Přečtěte si: Příprava školního kurikula v Británii

pátek 6. února 2015 ·

Britská Royal Society for Arts (RSA) nastartovala projekt Grand Curriculum Designs, který má podpořit 60 škol při vytváření vlastního kurikula přizpůsobeného specifickým podmínkám každé školy.

Účastnické školy v průběhu projektu dospěly k formulaci 14 principů pro tvorbu vlastního kurikula:

  1. Uvědomte si, čeho chcete dosáhnout - cíle výuky, vize školy.
  2. Nejprve zapomeňte na národní kurikulum - začněte od hodnot a cílů školy a od toho, co je důležité a zajímavé podle rodičů, žáků a učitelů, pak hledejte, jak zapojit národní kurikulum.
  3. Definujte jasně, co je úspěch - uvažujte, jak vypadá úspěšný žák a co by se jak měl učit.
  4. Soustřeďte se na kompetence - nejen na znalosti, ale na to, co žáci dovedou. 
  5. Učte se od ostatních škol - poučte se v zahraničí nebo v jiných místních školách, hledejte nové nápady.
  6. Pracujte s místní komunitou - zapojte ji do práce na kurikulu.
  7. Ptejte se na názor žáků - žáci nebudou pasivní, budou cítit svůj podíl.
  8. Zapojte místní prostředí - poznávání prostředí mimo školu.
  9. Nespěchejte - dobře všechno promyslete, dejte si čas na nápravu případných omylů.
  10. Zapojte rodiny - rodiče se budou víc zajímat o vzdělávání svých dětí a mohou mít dobré nápady.
  11. Vytvořte propojení mezi předměty.
  12. Buďte inovativní ve prospěch vzdělávání žáků.
  13. Sledujte výsledky - reakce žáků i učitelů na nové prvky kurikula.
  14. Nezastavujte se. Žáky je třeba připravovat na neustále se měnící svět, proto je potřeba být stále připraven na změnu.
Zdroj: TES Connect

Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.

1 komentářů:

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
7. února 2015 v 16:43  

Vize školy, profil absolventa, kompetence, propojení předmětů...
K tomu všemu dával prostor RVP. Realita?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.