Poslanecká sněmovna se bude zítra zabývat novelou školského zákona, v rámci které bude řešit i definici mentálního postižení. Aby pak čeští učitelé mohli vzdělávat "normální" děti odděleně od těch "hloupějších". Jenže cílem českého školství by neměla být diferenciace, ale začlenění co možná největšího počtu dětí do hlavního vzdělávacího proudu.
Z článku Jany Strakové v iHNed.cz vybíráme:
Česko má v rámci EU třetí nejvyšší podíl dětí vzdělávaných mimo hlavní proud a nejvyšší podíl odkladů školní docházky. Ve většině vyspělých zemí není princip rozdělování zdaleka tak zakořeněn jako u nás. Děti nastupují do hlavního vzdělávacího proudu v době, kdy by měly zahájit povinnou školní docházku, a škola si s nimi poradí. I tehdy, když třeba neumějí vyučovací jazyk, mají nějaký handicap nebo jiné kulturní zvyklosti.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Proč pak máme víceletá gymnázia?
Nechápu.
Jak říkal Jára Cimrman, když se řekne A, musí se říct i B, C, ..., Z.
Není důsledkem rozděleného školství například to, že máme nejnižší míru negramotnosti v EU?
Ve většině vyspělých zemí není princip rozdělování zdaleka tak zakořeněn jako u nás. Děti nastupují do hlavního vzdělávacího proudu v době, kdy by měly zahájit povinnou školní docházku, a škola si s nimi poradí. I tehdy, když třeba neumějí vyučovací jazyk, mají nějaký hendikep nebo jiné kulturní zvyklosti.
A poradí si s tím ty vyspělé země za stejných podmínek a za stejné peníze do školství, jako máme tady v Čechách?
To vše je jen dobře připravená mediální masáž. Všechno to jsou povšechná, nekonkrétní tvrzení, abychom jako Češi vypadali jako blbečci, co právě slezli ze stromu. ŽE se na naše ,pro někoho ,diskriminační speciální školství jezdili a jezdí dívat odborníci ze zahraničí, to se tu nedozvíte. hádejte proč?
"...a škola si s nimi poradí."
Já bych si tipl, že neporadí.
Podívejte do Francie, Anglie, Švédska nebo ghet v USA, kde jsou afroameričané rasově tak pozitivně protláčení, až to bílé bolí a pořád jsou potíže.
Neporadí, je to blbost.
Ve většině vyspělých zemí není princip rozdělování zdaleka tak zakořeněn jako u nás.
Skoro by se chtělo říci že 'zažrán'.
Je jen otázkou času, kdy slovo 'princip' bude nahrazeno slovem 'nešvar'. Poměrně dlouhodobá a masivní kampaň je přípravou pro navození stavu oprávněnosti čerpání fondů na zavedení a počáteční udržení náhražky za náš tradiční, a zdá se, že ve světě téměř ojedinělý, systém péče o děti a mládež, které speciální péči potřebují.
Na prvních 270 milionů už je políčeno.
Počítám, že tak deset, dvanác let se bude čerpat ostošest, aby se nějak dostatečně zábavnou formou proškolili speciálně pedagogičtí nevzdělanci, zatímco dlouholetí praktici budou na čátečné úvazky těmto pseudospecialistům dělat asistenty.
Pak se trendy otočí, a titíž úderníci budou horovat za zavádění speciální péče pro potřebné dětičky. V té době už ale speciální školou bude téměř každá běžná škola. Tedy až na nižší stupně některých osmiletých gymnázií povětšinou v krajských městech.
Vždycky jsem žil s tím, že alespoň v oblasti speciální péče o děti nám má svět co závidět.
"Já bych si tipl, že neporadí."
Prostě, ty chytřejší a bohatší se raději přestěhují někam jinam, kde bude podstatné méně inkluze. Inkluze by měla být pevně kontrolována a řízena, neboť nastanou problémy
Vše je to kouřová clona, cílem je především inkluze. A u včleňování jde především o jisté etnikum. A že má dotyčný IQ 65, nevadí. Zařadíme ho do školy běžného vzdělávacího proudu. Tam ve třídě o počtu 30 žáků bude dozajista král. Nenaučí se vůbec nic a bude tam za blba. A další otázka. Má na tento experiment české školství peníze, protože je to nesmírně nákladná akce. Nebude nakonec těmto jedincům s IQ pod 70 lépe na škole speciální a ve třídě o počtu třeba 5 - 8 žáků a s kantory, kteří jsou na to odborníky? Asi se tam naučí více.
Prostě, ty chytřejší a bohatší se raději přestěhují někam jinam
Je to patrné na jedné ZŠ v Přerově. Dříve to byla elitní škola. Nyní tam uvidíte pouze jisté etnikum a obrovské problémy. Máte pravdu.
Okomentovat