Martin Konvička mluvil v Hyde Parku České televize o projektu „Muslimové očima českých školáků“. Jeho tvrzení se ale nezakládají na pravdě. Konvička by se za ně měl omluvit.
Z článku Kláry Popovové v DeníkReferendum.cz vybíráme:
V pořadu Hyde Park z úst doc. Konvičky zaznělo, že do škol „přicházejí mladí muslimové a muslimky, ukazují těm mladým zranitelným lidem, jak je krásné si vázat hidžáb a nějaké ty vonné tyčinky a jak byl Muhammad super chlap“. Pokud pominu vonné tyčinky, které mě pobavily, ačkoliv nás jejich použití nikdy nenapadlo a nevidím v něm jakýkoliv smysl, zbytek vyjádření je lživý a poškozuje dobré jméno projektu.
Lektorky, které studentům představují jednotlivá témata v rámci interaktivního programu, nejsou muslimky. Debata s muslimem či muslimkou je v rámci projektu možná, ale pouze na výslovnou žádost školy, přičemž považuji za důležité zdůraznit, že ve většině případů si školy, zejména z časových důvodů, objednávají pouze interaktivní program bez následné debaty s muslimem či muslimkou (muslimové či muslimky se jako lektoři účastní výhradně seminářů a workshopů pro dospělé, a to opět jen na žádost objednatele).
Přečtěte si: Lži Martina Konvičky v přímém přenosu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
Ty muslimské slečny fakt přicházejí do škol a vysvětlují žákům, že islám je vlastně docela cool náboženství.
Tomáši, kdy a kde?
Vyjádření pana Konvičky je ve formálním rozporu s tím, co je dnes prezentováno na webových stránkách jako hlavní cíl projektu.
Všechna kurzívou uvedená slova jsem zdůraznil úmyslně.
Za prvé: Stránky se změnily. Ještě nedávno na nich bylo možné najít méně "úzkostlivě objektivních" a nenapadnutelných formulací. Neuložil jsem si je do archivu, ale při prvním prohlédnutí jsem si řekl, jak je možné, že například americká ambasáda podobnou ideologickou nalejvárnu podpořila. (Ne, důkazy poskytnout nemohu.)
A za druhé: Stránky (a celý projekt) se tváří jako absolutně objektivní snaha zprostředkovat mladým lidem skutečně nezkreslené informace. Přitom je však v podtextu (i zcela výslovně) zdůrazněno, že současný pohled české veřejnosti je zkreslený, zatížený negativními stereotypy a cílem projektu je tento stav změnit. Formálně proklamovaným cílem je "tolerance", z veškerých stránek (včetně ilustrační grafiky) však zcela jasně cítím, že konečným cílem má být potvrzení známé "multikulturní" teze: Islám je náboženství jako každé jiné, je plný mírumilovnosti a tolerance, zatímco agresivní radikalismus je jen naprosto minoritní (a zřejmě i nesprávně interpretovanou) verzí islámu.
Vnímáme-li islám jen jako náboženství a životní kulturu (podobně jako křesťanství, judaismus, hinduismus, budhismus ap.), zní to krásně, jasně, křišťálově. Kdo by nesouhlasil? Současná protiislámská hnutí v Evropě však právem upozorňují, že islám není jen pouhé náboženství, ale ucelený ideově-právní kodex, jehož důsledné dodržování v Evropě působí problémy. Z tohoto úhlu pohledu chápu, že upevňování bukolické iluze "islám = pouhý odlišný světonázor a trošku jiná kultura" je v kontextu s rostoucími negativními zkušenostmi vnímáno jako nežádoucí.
Bryskní analýza Islámu od Jiřího Hlavenky: http://www.bloc.cz/bloccz/art_409/islam-a-jeho-hlavni-otazka.aspx. Kdo nedočte celý text, ať zkusí rovnou souhrn na konci.
Ad Hrabáč kapský: zkuste archiv webu.
Jan Hučín:
Děkuji za odkaz. Porovnáním starší a současné verze lze nádherně demonstrovat , jak pouhým vypuštěním několika vět či zjemněním formulací lze kontroverzní téma uhladit do naprosto bezproblémové podoby.
"Bryskní analýza Islámu od Jiřího Hlavenky"
Tak každý má nárok na svůj názor. Ovšem řekl bych, že ten pana Hlavenky se nese v duchu školství - každý je odborníkem.
Proto bych slovo "bryskní" používal opatrněji.
Podobně bryskní analýzy má celá řada "!odborníků" i na školství.
Je dobře vidět, podle čeho si dokáží úředníci na ministerstvu utvářet pohled na svět...
Je rozumnější přečíst si články lidí, kteří v zemích, které jsou již více multikulturně obohaceny, žijí...
Islám do škol? A proč ne třeba nacismus do škol? Vždyť je to to samé, jen tamti nosili hakenkreuz a tihle zase turbany... I když to skryjete pod nálepku náboženství, pořád to bude totalitní nástroj moci.
Přečtěte si: http://www.novinky.cz/komentare/360426-komentar-manual-pro-entomologa-vaclav-klaus-ml.html.
Islamistický terorismus je nebezečný, ale pitomost těch, kteří ztotožňují hákový kříž a turban také.
Funguje vám odkaz, který vložil ON?
Ne, zkopírujte to a pak to jede.
Okomentovat