co přináší aktuální týdenní přehled bEDUin.


Co přinesl týden 2. 3. – 8.3. 2015

Témata týdne: Ministr financí Andrej Babiš navrhuje snížit státní výdaje na vysoké školství o 1,2 mld. Kč, čímž vyvolal ostrý nesouhlas v koalici i opozici (ČT). Ministerstvo školství chce snížit počet hodin, které musejí odučit ředitelé a ředitelky ZŠ a MŠ, podle ministra Chládka se mají v uspořeném čase věnovat řízení. Profesor Hejný v rozhovoru o tom, co je – pro mnohé překvapivě – podstatné při výuce matematiky (DVTV). O vzdělávací segregaci Romů v 50. letech a o překvapivě pozitivním vnímání tehdejších dětí je dokument Zatajené dopisy, píše o něm Tomáš Feřtek (Respekt). Připomínáme rozhovor s rapperem Radoslavem Bangou, který se účastní debat s dětmi ve školách v rámci programu prevence rizikového chování, o tom, že nikdo nemusí být nula (UN). Předsudečné a poněkud asociální uvažování zakořeněné v myšlení často formálně vzdělaných lidí ilustruje Bob Kartous (Britské listy). Jana Straková poukazuje na iracionální potřebu Čechů segregovat ve vzdělávání a Václav Mertin recenzuje knihu o finském přístupu ke vzdělávání (obojí Řízení školy). V ČT vystoupil Steve Hughes, neuropsycholog a ředitel Centra pro výzkum vývojového vzdělávání (USA).

Výrok týdne:
„Dnes je stále mnoho otevřených vzdělávacích materiálů pedagogicky velmi konzervativních, velmi lineárních, zaměřených na výsledek a nikoliv na proces učení. Až 90 % MOOC je v podstatě velmi hloupých a obsahují pouze videopřednášky známých osobností bez jakékoliv interakce. Otevřené vzdělávací materiály mají vskutku velký potenciál stát se zdrojem inovací ve školství a vzdělávání. Mohou změnit způsob, jakým utváříme učební a vzdělávací procesy, i celkový rámec vzdělávání, například podporou kolaborativních metod práce mezi učiteli a jejich studenty.“ Dirk van Damme, z Centra pro vzdělávací výzkum a inovace (OECD) na podporu Týdne otevřeného vzdělávání.

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)
Inspirace z (a do) praxe
Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)
  • EDUpoint, V rámci Týdne otevřeného vzdělávání 8. – 13.3. Skautský institut, Staroměstské náměstí 4, Praha
  • Co říká učitelům Strategie digitálního vzdělávání? KS SKAV, 19. 3. v 10:00, ZŠ Vodičkova, Praha

Průvodce světem vzdělávání bEDUin vám přináší pravidelné týdenní přehledy nejzajímavějších událostí z oblasti vzdělávání. Přináší rychlý přehled s krátkým komentářem, který vás udrží v obraze. V případě, že jej chcete získávat každé pondělí do své e-mailové schránky, stačí vyplnit e-mailovou adresu v pravém sloupci webu EDUin.cz.

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.