Vítězové fyzikální soutěže Vím proč dle odborné poroty nově získají kromě tabletů také 200 tisíc korun pro školu na moderní učebnu.
Trh práce prodělává v posledním roce oživení, ale stále se potýká s nedostatkem absolventů technických oborů. Přes 41 % stálých pozic obsazovaných na největším kariérním portálu v ČR (Jobs.cz) tvořily v roce 2014 technické a přírodovědné profese. Firmy chtějí zvyšovat zájem o fyziku a s ní spojené technické obory. Již od října loňského roku probíhá druhý ročník úspěšné fyzikální soutěže Vím proč. Novou motivací v soutěži je další cena – příspěvek ve výši 200 tisíc Kč na speciální Oranžové učebny Nadace ČEZ. Žáci mohou natáčet videa a soutěžit o ceny pro sebe i pro svou školu do 31. března.
Organizátorem fyzikální soutěže Vím proč je Skupina ČEZ, která si je vědoma nedostatku uchazečů o práci s potřebným technickým vzděláním. Právě proto se společností LMC přišla se soutěží o nejlepší video vysvětlující fyzikální jev. V jejím druhém ročníku se rozhodla žáky a studenty k natáčení svých experimentů ještě více motivovat, a to novými cenami. Kromě tabletů obdrží autoři nejlepších videí dle odborné poroty v kategoriích ZŠ a SŠ příspěvky ve výši 200 tisíc korun na vybudování učeben pro přírodovědecké a technické předměty.
„Snažíme se žákům ukázat, že se fyziky, která může vést k dobrému uplatnění, není třeba obávat. Atraktivní forma objevování jejích zákonů díky experimentům se v soutěži osvědčila. Budeme rádi, když mladí budou v kreativních pokusech pokračovat – i třeba vylepšováním pokusů z prvního ročníku. Chceme soutěží a dalšími aktivitami přispět k většímu zájmu o fyziku a s ní spojenou techniku,“ říká Pavel Puff, manažer Útvaru strategický nábor Skupiny ČEZ.
Nedostatek technických absolventů potvrzuje i společnost LMC, provozovatel portálů Jobs.cz a Práce.cz, která se Skupinou ČEZ na soutěži spolupracuje: „Souboj o talentované uchazeče se kvůli oživení ekonomiky nadále zostřuje především v profesích s technickým a přírodovědným zaměřením, v nichž firmám již delší dobu schází dostatek kvalifikovaných zájemců. V roce 2014 právě tyto profese tvořily přes 41 % ze všech 110 tisíc stálých pozic obsazovaných skrze Jobs.cz,“ říká Tomáš Ervín Dombrovský, analytik Jobs.cz. Například zájem firem o elektrotechniky a elektroinženýry loni vzrostl o plných 25 % oproti roku 2013 a v případě techniků ve strojírenství byl počet obsazovaných míst o 26 % vyšší.
Podle předpovědi dojde během pěti až deseti let k odchodu mnoha lidí ze „silných ročníků“ s výrazným zastoupením absolventů technických a přírodovědných zaměření. „To je skvělá příležitost pro ty mladé lidi, kteří se právě na techniku nebo přírodní vědy zaměří. Po dokončení studií budou pravděpodobně velmi žádaní, s minimální konkurencí dalších uchazečů vzhledem k tomu, kolik míst pro ně bude k dispozici,” dodává Tomáš Ervín Dombrovský.
Soutěž Vím proč může výuku fyziky, která vede mladé lidi k technickým oborům, také zatraktivnit. Videa na www.vimproc.cz mohou využívat fyzikáři při výuce, protože experimenty jsou vždy poutavější než výklad, tím spíš pokusy vrstevníků studentů. Natočená videa mohou autoři sdílet se svými kamarády, protože ti jim pak mohou udělit hlas a pomoci tak k ceně veřejnosti. Tou je v tomto případě vstup do Techmánie nebo IQ parku pro celou třídu.
Skupina ČEZ se snaží technické vzdělávání podporovat více způsoby už od roku 1992. V roce 2010 s organizátory matematických a fyzikálních olympiád uzavřela dohodu o pětiletém partnerství. Partnerství představuje především finanční podporu, která umožní kvalitnější organizaci soutěže, všeobecnou podporu koordinátorů a dosažení větší motivace soutěžících. V rámci vzdělávacího programu Svět energie pak Skupina ČEZ připravuje studijní materiály pro všechny typy škol, zapojuje své odborníky do výuky na vysokých školách, či vzdělává středoškolské učitele jak zajímavě a poutavě učit fyziku.
Více informací na www.kdejinde.cz nebo na www.facebook.com/PracevCEZu.
Zájem o elektrotechniky loni stoupl o 25 %. ČEZ pokračuje v podpoře technického vzdělávání
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 komentářů:
Okomentovat