Malí uživatelé přestávají vnímat, zvládat a vyjadřovat své pocity. Stávají se apatickými. V komunikaci tváří v tvář pak přestávají rozumět druhým.
Z článku Petra Jemelky v Aktuálně.cz vybíráme:
To, že má zmiňovaný vliv na malé děti televize, se ví už dlouho. O vlivu chytrých dotykových zařízení na nejmenší uživatele se ale dosud moc nemluvilo, upozorňuje na webu deník Independent.
Nebo na to alespoň nikdo nahlas neupozorňoval.
"Dobře víme, že příliš času stráveného před obrazovkou snižuje schopnost dětí zlepšovat své jazykové a sociální dovednosti. Mobilní zařízení fungují podobně, protože děti pak tráví méně času tváří v tvář," vysvětlila deníku The Daily Telegraph jedna z autorek výzkumu Jenny Radeskyová.
"Pokud jsou tato zařízení hlavním nástrojem k uklidnění vašich dětí, jak se pak mohou naučit zvládat svoje pocity?" pokračuje Radeskyová.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Janku, i ty se už snižuješ ke zvyšování návštěvnosti pomocí těchto bulvárních metod? Je mi to líto! Přece všichni víme, že podstrkovat dětem přístroj místo přímého kontaktu s vychovatelem, je úplně špatně. Tyto zprávy by vždy měly být doprovázeny výkladem kontextu, jinak se převládajícího mínění o nevhodnosti technologií v rukou žáků nezbavíme. Nebo si snad opravdu neumí nikdo představit, jak by takové vhodné využití technologií za účelem zvyšování kompetencí (např. informatické myšlení) mělo vypadat?
Všichni známe tři základní zaklínadla: trediční abrakadabra, potterovské vingardium leviosa a brdičkovské "vhodná využití technologií".
A že neprotestujete pane Brdičko u jiných článků, které stejně tak bulvárně nakopou učitele do prdelí...
To se může, já vím, nakonec to čas od času uděláte sám, když nám pitomcům zaostalým a negramotným tak nějak politicky vysvětlíte, že nadšení být prostě musíme, ni?
"Dobře víme, že příliš času stráveného před obrazovkou snižuje schopnost dětí zlepšovat své jazykové a sociální dovednosti. Mobilní zařízení fungují podobně, protože děti pak tráví méně času tváří v tvář."
Dovolím si přeskočit výzkum a prohlásit:
"Příliš času stráveného četbou knih snižuje schopnost dětí zlepšovat své sociální dovednosti, protože děti pak tráví méně času tváří v tvář."
"Příliš času stráveného poslechem hudby snižuje schopnost dětí zlepšovat své sociální dovednosti, protože děti pak tráví méně času tváří v tvář."
"Příliš času stráveného v divadle snižuje schopnost dětí zlepšovat své sociální dovednosti, protože děti pak tráví méně času tváří v tvář."
"Příliš času stráveného procvičováním násobilky snižuje schopnost dětí zlepšovat své sociální dovednosti, protože děti pak tráví méně času tváří v tvář."
"Příliš času stráveného v lese snižuje schopnost dětí zlepšovat své sociální dovednosti, protože děti pak tráví méně času tváří v tvář."
"Příliš času stráveného spánkem snižuje schopnost dětí zlepšovat své sociální dovednosti, protože děti pak tráví méně času tváří v tvář."
"Příliš času stráveného na bicyklu snižuje schopnost dětí zlepšovat své sociální dovednosti, protože děti pak tráví méně času tváří v tvář."
To jste netušili, žejo!
A ještě klidně přidám jeden přelomový:
"Příliš času stráveného na bicyklu snižuje schopnost dětí zlepšovat své sociální dovednosti, protože děti po nějaké době pojdou hladem."
Už se těším, co výzkumníci zjistí příště.
Trošku mimo, pane Lessnere, ne?
Dan Lessner chtěl asi říci VŠEHO S MÍROU. Pak mohu v klidu souhlasit.
Emoční intelienci kradou dětem a lidem dospělým všechna zařízení, kterým podlehnou a sedí na zadku doma. Pokud se lidé přestanou setkávat a vzájemně komunikovat verbálně i neverbálně ,pak ta emoční inteligence půjde prudce dolů. To není nic proti novým technologiím. Jen nás ty IT technologie nesmí ovládnout jak drogy. prostě - všeho moc škodí.
"Dan Lessner chtěl asi říci VŠEHO S MÍROU. Pak mohu v klidu souhlasit."
Problém jím jmenovaných zařízení jako např. kolo, je v tom, že jsou pro drtivou většinu populace "samoregulovatelná".
"Tablety" a např. sociální sítě jsou zejména pro mladé generace návykové, na rozdíl od bicyklu nebo "lesa".
Stejně, jako svým účinkem nejde srovnávat alkohol s jinými nápoji, nesrovnával bych "tablety" s ostatními předměty lidského zájmu, jako např. uvedené kolo.
To nebezpečí, o kterém se píše v řadě studií tu minimálně hrozí na rozdíl od ostatních činností a "věcí".
Souhlasím, ta míra návykovosti se dost liší. Ani bych nechtěl tvrdit, že má knížka, les nebo kolo nějak srovnatelný vliv na "schopnost dětí zlepšovat své sociální dovednosti". Dokonce vstřícně odhaduju, že původní studie snad ani není tak pitomá, jak ji prezentuje odkazovaný článek. Nadzvedla mě prostě ta argumentace podle vzoru "Příliš [XXX] způsobní nedostatek [něčeho, co není XXX]", no to by němej neřek.
Původně jsem totiž doufal, že se v článku něco (aspoň trochu) zajímavého dozvím.
Okomentovat