Z postele do "školy" chodí v papučích, třída jsou jejich sourozenci. Dětí, které rodiče vzdělávají doma, přibývá a školy se jim snaží vyjít vstříc. Například ve Vískách u Letovic nabídne tamní základní škola od nového školního roku i možnost domácí výuky. Škola si od toho slibuje víc žáků a tím pádem i finančních prostředků.
Z článku izi v ČeskáTelevize.cz vybíráme:
Počet žáků, kteří místo v lavicích studují doma, každý rok roste, i když čísla za jižní Moravu nejsou nijak závratná. V kraji nabízí alternativu ke školnímu vzdělávání 18 základních škol. Zatímco před čtyřmi lety bylo domácích školáků 21, v letošním školním roce už jich je 69.
Přibývá proto i škol, které domácí vzdělávání nabízejí. Od září k těm jihomoravským jako 19. v pořadí přibude základní škola ve Vískách u Letovic. "Jsme podlimitní škola, takže to pro nás znamená navýšení: děti, které by k nám na domácí individuální vzdělávání přišly, by pro nás znamenaly příjem do rozpočtu," vysvětlila ředitelka ZŠ Vísky Monika Kubová.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
No já bych to viděla spíš tak, že státní příspěvek při domácím vzdělávání by měl být nasměrován k rodičům. Škole by pak měl být hrazen jen jakýsi správní poplatek za přezkoušení žáka. Jinak je to dost absurdní. Dále si myslím, že možsnost domácího vzdělávání či spíš tedy přezkoušení na 1. stupni by měla být schopna poskytnout každá základka. Překvapuje mne, že tomu tak není.
Stejně roste počet vyznavačů jediismu. Ať nás síla provází.
"Pokud je domácí vzdělávání pod kontrolou, tak může fungovat docela dobře. Na prvním stupni si to umím představit, na druhém stupni už dost obtížně," myslí si ministr školství Marcel Chládek (ČSSD).
Obava ze ztráta kontroly, to je, oč tu běží.
Ale to snad dnes není problém. Rodiče zpracují Domácí řád, Domácí vzdělávací program, Témarické plány, Rozvrh hodin a pár dalších drobností, a chutě do toho. Stačí činit odpovídající zápisy do onlajn elektronické třídnice a pravidelně evaluaovat. Pár projektů, exkurzí, přednášek a výchovných konzertů. A pro jistotu ještě zinkludovat i nějaké děcko ze sociálně vyloučeného prostředí.
Nejenže nevidím problém v takto pojatém vzdělávání na druhém stupni zš, ale dovedu si představit i školu střední. Gymnázium určitě. Případné rozdíly od dnešní úrovně státní školy budou jen minimální. Stačí jen někam dojít na tu maturitu, A JE TO!
Tak nevím,
na jedné straně se prosazuje inkluzívní vzdělávání, integrace žáků i se závažným zdravotním postižením, kooperativní a skupinové vyučování,
aby se žáci dostatečně socializovali
a na druhé straně se budou děti učit doma s maminkou?
Okomentovat