Tablety a televize rozmazlily žáky natolik, že ve škole neporozumějí ani vyprávění pohádky. Bez obrazového doprovodu se neobejdou. Pokud jim rodiče nečtou, zakrní dětem příslušné centrum mozku.
Z článku Veroniky Rodriguez v Aktuálne,cz vybíráme:
„Důvody jsou dva,“ tvrdí dětská neuroložka a senátorka Alena Dernerová.
Prvním faktorem, který za problémy dětských pacientů stojí, je podle ní jejich nízká porodní váha. S tou se v posledních letech rodí stále více miminek – kolem osmi procent. Mohou za to předčasné porody starších matek či vícečetná těhotenství po umělém oplodnění. „Novorozenci, kteří po porodu neváží ani 2,5 kilogramu, mohou trpět opožděným vývojem řeči,“ vysvětluje lékařka.
Druhý důvodem je pak přemíra techniky, která dnešní děti obklopuje. „Místo aby rodiče svým dětem předčítali pohádky, vloží jim do ruky tablet,“ nabízí další vysvětlení Dernerová. Jenomže tím své děti poškodí. Řečové centrum v mozku, které má sluchové vjemy z okolí zpracovávat, totiž dětem postupně zakrní.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Na tohle upozorňují učitelé už řadu let. A kvůli čerpání evropských peňez se stále zavádí tablety do škol. Při tom žáci o tablety už nestojí, protože mají chytré telefony.
Prostě situace je nezvratitelná. Proč jsou ale tyto výzkumy zveřejňovány tak pozdě, kdy s tím nejde už nic dělat?
Nebo se zase objeví spousta evropských projektů pro soukromé firmy které budou dětem zakazovat techniku a učit je mluvit a naslouchat?
Už moje babička mi říkala, ať nečumím na tu "bednu", protože zblbnu. Dnes to jsou tablety a "přemíra techniky, která děti obklopuje". A ten hyperbulvární titulek je jen důkazem, že někteří z nás si zkrátka s technikou nerozumí a tak na něj svalují vinu za všechny vady světa.
V Ringhofferove tovarne nicili delnici stroje a presto cesti delnici neztratili svou remeslnou zrucnost. Pokud nekdo ridi svuj profesni zivot podle podobnych vyzkumu, pak to pripomina Jirku Paroubka a jeho adoraci vyzkumu verejneho mineni. A jak dopadl on a jeho vize, vime vsichni...
Jestli on ten problém nebude spíš v chování dětí mimo školu ve volném čase. Házet to na využití tabletů ve vyučování je pitomost. Pokud je tablet ve výuce použit v rotumné míře, v situacích, kde jeho využití zefektivňuje výuku, didakticky a metodicky správně, nevidím důvod kreslit na něho satanovo znamení.
A že děti ve výuce o tablety nestojí? No jasan, protože ve škole se i ten tablet, který doma děti používají jen ke hraní, používá k PRÁCI!!!
Ano, kolegyně Adamová, v odkazovaném článku se skutečně praví, že problémy začínají v rodinách. Máme jen z médií zažitou asociaci slov "tablet" a "škola".
Na vině jsou tablety
Když už, tak na vině jsou ti, kteří tablety ještě dost malým dětem pořizují, třeba i ze svojí vlastní lenosti jako náhražku za seba sama.
Ze všeho nejlepší jsou ty dnešní, všelijak povídací hračky. Ale obdobné technicistní problémy byly, jsou a budou.
Čím později se avšak človíček ve svém ošizeném vývoji setká s realitou, tím to setkání bude bolestnější. A pracnější případná náprava.
Od toho tu jsou rodiče, které si děti pořizují, a pak s nimi nějakým způsobem nakládají.
Není mi známo, jestli tyhlety různé 'civilizační' choroby už nabývají parametrů epidemie. A také mi není známo, nakolik jsou smrtelné.
Studenty dnes fakticky zaujmou již jen sociální sítě . Tablet začínají brát pouze jako nějakou "pitomou knížku". Vše vskutku nahrazují chytré telefony a bohužel tomuto fenoménu není současná škola schopna konkurovat. Jde čistě o zábavu. Jakékoliv přemýšlení totiž studenty strašně moc "bolí".
Okomentovat